Findes der gyldne regler, som investere kigger til, når de skal vurdere indtjeningsmulighederne i forhold til start-investeringen og de løbende omkostninger?
Helt konkret står jeg med en målgruppe på 220.000 arbejdsløse og et værktøj som koster 200.000 til 300.000 kr i rå data indkøb fra Experian. Endeligt tilbud får jeg i morgen. Værktøjet er testet på testdata og har fungeret for testpiloter i 3 mdr. (2 af de 4 testpiloter har allerede fået job på baggrund af værktøjet SUCCES !) Med de indkøbte data vil værktøjet kunne være i luften om få dage.
Løbende faste omkostninger er 300 kr pr måned til data-opdateringer samt 700 i dedikeret internetlinje og strøm.
Der er minimale krav til vedligehold og arbejdstid derfor har jeg vurderet at der vil ikke være krav om fx en månedsløn til personale.
"Findes der gyldne regler, som investere kigger til, når de skal vurdere indtjeningsmulighederne i forhold til start-investeringen og de løbende omkostninger?"
Hvis du vil kigge på om investeringen er rentabel kan du gøre det på flere måder. Men det kræver at du estimere hvad din kommende indtjening er år for år... det er nemmest i excel..
Du kan så lave en betalingsrække på fx 5 år..
NB
år 0 : - 300.000 kr(din startinvestering)
år 1: 60.000 kr(estimat)(din indtægt år 0- omkostninger)
år 2: 60.000kr(estimat)
år 3: 60.000 kr(estimat)
år 4: 60.000 kr(estimat)
år 5: 60.000 kr(estimat)
Så finder du den interne rente(forbehold for renters rente osv..) =IRR i excel og ser at hvis du tjener 60 om året de næste 5 år har du en intern rente på 0%.. Du kan så lave en "what if" analyse og se hvad din min. indtjening skal være for at det bliver rentabelt. (Det er rentabelt når din interne rente overstiger din kalkulationsrente, som du selv sætter. Alt efter risiko vil du ønske 10-15+ % )
Findes der gyldne regler, som investere kigger til, når de skal vurdere indtjeningsmulighederne i forhold til start-investeringen og de løbende omkostninger?
Helt konkret står jeg med en målgruppe på 220.000 arbejdsløse og et værktøj som koster 200.000 til 300.000 kr i rå data indkøb fra Experian. Endeligt tilbud får jeg i morgen. Værktøjet er testet på testdata og har fungeret for testpiloter i 3 mdr. (2 af de 4 testpiloter har allerede fået job på baggrund af værktøjet SUCCES !) Med de indkøbte data vil værktøjet kunne være i luften om få dage.
Løbende faste omkostninger er 300 kr pr måned til data-opdateringer samt 700 i dedikeret internetlinje og strøm.
Der er minimale krav til vedligehold og arbejdstid derfor har jeg vurderet at der vil ikke være krav om fx en månedsløn til personale.
Dennis
Nu ved jeg ikke hvad dine "kunder" betaler for at anvende dit værktøj, men hvorfor ikke blot indgå et samarbejde eller partnerskab ,ed Experian eller tilsvrende som kan levere de rå data?
Men en investor der blot skal låne dig pengene som formodes ikke kan skaffes via banken, skal vel have noget der svarer til en forrentning der ligger på 15-20% p.a. over 5 år.