Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gmail i stedet for Microsoft Exhange?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er ved at undersøge hvordan vi kan trimme vores digitale kommunikationsudgifter og vi overvejer derfor at finde en ny løsning til vores emails som pt er Microsoft Exchange.

En lidt "far-out" løsning er at bruge gmail som jeg har fundet ud af kan virke med ens eget domænenavn via Google Apps. Vil jeg kunne synke min Gmail-konto med Outlook (eller Mail osx) således jeg vil kunne bruge det hele som normalt (dvs via outlook og ikke via browser) og så blot købe ekstra plads hos Google, så vores emailomkostninger vil være nærmest ubetydelige?

Jeg kender godt til "faren" ved at bruge en service som Gmail, men vi er lige meget hvad tvunget til at finde en ny og billigere løsning end den eksisterende...

Vi er ca 10-15 fastansatte og de fleste har nogle ret store indbakker pga medsendte filer, men ifølge Google koster ekstra plads nærmest intet.

(jeg beklager at jeg er lidt upræcis, men de ændringer vi skal lave, er ikke noget der må komme ud).

Mvh. Morten

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 16:00

Vi er skiftet til GMail (Google Apps), og det fungerer fremragende. I kan forbinde via IMAP, så I kan bruge Outlook men jeg vil anbefale jer at se nærmere på GMails terminologier, metoder og webinterface - det fungerer fremragende. Jeg har selv skrottet Thunderbird til fordel for webinterfacet. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:07

Hej

Vi er også ca. 10 personer og masser af grafiske filer som sendes frem og tilbage og vi har lige flyttet fra vores egen mail server(exchange) til http://www.microsoft.com/online/da-dk/exchange-online.aspx

Vi har kørt med det i en måned og det fungere helt fint. Det tager måske lige 1-2 minutter længere lige at opdatere og scanning når du starter outlook op om morgen :)

Prøv evt. at få din IT mand til at tjekke det ud.

Håber det kan bruges

Tilmeldt 1. Sep 06
Skrevet kl. 16:21

Jeg har faktisk aldrig hørt om Microsofts exchange online, men det virker til at kunne lidt det samme som Google Apps dog måske endnu bedre, når det er nu styret af Microsoft selv (selvom jeg nu ikke mener at Microsoft ligefrem er det mest tjekkede firma)...

Dvs at man bare hooker det op med sin normale Outlook program og så spiller det bare? Hvordan er stabiliteten?

Prismæssigt er det næsten det samme some Google's alternativ. Andre som har erfaringer med Exchange Online?

Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:12

I kunne også overveje Mozilla Thunderbird. Gratis og nemt at oprette ens mailkonti...

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 17:34

Bruger selv Google Apps på den måde du beskriver.

Den forskel som virkelig kan betyde noget er at Google Apps ikke har mulighed for at dele en mailboks.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:31

Morten Hjort:

Jeg er ved at undersøge hvordan vi kan trimme vores digitale kommunikationsudgifter og vi overvejer derfor at finde en ny løsning til vores emails som pt er Microsoft Exchange.

En lidt "far-out" løsning er at bruge gmail som jeg har fundet ud af kan virke med ens eget domænenavn via Google Apps. Vil jeg kunne synke min Gmail-konto med Outlook (eller Mail osx) således jeg vil kunne bruge det hele som normalt (dvs via outlook og ikke via browser) og så blot købe ekstra plads hos Google, så vores emailomkostninger vil være nærmest ubetydelige?

Jeg kender godt til "faren" ved at bruge en service som Gmail, men vi er lige meget hvad tvunget til at finde en ny og billigere løsning end den eksisterende...

Vi er ca 10-15 fastansatte og de fleste har nogle ret store indbakker pga medsendte filer, men ifølge Google koster ekstra plads nærmest intet.

(jeg beklager at jeg er lidt upræcis, men de ændringer vi skal lave, er ikke noget der må komme ud).

Hej Morten!

Jeg har kørt med gratisudgaven af Google Apps i tre års tid under lignende forhold, og det har virket upåklageligt. Spamfiltreringen er sublim.

Pro-udgaven koster 40E per år per bruger og har SLA og telefonsupport.

Hosted Exchange kunne også være en mulighed for jer, hvis folk er forandringsmodvillige og vant til Outlook, kalenderdeling, osv. 

Tilmeldt 1. Sep 06
Skrevet kl. 09:28

Det virker til at enten Google Apps eller Hosted Exchange er den løsning vi går efter. Personligt kan jeg godt lide Googles services, men da jeg ved at det er mig der skal hjælpe folk med et eventuelt skift væk fra Exchange (jeg er ikke it-support), så er det måske lidt nemmere at holde det ved Exchange. Jeg har nogle dygtige outsourcede folk, som kan hjælpe i dagligdagen, men kan det anbefales at bruge et firma til at stå for flytningen eller er det bare at skifte koder og så har man alle mails flyttet til det nye?

Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:52

Hej Morten

Vi er google authorized partner for google apps. Hvis I skal bruge vejledning eller support mht til migrering så kan du fange os 77 34 31 44 eller på vores hjemmeside (vi opdaterer vores hjemmeside, så google apps er endnu ikke kommet på)

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 11:41

Under 20 medarbejdere kan I bruge Google Apps helt gratis. Hvis man ikke har noget i mod deres reklamer.

Og overvej om Office pakken skal ud, enten via Google Apps - eller Libre/OpenOffice. Så er der jo sparet en del.

Du har også mulighed for at hoppe på Microsofts Office 365 beta program.

Har du kigget på Zimbra?

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)