Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må medarbejderne være tatoveret!?

Side 5 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes det er OK med tatoveringer på kroppen jeg ansætter gerne en stripper med en tatoveringer jeg har dog også en både på ryggen og på arme og jeg har dog aldrig haft problemer med at få et arbejde .

Hvilken som helst job , kan man nok ikke få med sådan en , men normalt kan man bare skjule den og så er det intet problem

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

jeg synes det er OK med tatoveringer på kroppen jeg ansætter gerne en stripper med en tatoveringer jeg har dog også en både på ryggen og på arme og jeg har dog aldrig haft problemer med at få et arbejde .

Altså jeg vil hellere have en stipper med lidt tatoveringer ind en uden. Great.

Mvh

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:59

IværksætterGen:

Mikael christiansen:

Altså jeg vil hellere have en stipper med lidt tatoveringer ind en uden. Great.

Mvh

Emil

Jeg Takker mange gange for den fri holding Smile

Mvh.

Mikael

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 00:10
Jeg ville aldrig ansætte en med synlige tusser eller en person der går i ganstawear eller med hængerøvsbukser.
Kald mig gammeldags, kedelig, uden sans for tidernes skiften eller fordomsfuld.
Når man klæder sig på eller lader sin hud skamfere, bekender man sig til en bestemt livsstil eller sympati herfor, det rykker i nogle forkerte associationer når en person der forventer tillid og respekt bekender sig til eller udviser sympati for foreks. Rockere eller black cobras i form af typiske kendetegn for denne gruppe mennesker.
Jo jo der er da mange søde og rare mennesker der har tusser, de er sikkert også dygtige de arbejder bare ikke for mig, det gør folk der er dømt for vold, folk der drikker og folk der er pircet heller ikke.
I min verden handler det også om hvordan jeg har lyst til at præsentere mig for verden, jeg kan nu engang bedst li' at folk bekender kulør som de ønsker at være istedetfor at give et andet
indtryk til at starte med.
Når dette så er sagt - er der stor forskel på og have tatoveringer skjult under sit tøj til at have farve helt ned på fingrene og streger opad nakken.
Tilmeldt 20. Aug 09
Indlæg ialt: 80
Fra  Simpelside.dk Skrevet kl. 09:25

Nej, det er lidt underligt!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:19

Jeg tror at vi har haft tatoveringsdebatten før, og konklusionen er sandsynligvis at der gælder det samme for tatoveringer, som eks. tøjstil: Det er en smagssag.

I dag er det blevet helt normalt at se en tatovering. Alene det at nogle af de mest sete danske familieprogrammer bliver ledet af værter med flotte og synlige tatoveringer, viser at det er ved at være almindeligt accepteret.

Men man kan signalere meget med tatoveringer, og der er ingen tvivl om at store muskuløse kronragede mænd, der er overtatoverede på hele armen og op i nakken, oftest forsøger at signalere at de er nogle hardcore sataner. Den slags har altså til formål at virke skræmmende, og gør det sikkert også. Det kunne godt være problematisk at have sådan en gut rendende rundt med direkte kundekontakt, med mindre vi er i håndværkbranchen. Det kan godt være at de er verdens rareste og mest servicemindede mennesker, men hvis signalværdien i deres tatoveringer er så markant at den skræmmer kunderne væk før de finder ud af det, går det selvfølgelig ikke.

i den anden grøft er der "helt almindelige" unge (og efterhånden også ældre) mennesker, der har en stjerne på albuen, nogle stjerner bag øret, noget tekst på armen eller nogle motiver af en eller anden art. Her er signalet noget anderledes, og det er stort set ikke noget problem at have sådan en ansat længere. Det er klart at der stadig er mennesker der gerne vil finde noget de kan blive forargede over, men det er ikke mit indtryk at den gruppe er så stor længere.

Men tatoveringer har selvfølgelig også noget med jobbet, jobfunktionen og situationen at gøre, og jeg tilpasser mig selvfølgelig også til de enkelte situationer.

Jeg har selv tatoveringer, der kan dækkes med lange ærmer. Når jeg er på kundebesøg dækker jeg dem til, og dette gør jeg indtil kunderne har lært mig at kende. Når vi så har samarbejdet et stykke tid, ved de hvad jeg står for både menneskeligt og fagligt, og derfor er der ingen problemer når jeg lige pludselig kommer med oprullede skjorteærmer, og der er en synlig tatovering. Jeg har dog også kunder hvor det absolut ikke vil være passende med tatoveringer, men her er det sjældent at man ser en oprullet skjorteærme, og så giver det helt sig selv, at her skal den ikke flashes.

Jeg hjælper også selv til i vores butik en gang i mellem, og her dækker jeg ikke mine tatoveringer af den grund. Og jeg har ikke haft nogen negative oplevelser ved det, eller kunder der har været bange for at handle hos os. Tværtimod er der flere der ligefrem løfter op i ærmet på mig, for at se hele tatoveringen (Det er til gengæld dårlig stil), og flere der spørger til den. Butikken er i København, og jeg skal ikke kunne sige om det har nogen betydning.

