Hejsa Jeg er gået igang med at kigge på hvordan jeg skal starte min virksomhed. Grundlaget for min beslutning om at starte skyldes at jeg driver en række hjemmesider sammen med nogle forskellige venner. I forbindelse med disse, er vi begyndt at øjne indtægtsmuligheder i form af reklame, salg af fx. e-mail kontoer og andre digital services. Fx. er problemet med Google Adsense, at jeg står som personlig modtager af indtægter, som jeg så bliver beskattet af personligt, selvom jeg skal dele indtægterne på forskellig vis med vennerne. Derfor vil jeg gerne oprette en virksomhed som varetager følgende:
Dvs. at firmaet skal administrere udgifter i forbindelse med driften af de forskellige hjemmesider, samt den indtægt de har. Og så udbetale et overskud på dette til de respektive parter efter en fordelingsnøgle.
Virksomheden skal selvfølgelig Tag en angivet % sats, af de indtægter der hentes hjem til opbygning af egenkapital
Dvs. at det er ikke de store penge der er i spil i første omgang. men anslået start omsætning på mellem 5000 - 30000. Altså ikke den store grund til moms registrering, men blot en enkeltmandsvirksomhed.
Jeg er derfor på jagt efter lidt råd til hvilke branchekode jeg skal vælge, og hvordan jeg bør udfylde rubrik 12.
Udbetaling skal jo ikke ske som egentlig løn, da de personer der skal have del i overskudet ikke er ansatte, men som sådan blot vil bruge mit firma som administrations ansvarlig.
Nogle der har nogen gode råd til mig?
Med venlig hilsen
Brian Haahr-Nielsen |
Hvordan skal jeg registere min virksomhed
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)