Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dansk grænse kontrol?

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig starte med at slå fast at vi skal være meget heldige hvis det forslag der ligger nu har nogen effekt what so ever på kriminaliteten. Der vil nok blive fanget nogen men man er da for dum hvis man skal smugle noget over grænsen så vælger man da ikke at gøre det når der står toldere ude især når det kun er 4 ud af 12 grænsestationer i sønderjylland der er bevogtede. Hvis det skulle have effekt skulle man nok stoppe min 1% af alle biler og gennemsøge dem og så ville der uanset hvad komme kæmpe køer og det ville koste transportfirmaer milliarder af kr. Den gevinst det ville være yderst beskeden i forhold til det gigantiske tab der ville være. En bedre løsning ville være internationalt politisamarbejde. Internationale problemer kræver internationale løsninger.

En anden ting der er vigtig og sige er at der sandsynligvis er en meget lille sammenhæng mellem antallet af hjemmerøverier og Schengen-aftalen der er nok større sammenhæng med hvor høj sikkerheden i bankerne er. Det faktum at det er næsten umuligt at røve en bank i dag og slippe afsted med det og det gør jo at de kriminelle kigger efter andre mugligheder.

For det tredje så er det en stor gevinst for os at vi kan være sammen med i EU og disse fordele er langt større end ulemperne. Desto mere globalisering desto bedre for Danmark. Mærsk, Novo osv. var aldrig blevet de store virksomheder de var hvis de kun kunne sælge på det danske marked. Uden EU ville Danmark sandsynligvis have en levestandart svarende til den i de baltiske lande da de løsrev sig fra sovjet. Så var vi de fattige! EU har skabt den fredeligste periode i store dele af Europa siden Romerigets fald og hvis vi værner om EU er der intet der tyder på at det stopper i en overskuelig fremtid. Fred er godt for økonomien det gør det lettere og investerer og lave nye virksomheder der laver nye produkter som gør os alle sammen rigere frem for krigsmateriel. Det faktum at man let kan bevæge sig over grænserne er en vigtig del af EU og for mig er Schengen-aftalen en af de vigtigste aftaler i EU og en vi skal værne om. Jeg kan kun beklage at vi har en regering der ikke syndes at dele mit synspunkt men den dag Schengen-aftalen dør bliver vi sandsynligvis alle sammen fattigere.

Omkring krisen så er det ikke regeringens skyld at den kom men det er så sandlig deres skyld den bliver ved. For mig og se er det dels fordi vi lukker os omkring os selv og dels fordi vi har fået dårligere uddannelser, dårligere forskning og dårligere tech-transferer mellem universiteterne og virksomhederne. Dette skyldes for uddannelsernes vedkommende at vi har valgt en økonomisk model der tvinger universiteter og gymnasier til at sænke standarterne for at overleve og generelt fordi vi ansætter flere og flere djøf'ere til at administrer i en administration der vokser langt hurtigere end alt andet generelt og som kræver at folk udfylder papirer i stedet for at gøre det de er ansat til. Det tager tid før man begynder at mærke den slags men vi er der hvor det begynder at kunne mærkes og hvis ikke der snart sker noget der så står vi meget let over for et tabt årti. (Det med djøf'erne er vist meget generelt!)

Løsningen er at vi begynder at kigge over de grænsebomme vi nu får, investere heftigt i forskning og uddannelse, fyre 50% af alle djøf'ere i staten og giver dem uddannelse der kan sikre at de får rigtige job der producere rigtige vare og serviceydelser i stedet for kontrol.

Det er min holdning til grænsebomme + det løse!

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:28

Mikael christiansen:

Det hjælper jo ikke med grænse kontrol , når fleste tyvene bor i Danmark hvad med flere nær politi stationer så der ikke i yder punkter er op til over 50 kørsel til nærmeste politi så mere politi over alt, det hjælper

Du har ret i at mange tyve bor i Danmark, men dem må vi tage hånd om af de almindelige kanaler, men det der rejser rundt og plyndrer dem skal vi gøre det så besværligt for som overhovedet muligt.

Jeg kunne godt tænke mig om der var nogen der kendte til noget statistik på hvor mange der sidder i danske fængsler som ikke har DK adresser, det tal er større end man lige tror. Hvis man kunne fjerne nogle af dem ved øget grænsekontrol, så kunne vi være fri for at den Danske stat er nød til at lade folk der f.eks er dømt for vold afsone med fodlænke.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:35

H∑nning:
Ja det er jeg sq godt klar over men det er ikke etisk korrekt, vil du ofre et familiemedlem.

Eftersom jeg er nogenlunde enig i den indsats og beredskab der er oprettet i dag, vil jeg sige ja til om "jeg vil risikere et familie medlem". 

