Jeg er ved at undersøge hvordan vi kan trimme vores digitale kommunikationsudgifter og vi overvejer derfor at finde en ny løsning til vores emails som pt er Microsoft Exchange.
En lidt "far-out" løsning er at bruge gmail som jeg har fundet ud af kan virke med ens eget domænenavn via Google Apps. Vil jeg kunne synke min Gmail-konto med Outlook (eller Mail osx) således jeg vil kunne bruge det hele som normalt (dvs via outlook og ikke via browser) og så blot købe ekstra plads hos Google, så vores emailomkostninger vil være nærmest ubetydelige?
Jeg kender godt til "faren" ved at bruge en service som Gmail, men vi er lige meget hvad tvunget til at finde en ny og billigere løsning end den eksisterende...
Vi er ca 10-15 fastansatte og de fleste har nogle ret store indbakker pga medsendte filer, men ifølge Google koster ekstra plads nærmest intet.
(jeg beklager at jeg er lidt upræcis, men de ændringer vi skal lave, er ikke noget der må komme ud).
Vi er skiftet til GMail (Google Apps), og det fungerer fremragende. I kan forbinde via IMAP, så I kan bruge Outlook men jeg vil anbefale jer at se nærmere på GMails terminologier, metoder og webinterface - det fungerer fremragende. Jeg har selv skrottet Thunderbird til fordel for webinterfacet.
Vi har kørt med det i en måned og det fungere helt fint. Det tager måske lige 1-2 minutter længere lige at opdatere og scanning når du starter outlook op om morgen :)
Jeg har faktisk aldrig hørt om Microsofts exchange online, men det virker til at kunne lidt det samme som Google Apps dog måske endnu bedre, når det er nu styret af Microsoft selv (selvom jeg nu ikke mener at Microsoft ligefrem er det mest tjekkede firma)...
Dvs at man bare hooker det op med sin normale Outlook program og så spiller det bare? Hvordan er stabiliteten?
Prismæssigt er det næsten det samme some Google's alternativ. Andre som har erfaringer med Exchange Online?
Jeg er ved at undersøge hvordan vi kan trimme vores digitale kommunikationsudgifter og vi overvejer derfor at finde en ny løsning til vores emails som pt er Microsoft Exchange.
En lidt "far-out" løsning er at bruge gmail som jeg har fundet ud af kan virke med ens eget domænenavn via Google Apps. Vil jeg kunne synke min Gmail-konto med Outlook (eller Mail osx) således jeg vil kunne bruge det hele som normalt (dvs via outlook og ikke via browser) og så blot købe ekstra plads hos Google, så vores emailomkostninger vil være nærmest ubetydelige?
Jeg kender godt til "faren" ved at bruge en service som Gmail, men vi er lige meget hvad tvunget til at finde en ny og billigere løsning end den eksisterende...
Vi er ca 10-15 fastansatte og de fleste har nogle ret store indbakker pga medsendte filer, men ifølge Google koster ekstra plads nærmest intet.
(jeg beklager at jeg er lidt upræcis, men de ændringer vi skal lave, er ikke noget der må komme ud).
Hej Morten!
Jeg har kørt med gratisudgaven af Google Apps i tre års tid under lignende forhold, og det har virket upåklageligt. Spamfiltreringen er sublim.
Pro-udgaven koster 40E per år per bruger og har SLA og telefonsupport.
Hosted Exchange kunne også være en mulighed for jer, hvis folk er forandringsmodvillige og vant til Outlook, kalenderdeling, osv.
Det virker til at enten Google Apps eller Hosted Exchange er den løsning vi går efter. Personligt kan jeg godt lide Googles services, men da jeg ved at det er mig der skal hjælpe folk med et eventuelt skift væk fra Exchange (jeg er ikke it-support), så er det måske lidt nemmere at holde det ved Exchange. Jeg har nogle dygtige outsourcede folk, som kan hjælpe i dagligdagen, men kan det anbefales at bruge et firma til at stå for flytningen eller er det bare at skifte koder og så har man alle mails flyttet til det nye?
Vi er google authorized partner for google apps. Hvis I skal bruge vejledning eller support mht til migrering så kan du fange os 77 34 31 44 eller på vores hjemmeside (vi opdaterer vores hjemmeside, så google apps er endnu ikke kommet på)