Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal vi vælge Dynamics NAV eller C5?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 5
Fra  Grafical.dk - Billige kontorartikler på nettet Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er en mindre virksomhed, som har brug for et nyt godt regnskabsprogram, hvortil vi løbende kan få foretaget specialtilpasninger. Vi er en handelsvirksomhed, som har bla. brug for, at der kan laves automatiske løbende synkroniseringer med forskellige leverandørers systemer m.v. Vi er pt. 4 brugere men forventer at antallet stiger til 7 i løbet af det næste år.

Vi bruger i dag Stellar Office, men kan ikke få foretaget specialtilpasninger, selvom vi vil betale for det, vi kan kun foreslå generelle ændringer til programmet, hvoraf ingen indtil videre er blevet gennemført.

Jeg vil gerne have en hosted løsning og jeg har undersøgt om E-conomic kunne være en mulighed, men de vil også kun foretage generelle ændringer til programmet og ikke specialtilpasninger for individuelle kunder.

Jeg har hørt, at Microsoft stopper med at supportere versioner af C5 ældre end 2008, og det kunne måske godt se ud til, at de satser mere på Dynamics NAV i fremtiden.

Samtidig har jeg hørt, at det er noget dyrere at komme i gang med Dynamics NAV samt at det måske er nemmere at finde forskellige konsulenter der kan programmere i C5.

Er der nogle af jer Aminoer som kan give mig en objektiv vurdering af hvilket ERP program vi skal satse på samt hvorfor - det må også gerne være et helt tredje forslag?

På forhånd tak.

Carsten Lindhardsen, Grafical.dk

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:12

Hej Carsten

Jeg er interesseret i at høre hvilke specialtilpasninger det er i har behov for. Jeg sidder med regnskabsprogrammet Billy's Billing som henvender sig til iværksættere og mindre virksomheder og vi er meget obs på, så vidt muligt, at dække de behov der er hos disse brugere.

Så hvis du kunne være interesseret i at uddybe hvad du har af behov, vil vi meget gerne høre dem og se om det er noget vi kan imødekomme.

Er det fordi du ønsker et API eller er det mere kompliceret?

Hilsen 

Lara

Billigt og brugervenligt regnskabsprogram, Billy's Billing. Prøv det gratis her.

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 11:12

Hej Carsten

Problematikken omkring at Microsoft stopper med support på ældre udgaver af deres finanssystemer gælder for dem alle sammen - ikke kun C5.

Nu skriver du en del om tilretninger og snitflader til andre systemer, netop det vil blive et løbende problem uanset hvilket Microsoft system du vælger. Du vil ikke uden videre kunne opgradere til nye versioner, grundet de tilretninger og snitflader du har til de andre systemer.

Du skal derfor forvente at skulle betale for at disse tilretninger løbende bliver løftet til de nye versioner.

Det er her min oplevelse at C5 er betydelig billigere at købe konsulenter til end de andre systemer. Jeg tvivler på at Microsoft vil stoppe med at tilbyde C5 i fremtiden, der er rigtig mange brugere på det system. 

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 11:14

Hej Carsten. 

for ligesom at starte fra "toppen"

C5 og Navision er udviklet og målrettet to helt forskellige virksomhedssegmenter. C5 er til små og mellemstore virksomheder, hvor Navision er til de mellemstore og store virksomheder (i DK)

Til de behov du lister her, vil jeg uden tvivl anbefale en C5 løsning - faktisk kan den stort set ud af boksen de ting du omtaler. C5 er fantastisk, fordi det er fuldt modellerbart, og man kan udvikle alskens moduler til det, som kan styre alt muligt.

Navision vil nok i jeres tilfælde være en for dyr investering - det er min erfaring, at Navision som hovedregel er mere end dobbelt så dyr at komme i gang med, som C5. Derudover er Navision typisk også dyrere at udvikle til end C5.

Du skal naturligvis ikke vælge en C5 løsning der er ældre - du skal på 2010 versionen fra starten. Mht. en "Hosted" C5 løsning, så er der meget forskel på, hvor meget der kan tilpasses hos de forskellige leverandører. Vi gør fx. det, at vi har en "multibruger installation" til alle de "små" virksomheder uden tilpasningsbehov - og så har vi et antal enkeltstående installationer hvor man kan lave tilpasninger, alt efter kundens ønsker.

