Jeg har selv personligt brugt Openoffice tidligere og synes det er helt fint... MIt største problem er at jeg arbejder i en kreativ branche hvor desværre de fleste virkelig ikke er særlig skarpe til IT. Og da jeg er den eneste som har en vis erfaring med diverse IT er det altid mig folk går til når der er problem. Det absolut værste der kan ske for mig ved dette skifte er at folk hele tiden skal bruge min hjælp. Jeg kan helt sikkert godt hjælpe men vil hellere bruge min tid på det mit job rent faktisk går ud på, så derfor er jeg lidt tilbageholdende med alt for nye og spændende løsninger, medmindre der er tydelige fordele ved at gøre det...
Hvor står der det med at Google Apps er gratis for virksomheder med under 20 ansatte? Det har jeg ikke set noget sted. Jeg har hørt lidt om at hvis man bruger Outlook med Google Apps, så går det hele lidt langsomt. Nogen der har erfaringer med det? At det tager længere tid at downloade og sende er ok, men sådan noget med at flytte emails til mapper og slette mails, skal fungere instant ellers bliver det et irratationsmoment
Bruger du så Gmail eller en app? Jeg vil meget gerne have vi stadig kan bruge en app, da klart foretrækker det ift en browser, hvor genvejstaster ikke altid fungerer lige så godt som i en app
Bemærk, for at integrationen mellem outlook og kalender + kontaktpersoner + email skal virke, er der brug for en plugin - som kun virker med google apps BUSINESS. den betalte udgave.
Super... Jeg har dog læst mig frem til at IMAP skulle sløve det hele specielt hvis man har mange mails (og det var vi). Hvad er din erfaring med det?
Jeg har et par hundrede tusinde mails per konto, og det kører fint hurtigt. Der er selvfølgelig lidt migreringstid og synkronisering i begyndelsen, men det kan vist ikke rigtigt undgås. Tror, I vil opleve det samme, ved migrering fra egen Exchange til hosted Exchange.
Nogen som kan lave en guide på dansk, så jeg kan prøve at sætte det op? For jeg er godt nok træt af microsoft exchange.
Mange tak!
Jeg ved faktisk ikke, hvad der findes af danske guides, men emnet er udførligt beskrevet på engelsk. Kan det gå an? Måske køre en tur igennem Google Translate?