Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det praktiske i at overtage en eksisterende webshop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder p.t. med mange sommerfugle i maven.

Er lige blevet ringet op og har fået at vide, at jeg kan overtage den webshop jeg længe har drømt om. Webshoppen har ikke kørt så længe (2½ år ca.) og har derfor ikke skabt overskud - endnu. Den har kørt på fritidsbasis og der har ikke været lagt nok kræfter i den. MEN det forventer jeg stærkt at lave om på. Der ligger allerede forretningsplaner og andre planer til shoppen, som banken forhåbentlig godkender.

Mit spørgsmål går på, HVAD skal man være opmærksom på, når man overtager en allerede eksisterende webshop? Hvilke ting skal JEG have sat i værk - så som cvr. osv.?

Jeg mangler lidt fif og gode link til at give mig et overblik over, hvad det er jeg er gået ind til. Er helt oppe at køre - det her bliver så vildt!!!!!

Venlig hilsen Suzan Schmidt 
PrimaPet.dk - Kvalitetsprodukter valgt med omtanke til dit kæledyr

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:07
Hej Suzan.

Det projekt lyder da spændende.
Jeg vil nok råder dig til, at få dig en god revisor.
Vedkomne vil kunne hjælpe dig med overtagelsen, regler ang. cvr. ect....
Men inden du køber webshoppen, skal du have din revisor til at gennemgå virksomheden, her tænker jeg på regnskab, hvad følger med i handlen ect...

Mange af de webshopper der er tilsalg, er noget overvurderet efter min mening.

Men som skrevet, kan en dygtig revisor være til en stor hjælp og spare dig for nogle dumme lærepenge.
Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Mar 10
Skrevet kl. 11:39

Enig med dig.

Jeg har allerede haft en revisor til at kigge på regnskabet, og fordi virksomheden ikke har genereret overskud endnu rådede hun mig til kun at betale for varerlageret. Det er så hermed aftalt med sælger, som til at starte med ville have 125.000 kr.

Jeg er i øvrigt enig med dig i, at mange folk, tror, at de kan spinde guld på alt, og derfor har det også været UTROLIG godt, at have en revisor med. Hun har guidet mig hen imod det helt rigtige.

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:06

Hej Suzan

Må man spørge hvad det er for en webshop?

Vh.

Mia

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:38

Hej Suzan

Nogle andre punkter du også bør undersøge;

1. Leverandøraftaler - kan de viderføres/forbedres ?

2. Fragtaftaler - samme

3. Betalingsaftaler ( Pbs eller lignende)

4. evt. indkøbsaftaler på papkasser, tape, dropshipping, adwords eller hvad der nu kunne ligge.

Alt sammen vigtigt at du får alt relevant materiale.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:58

Hvis shoppen ikke giver overskud, der er ikke brugt tid på den og det hele kan gøres bedre - hvorfor så købe den?

Kan du sælge det varelager, der følger med eller er det ved at være gamle varer?
Er det præcis de samme varer du vil købe?

Har du fået noget statestik på shoppen fra google analytics?
Der kan jo være en grund til at shoppen ikke tjener penge - udover der ikke er brugt tid nok på den.

Er der brugt tid/penge på SEO?

Hvad er konverteringen?

Osv osv....

I dag kommer du virkelig langt for næsten ingen penge og der skal derfor være en virkelig god grund til, at overtage en anden shop.

Der er virkelig mange ting, der spiller ind ifbm køb af en webshop og noget af det bedste du kan gøre er, at vise et link, så du kan få nogle af de super dygtige Amino'er til at gennemgå siden og se om det overhoved er en god i det at overtage siden frem for at starte fra bunden.

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Mar 10
Skrevet kl. 17:30

1. Disse kan godt videreføres og der er p.t. ikke lavet skriftlige aftaler.

2. Al fragt foregår p.t. igennem PostDanmark, men jeg vil gerne have GLS indover også.

3. Skal undersøges.

4. Skal undersøges, jeg tror ikke der er lavet specielle aftaler idag.

Tak for dine input.

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Mar 10
Skrevet kl. 17:45

Jeg er glad for, at du stiller spørgsmålstegn omkring købet.
Da shoppen har kørt i 2½ år ca. er der blevet lavet en god kundekreds (ca. 1000 er tilmeldt nyhedsbrevet, som aldrig bliver sendt ud ;) ). Den kundekreds ville tage langtid for mig at få - hvis jeg skulle starte forfra. Navnet er skabt og det kan folk huske.

Shoppen hedder dyreomsorg.dk og den er lavet i Golden Planet. Mange af produkterne er ikke optimeret, og jeg ved, at den kræver en grundig gennemgang, hvor alle produkter gennemgås. Desuden skal layoutet laves om.

Ang. varerlageret skal jeg som sagt selv stå for at tælle op, og jeg forventer at få en af de eksisterende leverandører til at hjælpe. Der kan være varer som ikke længere kan sælges eller har mistet værdien. Ang. varerlager, så er mange af de ting, der er idag, basis ting, ting der ikke udgår fra markedet umiddelbart. Jeg ønsker dog at få flere produkter ind på shoppen med dropshipping aftaler, og evt. også øge det fysiske lager alt efter, hvilke produkter jeg beslutter mig for. Jeg har desuden også nye leverandører i billedet.

Statistikker har jeg modtaget ja. Er der noget bestemt du tænker på?

SEO'en ved jeg ikke rigtig. Jeg tror det næppe.

Konventeringen? Der må du lige lede mig på rette vej :)

Varerlageret ligger på omkring de 40.000 kr., så det er ikke fordi det er en formue.

Og tusind tak for din tid og hjælp.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)