Hej igen og undskyld jeg spammer jer en smule. Tingene begynder så småt at gå stærkt og jeg vil selvfølgelig gerne kunne følge med fra starten, så det gælder om at være forberedt. Jeg anvender http://www.1264.dk/Ivaerksaetter-guide_070511.pdf men synes stadig jeg er i tvivl om flere ting. Det jeg er i tvivl om er egentligt det meste praktiske. Det er en slags online portal jeg kommer til at køre, på en måde som E-university, hvor der bliver betalt for mit produkt igennem medlemsskab. Jeg synes min situation er lidt svær at greje. Altså, jeg er 'direktør', der er mig der står for alt markedsførings, kundekontakt, bogholderi - ja, stort set alt. Jeg køber så et seperat website af min programmør, derudover køber jeg materiale af nogle eksperter indenfor mit område, dette materiale vil ligge tilgængeligt for dem der har betalt for medlemsskabet - derudover kan der også bestilles timer ved eksperterne. Er jeg stadig en enkeltmandsvirksomhed, eftersom det jo udelukkende er mig der står for alt og mig der ejer den, men på en eller anden måde har jeg vel nogle semiansatte under mig. Det er ikke et fuldtidsjob, hvis det har noget at sige. Hvordan fungere det med lønning til mig selv og mine 'ansatte'? For eksempel er der en af mine 'ansatte' der er bosat i udlandet. Jeg vil bare gerne have det til at køre sådan at jeg betaler mine ansatte med de priser vi har aftalt, og så får jeg ydelsen og så er det det. Derudover er jeg interesseret i at hvis projektet en dag giver penge med sig, at jeg så bare kan hæve dem som jeg har lyst mere eller mindre. Håber nogle gider at tage sig lidt tid til at hjælpe mig, jeg synes jeg har søgt nettet tyndt, men uden voldsom succes på disse punkter. Ketelsen |
Hvis du kører det som en enkeltmands virksomhed, så betaler du skat af hele overskuddet sidst på året, og kan jo egentlig bare hæve pengene i løbet af året som du vil, uden at "registrere" det nogen steder.. du skal bare huske at der skal være penge tilbage til at betale moms og skat..
forstår du hvad jeg mener?