Tingene skal hænge fornuftigt sammen, hvilket jeg også mener det gør i dag. At du så mener det er etisk ukorrekt... ja det må du selv bøvle med.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 12:43

Boysen:
Eftersom jeg er nogenlunde enig i den indsats og beredskab der er oprettet i dag, vil jeg sige ja til om "jeg vil risikere et familie medlem". 

Det er trist at du har det synspunkt, så jeg må bare bøvle videre. Sikkerhed kan man desværre ikke sætte en pris på, og jeg synes også tendenserne viser at de penge vi investerer i sikkerhed hvert år er stadig stigende, dette ser jeg som et udtryk for at folket er utrygge.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:56

H∑nning:

Mikael christiansen:

Det hjælper jo ikke med grænse kontrol , når fleste tyvene bor i Danmark hvad med flere nær politi stationer så der ikke i yder punkter er op til over 50 kørsel til nærmeste politi så mere politi over alt, det hjælper

Du har ret i at mange tyve bor i Danmark, men dem må vi tage hånd om af de almindelige kanaler, men det der rejser rundt og plyndrer dem skal vi gøre det så besværligt for som overhovedet muligt.

Jeg kunne godt tænke mig om der var nogen der kendte til noget statistik på hvor mange der sidder i danske fængsler som ikke har DK adresser, det tal er større end man lige tror. Hvis man kunne fjerne nogle af dem ved øget grænsekontrol, så kunne vi være fri for at den Danske stat er nød til at lade folk der f.eks er dømt for vold afsone med fodlænke.

Fatter overhovedet ikke deres point med grænse kontrol , jeg har faktisk vente på politi over 1 time i Skagen før i mit liv, de var ved at tømme en legetøj butik ,

det er temmelig mystisk , der skal ventes over 1 time, når der tænkes i turist sæson bor over 50.000 mennesker, jeg var der i turist sæson , skal de køre helt fra Frederikshavn af der er over 40 km, hvorfor satse penge på grænse kontrol når der forvejen mangles politi i den grad i yderpunkter , det virker simpelthen for plat og kun som om de vil vise noget symbolske, ikke noget der vil gøre nogle forskel

jeg Går overhovedet ikke op i hvor mange udlænding der er i fængselsrerne de er som alle mennesker og skal behandles som alle andre dansker med respekt.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 14:24

@ Mikael

Nu skrev jeg hvor mange der sidder i danske fængsler som ikke har DK adresse.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:54

H∑nning:

@ Mikael

Nu skrev jeg hvor mange der sidder i danske fængsler som ikke har DK adresse.

sådan set lige glad med det, jo mere man går op i det jo mere fremmedhad lad os respekter hinanden, den politik skaber bare grundlag for uro i samfundet og derved skal politiet holde orden i det fremmedhad er en slem ting som mange vil tolke din holding som

bedste at hav åben grænser og lad så det nær politi komme det har en lang større effekt som en helhed ,for vare hurtigt kan ud og ind derved kan vi sælge mere og vi alle kan tjene flere penge der så  kan komme mere penge til noget mere nær politi mv.

Image det giver ud ad til giver så mange plusser for samfundet så jeg fatter overhovedet ikke denne debat hvorfor skal der være grænse kontrol , lad os beholde de åben grænser

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 15:24

@ det har da intet med fremmedhad og gøre, og det er jo altid en solstråle historie at hvis det var så nemt og respektere hinanden, men det viser sig jo desværre ikke sådan, for hvis det var tilfældet så var der jo ikke brug for noget politi i det hele taget, hvis alle respekterede alle love og regler, for ikke at sige folks værdier.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:31

H∑nning:

@ det har da intet med fremmedhad og gøre, og det er jo altid en solstråle historie at hvis det var så nemt og respektere hinanden, men det viser sig jo desværre ikke sådan, for hvis det var tilfældet så var der jo ikke brug for noget politi i det hele taget, hvis alle respekterede alle love og regler, for ikke at sige folks værdier.

Det skaber bare fremmedhad med lukket grænser og ikke være åben det er fakta jo mere man gør for at undersøge den anden jo mere hader den anden en derved skaber det bare grundlag for ufred vis man begynder på kontrol især set i lyset at der mangler så mange folk andre steder .

vis du læser hvad jeg skriver mangler der visse områder i Danmark politi hvorfor skal de køre så langt , til større byer er der ikke en politi station , der skal mere politi ud i samfundet og når sker noget skal de gøre noget ikke kontrol på kontrol der oveni skader lidt lovlige vare der skal billigt ud og ind af landet

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

hej

interessant diskussion, jeg har kun en kommentar kan jeg blive omtalt som hun?

k.h Lina Von Bale

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)