Jeg bruger både egen exchangeserver og google apps konti via outlook (som jeg heller ikke vil undvære).
Mine største begrænsninger er 2 ting ift. google apps via outlook:
1) Jeg ønsker ikke at bruge det installationsprogram, som google gerne vil have at man installere på ens pc, hvis man vil sync'e alt mellem outlook og google apps. Derfor kan jeg kun anvende outlook til google email via imap. Du kan ikke websynce kalender eller adressebog via google apps og oulook. Man kan se ned i google kalendere via outlook via caldav, men det er kun readonly.
2) Jeg er heavy user af tasks i outlook. Googles task-system er (for mig) helt ubruligt ift. outlooks tasks-system, så jeg holder liv i vores exchangeserver af disse grunde.
Tak for svaret! Jeg tror også jeg ender med en hosted exchange løsning, men hvis Google kommer med noget nye features eller bliver bedre med brug i Outlook, så kunne jeg godt forestille mig at det skulle afprøves på et tidspunkt
Jeg har netop udfaset POP3 til fordel for Apps hos Google, nu kører vi eget domæne, sync til mobil med kalender og hele molevitten.. og det spiller for ca 40EUR pr. person pr. år!
Og nu tænker jeg ikke på plads længere.... ønsker du stadig exchange så find en BPOS / office365 partner...
Vi bruger Google apps og har groft det i ca 1 års tid. Det kører super godt uden problemer.
Jeg har helt droppet at have en mail klient på min maskine, og bruger kun Googles Web interface. Det er ikke 100% fedt, men jeg har lært at leve med det.
Den gang vi gik over til Google App fra en hosted Exchange server, var det dog ikke uden problemer. Google har et værktøj som kan hente alle mail over i den mappe struktur man benytter i Exchange. Men det virker ikke hvis man har lange mappe navne.
Det var også svært at få sine sendt mails mappe med over. Jeg havde en mappe struktur jeg helt måtte droppe på Gmail, men har lært at arbejde med mail på en anden måde i dag og fortryder ikke.