Argh jeg føler lige, at jeg må komme med et bidrag her. Jeg er jo en gammel rotte, der har bogført og arbejdet med økonomi-/ERPsystemer siden 1984 - og siden 1995 som freelancer, så jeg over tid haft fingrene i mange systemer.
Min generelle holdning er, at der er systemer der er til økonomi og der er dem, hvor økonomi 'bare' er en lille detalje, der følger med i en stor pakke, som kan holde styr hvad som helst inden for hvad som helst i virksomheden.
Det er jo rørende smart med et produkt, der kan det hele og mere til, MEN der er bare lige den lille hage ved sagen - jeg taler super generelt nu og skærer over en bred kam: Der er ikke den store interesse/bevågenhed fra supportere og udviklere, når det 'bare' handler om økonomidelen. Det er ligsom en irriterende pine, hvorimod alt det andet er det interessante. Derudover er den type systemer mere end almindeligt tuge at arbejde med for økonomifolket.
Til den kategori hører Visma og NAV
C5 derimod er et økonomisystem, som varetager økonomi/lager og funktioner herunder og ikke så grumme meget mere, Det er nemt og intuitivt for økonomifolket.
Hvad er væsentligt for dig; At få et system, der kan både bibbe og båtte, holde styr på altmuligt og så lige klare økonomi/lager, fordi det hører med under alt muligt . eller er det væsentligt, at det skal styre økonomi/lager
Jeg er jo talknuden, så jeg syns klart at C5 er et godt valg ud fra det skitserede. Og jeg bliver nød til at tilføje, at jeg både har arbejdet og arbejder i Visma og NAV, hvor jeg de steder jeg har oplevet det, aldrig har oplevet at funktionaliteten og de muligheder, som ligger i systemerne bliver benyttet.
... alt sammen måske ikke så hardcore objektivt, men måske detaljer, der kan bruges i overvejelserne.
/
Hanne