Du er velkommen til at tage kontakt, hvis du ønsker yderligere rådgivning.

Mvh. 

Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Carsten

Jeg er 'gammel' C5 udvikler og er stadig i vælten på de lidt større installationer.

C5's fordel er at der gennemtiderne er udviklet rigtig mange moduler og der findes en hel skov af forhandlere, freelancere som kan udvikle i C5. Jeg tror ikke MS har i sinde at udfase C5, det er der simpelthen for mange brugere til. Men der vil givet komme nye versioner og mon ikke hele C5 vil blive løftet op på ny teknologi indenfor en kort tidsperiode.

C5'en er relativ billigt at komme i gang med og nu kan der anvendes MSSQL som database hvilket gør det nemmere at integrere C5'en med andre system, men i skal gøre jer klart hvad jeres behov er, for C5's pris og modul struktur kan være overraskende for nogle virksomheder.

Hvis du vælger C5 og har behov for at en gammel rotte i faget til at gennemse tilbud og det tekniske så er du velkommen til at skrive til mig og det skal ikke koste dig noget.

Hej fra Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:09
Fra Glumsø
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 12:23

Hej Carsten

Jeg synes, som de andre her i tråden, at C5 nok ville være den løsning af de to der passer bedst.

Jeg er selv C5 mand og måske lidt farvet af det Wink men vil anbefale at, i prøver nogle demoer af de forskellige systemer for at se om det er noget som i kan arbejde med i hverdagen.

Du kan hente en fuld demo af C5 her: http://www.microsoft.com/dynamics/da/dk/products/c5-overview.aspx

Jeg mener dog at man skal være lidt varsom med om man vælger at hoste. Hvis C5 ligger lokalt på jeres egen pc/server, så kan den snakke sammen med den office pakke som i har på pc'erne, men er den hostet kan du risikere at skulle betale ekstra for en hostet office pakke oven i.

Desuden er der en del omkring at nogle printere er nemmere at benytte hvis den ikke er hostet.

Angående supporten af ældre versioner af C5 så er det, efter min mening, for at "luse" ud i nogle af alle de gamle installationer og få de nye versioner bredt lidt mere ud. Så slipper MS også for at skulle lave opdateringer til de gamle systemer og kan koncentrere sig om at forbedre de nyere versioner.

Microsoft har frigivet et Road map omkring udviklingen af C5 i fremtiden. Det strækker sig helt til 2020 og du kan hente en kopi af det her: http://dl.dropbox.com/u/5565753/C5_v2012_ROADMAP.pdf

Hvis du/i beslutter jer for en C5 løsning, så ville jeg synes at det var en god idé at sende tilbuddet en tur forbi Søren nu han tilbyder det. Han virker til at have stor erfaring inden for C5 Smile

Hvis du har nogen spørgsmål er du selvfølgelig også velkommen til at kontakte mig for en uforpligtende snak og eventuelt en kort online demo af C5.

Jeg håber det kan hjælpe lidt på beslutningen Smile

Med Venlig Hilsen
Bent B. Pedersen

HorseBOX er en overrasklelse til dig og din hest, hver måned - www.horsebox.dk

Fra Glumsø
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 12:26

HorseBOX er en overrasklelse til dig og din hest, hver måned - www.horsebox.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:29

Din roadmap er så til gengæld nyere :-)

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 15:04

Hej Carsten .

Du kan også kigge på C5 / NAV alternativet Visma Business, det er fleksibelt som bare pokker, vi har gode erfaringer med det hos vores kunder, og de er super nemt og dejligt at arbejde med når det gælder kundeønsker osv.

God nok koster C5, NAV og Visma Business mere end de små programmer, men de kan alle MEGET mere end de små online løsninger. Fælles for alle 3 er at de kan "bøjes" og kundeønsker rent faktisk kan lade sige gøre :)

Tag et kig her www.iadvice.dk der er mere info om Visma Business og masser af online videoer du kan snuse til. Hos iAdvice kan du i 2011 få en "Finanskrise pakke" hvor der tilbydes gratis foranalyse, gratis installation, samt gratis implementering hvor i kun betaler for licensen og  kundeønskerne du omtaler.

Det er et unik tilbud som kun gælder i 2011 og kun i begrænset omfang :)

Dbh Johnny.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)