Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Umuligt at låne

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
D:E:R
Leasy
Gemoneybank
Laanlet
Maxkredit
Selene finans
Ekspresbank

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:41
Endnu engang tak for svarene. Men lad venligst være med at forudindtage vi ikke har hjernen med i planerne. Vi skyder månedligt 5000 ind i projektet og vi har på ingen måde indtjening af nogen form i tankerne indenfor de første mange år.

Lad mig lige gøre det klart at vi ikke har hastværk mht. At få shoppen op men at få indholdet på plads og vi kan spare og optjene utroligt meget tid ved at benytte os af den påkrævede ferie. En lille regnefejl har dog stillet mig i denne situation og det er jeg da brandærgelig over.

Jeg må ærgligt indrømme jeg er bundet af min samlevers økonomi men den er på ingen måde stram eller med gæld op over ørene. Blot noget banklån og studielån. Vi har et rådighedsbeløb på 12000. Jeg har prøvet at tale med andre banker men de melder ud at min samlevers økonomi gør at de ikke vil tage mig som kunde.

Alle unødvendige udgifter er selvfølgeligt skåret fra også.
Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 16:11

Det er jo fantastisk positivt, at du har fundet den helt rette niche og er klar til at gå i gang. Det er ogå en god ide at bruge sommerferien på forberedelser.

Men ærlig talt - det du skriver, giver for mig ikke nogen mening. I forhold til de økonomiske indikation du anfører, så virker de famøse 6.000 som dit mindste problem. Et halvdyrt forbrugslån hos kreditkortselskaberne skal man være ret umulig, for ikke at kunne få. Et eller andet stikker under, og hvis ikke I sidder fast i RKI eller har gjort noget slemt, så burde I, eller i det mindste du, hurtigst muligt skifte bank. Enten er bankens opførsel helt på sin plads eller fuldstændig grotesk. Der er ikke rigtigt nogen mellemting her.

Jeg er også enig med indlægget om, at beløbet for en bank er alt for uinteressant at låne ud; bankens besvær står slet ikke mål med beløbet. Derudover bør du nok spørge dig selv, om du er helt klar til at være selvstændig og drive webshop, når det er 6.000, der afholder dig fra at komme i sving med alting. Jeg kunne forestille mig, at din bank muligvis tænker lidt i de samme baner.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 16:20

Chrish:
Jeg må ærgligt indrømme jeg er bundet af min samlevers økonomi men den er på ingen måde stram eller med gæld op over ørene. Blot noget banklån og studielån. Vi har et rådighedsbeløb på 12000. Jeg har prøvet at tale med andre banker men de melder ud at min samlevers økonomi gør at de ikke vil tage mig som kunde.

Nu skriver du samlever, dvs. at I ikke er gift. Hvorfor er du så bundet til hendes økonomi? Har du ingen gæld og et rådighedsbeløb på 6K (½ af 12K). Hvis du og din makker ikke kan skrabe 6000 sammen, fatter jeg intet!!! Hvad er det der gør at du ikke kan finde 6000 ud af dit rådighedsbeløb. Det vil jo sige, at alle faste udgifter er betalt!

Du bliver nød til at være mere konkret, hvis vi skal have en chance for at hjælpe dig med råd m.m.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 16:34

Tag de sidste 3 uger af juni, "lev på en sten" og lad være at gå i byen, både dig og din makker, så er jeg sikker på at har de 3.000 kr hver i slutningen af måneden.

Jeg tror alle iværksættere har prøvet denne "hestekur" det klarer i nok også.

Best regards

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 16:43
Jeg var lidt hurtigt ude, er først blevet ansat fra slut marts. Og skal derfor betale for min sommerferie selv. ALT jeg har haft af hvad der har heddet ekstra penge er allerede skudt i virksomheden.

Det ser ikke ud til at føre noget godt med sig det her indlæg. Det er på ingen måde til hjælp at fortælle jeg burde holde mig fra mit eventyr som selvstændig blot fordi jeg har trukket i alle tråde der var mulige og nu efterspørger kendskab til selskaber.

Jeg takker for de svar som har været af positiv karakter.

Nogen gange er tingene som de rent faktisk ser ud til. Ingen grund til at være mistænksom.
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:44

Chrish:
Vi ville så inderligt gerne benytte os af industriferien til at kickstarte det hele (der er tale om en webshop) og mangler derfor sølle 6000 kroner til de sidste produkter for at kunne få taget produktfotos m.m

Der er også den mulighed at I låner produkterne af leverandøren og får taget billederne, så har I sparet 6.000, Eller får leverandøren til at tage billederne.

Men at mangle 6.000 til en webshop er underligt, for I har kunnet afholde udgifter til PBS, webShop, hosting m.v. eller er det altsammen gratis produkter og så Paypal?

For hvis det er gratis webshops I selv har rettet til, paypal til betaingsdelen og så ellers et billigt webhotel, så er det vel ikke det store I selv har lagt eller?

Anayway - sommeren er på vej og danskerne tænker ikke udbredt i andet end sommerferie og opsparing, så med mindre jeres webshop er helt unik, så sker der ikke noget ved at vente.

6.000 er i øvrigt vel ikke andet end 100 timer á 100 dvs 50 hver til hver af jeg og det kan I snildt klare i fritiden på en uge...så er de penge hjemme.

God vind med projektet.

Køb ren argan olie her

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 16:50

Chrish:
Og skal derfor betale for min sommerferie selv

Som iværksætter og med økonomiske "lommesmerter" har du slet ikke tid til at holde sommeferie efter min mening, er man i "knibe" holder man da ikke sommerferie, så arbejder man da med hvad som helst.

Best regards

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 16:55

Chrish:
Det ser ikke ud til at føre noget godt med sig det her indlæg. Det er på ingen måde til hjælp at fortælle jeg burde holde mig fra mit eventyr som selvstændig...

Spis lige brød til. Selvom du åbenbart ikke fik det svar, du ønskede dig, tror du så, at folk skriver deres ærlige mening for at genere dig? Nogen gange er de bedste råd ikke nødvendigvis dem, man har mest lyst at høre på.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 18:27

Chrish:
Det er på ingen måde til hjælp at fortælle jeg burde holde mig fra mit eventyr som selvstændig blot fordi jeg har trukket i alle tråde der var mulige

Kom nu til fornuft! Man læser hvad man vil læse!
Alle svar er faktisk brugbare om du vil og absolut ingen har opfordret dig til at droppe projektet, blot har nogen opfordret til at vente og få styr på projektet. Det løber jo ingen veje.

Du kan ikke sælge skindet, før bjørnen er skudt!

Tag dog svarene som en hjælp, der er faktisk hjælp at hente! Alt andet er spild af alles tid.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)