Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dansk grænse kontrol?

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
Har du set hans profil hvor det fremgår at han er provokatør?

Hende - mener du vel..... Devil

Ja da - men baseret på hendes indlæg er jeg oprigtig i tvivl om provokatør, troll eller et unuanceret tilgang til virkeligheden er den rigtige benævnelse. Men hold da k...., hvor ville det være let hvis vi alle bare undskyldte alle vores udsagn med at vi ønsker at provokere....

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Entrepreneur - Jan:
Men det er typisk dansk mentalitet efterhånden, den uigennemtænkte følelsesbetonede politiske dagsorden der sættes af dem der kan skræmme de ignorante mest hehe

Ja, det virker som om mere og mere bliver baseret på følelser, end på reelle grundlag.

Nu har jeg Googlet en lille smule, og heldigvis er det heller ikke grebet ud af den blå luft, når der påstås at 99% af alle hjemmerøverier, bliver begået af kriminelle østeuropæere.

Godt nok er dette fra 2009, men iflg. NEC er det en myte at det er sådan det hænger sammen, og iflg. en rapport fra københvans Universitet viser at der blev rejst 375 sigtelser, og af dem var hele 15 mod kriminelle østeuropæere, og yderligere 15 var af ukendt nationalitet, men ikke bosat i Danmark. Lægger man de tal sammen, og bruger den kreative regnemaskine, er det faktisk præcis 99% :o)

Men nu bliver det jo snart en realitet, og så må vi bare følge udviklingen, og det er jeg sikker på at der er mange der vil gøre. Så jeg vil gætte på at "nogen" får et forklaringsproblem, hvis vi ikke ser et kraftigt fald i denne type kriminalitet. Og når det ikke virker, så er vi nød til lige at tage den ét skridt videre:

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 11:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvornår stopper denne debat? 

Efterhånden falder hele grundlaget til jorden. Folk der røver vil stadig gøre det uanset om der grænsekontrol eller ikke. F.eks. I de danske fængsler tager de stadig stoffer og har mobiltelefoner selvom man ikke må og der er en skrap kontrol. Mon ikke disse røver og banditter kan liste lidt over grænsen alligevel?? - Ellers må vi se om vi kan få noget af den gamle Berlin mur stillet op, og en masse vagter med skarpladte gevær. Har lige været i Hvidrusland og brugte lidt over 3 timer i lufthavnen på at komme ind, vi var kun 3 dansker tilbage ved paskontrollen, så det var ikke engang pga kø og mange mennesker.

Min helt egen personlige mening af dette:

Drop det nu inden vi får for mange uvenner rundt om i europa - Vi vil jo stadig gerne have et godt omdømme ude i verden!!!

Jeg er så træt af at høre på denne debat.... 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:16

Det giver stof til eftertanke når man ser på Danmarks Statistik statistik over antallet af hjemmerøverier fra 1995 til 2009. Den procentvise største stigning skete i slutningen af 90'erne mens vi stadigvæk havde grænsekontrol.

Nedenfor en link til en artikel om hjemmerøverier, som giver stof til eftertanke.

http://avisen.dk/danske-maend-begaar-hjemmeroeverier_121892.aspx

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:43

igang:
Ja, det virker som om mere og mere bliver baseret på følelser, end på reelle grundlag.

Vi kan vel sagtens tillade os at sige at hvis nu grænsekontrollen kan forhindre en grim mishandling eller et drab så er pengene vel givet godt ud. Nu tror jeg ikke selv at grænsekontrollen, kan dæmme op for hjemmerøverier, jeg ville mere håbe at man satte noget hårdere ind overfor narko.

Men bare husk hvis man kan redde et liv så kan vi ikke gøre det op i penge

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:51

igang:
Jeg kommer jævnligt i Sverige, og jeg skal ikke kunne sige om de har samme kontrol som vi er ved at indføre, men jeg har endnu tilgode at blive stoppet, og jeg ser meget sjældent toldere når jeg passerer broen, eller kører af færgen.

Når du kommer fra færgen så er de der tit....Nogle gange så lave de en sluse til gående og lader en hund snuse.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:52

H∑nning:

Selvfølgelig er man tvungen til at gøre det op i penge! Hele sygehusvæsnet og det præhospitale område, er jo nettop tvungen til at gøre det op i penge. 

Så man bliver nød til at vurdere konsekvenserne af de handlinger man laver, også er spørgsmålet om man sidder med de rigtige oplysninger, og om det kan betale sig. 

Hvis vi ikke vurderede udfra penge, ville der holde en ambulance på et hvert gade hjørne og et sygehus i alle byer. Det vil med 100 % sikkerhed redde liv! MEN så skulle vi betale meget mere i skat!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:05

Boysen:

H∑nning:

Selvfølgelig er man tvungen til at gøre det op i penge! Hele sygehusvæsnet og det præhospitale område, er jo nettop tvungen til at gøre det op i penge. 

Så man bliver nød til at vurdere konsekvenserne af de handlinger man laver, også er spørgsmålet om man sidder med de rigtige oplysninger, og om det kan betale sig. 

Hvis vi ikke vurderede udfra penge, ville der holde en ambulance på et hvert gade hjørne og et sygehus i alle byer. Det vil med 100 % sikkerhed redde liv! MEN så skulle vi betale meget mere i skat!

Ja det er jeg sq godt klar over men det er ikke etisk korrekt, vil du ofre et familiemedlem.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:07

Niels Henriksen:
Når du kommer fra færgen så er de der tit....Nogle gange så lave de en sluse til gående og lader en hund snuse.

Okay, det er bare ikke så tit jeg har set dem. Jeg tager dog også oftest broen, så jeg ved ikke om det er derfor. Men at påstå at det vi er ved at indføre, er det samme de har i Sverige, vil jeg stadig mene er noget af en overdrivelse.

H∑nning:

Det er vi nogenlunde enige i, men det er tvivlsomt hvor mange liv dette tiltag vil redde. Jeg tror det vil være muligt at redde flere liv, på andre måder.

Prisen for at få denne grænsekontrol, var en regulering af efterlønnen (naturligvis ikke for politikere). Og selvom det parti der på dygtigste vis har fået gennemtrumfet denne grænsekontrol påstår at de varetager de ældres interesser, må dette tiltag vise at det vist ikke er helt i overensstemmelse med sandheden. Og skulle jeg vælge, ville jeg hellere bruge pengene på efterløn, end grænsekontrol.

Og så er det tankevækkende at regeringen er så forhippede på at få/beholde magten, at de er villige til at danse efter dette partis pibe. Uagtet at det sætter Danmark ud i et heftigt internationalt stormvejr. Gad vide vis interesser de reelt plejer med dette tiltag?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det hjælper jo ikke med grænse kontrol , når fleste tyvene bor i Danmark hvad med flere nær politi stationer så der ikke i yder punkter er op til over 50 kørsel til nærmeste politi så mere politi over alt, det hjælper

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)