Nå, det var den lange måde at skrive, at jeg ikke mener at tatoveringer nødvendigvis bør være en hindring for at få et job. Men det er klart at de kan sende så forkerte signaler, at det kan gå hen og bive et problem. For mit eget vedkommende, skal det virkelig være grotesk, hvis det skulle diskvalificere en medarbejder til et job.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 14:43

igang:
Når jeg er på kundebesøg dækker jeg dem til, og dette gør jeg indtil kunderne har lært mig at kende.

Det betyder måske at vi dømmer folk før vi lære dem at kende?

Mvh

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:54

IværksætterGen:
Det betyder måske at vi dømmer folk før vi lære dem at kende?

Det er der ingen tvivl om. Og vi elsker også at dømme dem, efter vi har lært dem at kende.

Men derfor har jeg stadig ikke noget problem i at gå ind i en butik eller et supermarked, hvor ekspedienten er tatoveret. Ligesom jeg heller ikke skifter kanal, fordi værten i en udsendelse har en tatovering.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 15:56

Glasmager:
Når man klæder sig på eller lader sin hud skamfere, bekender man sig til en bestemt livsstil eller sympati herfor, det rykker i nogle forkerte associationer når en person der forventer tillid og respekt bekender sig til eller udviser sympati for foreks. Rockere eller black cobras i form af typiske kendetegn for denne gruppe mennesker.
Jo jo der er da mange søde og rare mennesker der har tusser, de er sikkert også dygtige de arbejder bare ikke for mig, det gør folk der er dømt for vold, folk der drikker og folk der er pircet heller ikke.
I min verden handler det også om hvordan jeg har lyst til at præsentere mig for verden, jeg kan nu engang bedst li' at folk bekender kulør som de ønsker at være istedetfor at give et andet
indtryk til at starte med.
Når dette så er sagt - er der stor forskel på og have tatoveringer skjult under sit tøj til at have farve helt ned på fingrene og streger opad nakken.

Dobbeltmoralsk så det batter. "Du kan desværre ikke få jobbet, da du har tusser. Ved at få dem, har du givet dig selv til en livsstil. Sådan vil jeg ikke præsentere min virksomhed, det kan ikke accepteres. Men hvis du havde haft den på ryggen eller maven, eller andet sted på kroppen der aldrig vil kunne blive set af kunderne, er det okay. Når den er skjult er du ikke med i din tattoo-kult-omgangskreds, og henviser ikke en sympati for rockere og indvandrerbander.."

Kan du se hvad jeg mener?

Mvh. Mads Hansen

Mvh. Mads Hansen
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:35

Well ... hvis jeg skal ansætte en person og jeg mener at tatoveringer, tøj, hudfarver, accent el. lign. spiller nogen rolle - så vælger jeg da selvfølgelig en person med den hudfarve, køn, mængde tatoveringer og tøj som jeg finder mest passende ... desværre er vores love indrettet på en sådan måde at det er ulovligt for mig at fortælle den stakkels arbejdsløse fyr hvorfor han blev vraget, det kaldes nemlig diskrimination og er ulovligt, derfor er jeg nødt til at give ham et vagt svar der hedder "Din ansøgning vakte vor interesse, dog har vi imidlertidig fundet en mere kvalificeret kandidat, men vil gerne have log at gemme din ansøgning til fremtidig brug og vi håber at du giver os lov til dette?"

Personligt ... hvis jeg var den langhårede knægt med piercinger og skateboard, så ville jeg foretrække beskeden "Hør her knægt ... smut ned og bliv klippet, ryd ansigtet for pircinger, tag et par hele bukser på og så starter du imorgen" eller "Hej Fatima nu skal du høre ... vores kunder er en flok stokkonservative gamle danskere som er bange for alt der ser fremmed ud, så hvis vi kan aftale at du kommer på arbejde uden tørklæde vil jeg med glæde give dig et job, men jeg er bange for at det vil koste kunder hvis jeg min servitrice går med tørklæde" eller "Nu skal du høre Muhammed, det at være udkørende læge her i amtet betyder at du kommer til at tale med en masse gamle mennsker som hører dårligt og ikke taler engelsk ... derfor vil jeg meget gerne ansætte dig såfremt du er villig til at starte med 6 uger på dansk-kursus"

Alle ting som idag er super tabu og sige til en ansat, og jeg har ikke ikke engang kommet ind på køn endnu ... Jeg ville foretrækker at tingene blev sagt som de er, istedet for at blive pakket ind i politisk korrekte beskeder der ligepræcis ikke hjælper modtageren en skid.

Jeg tror at unge nyuddannede piger som har svært ved at få job kunne tippe vægten i deres favør ved simpelthen at sige "Jeg regner ikke med at få børn de næste 4-5år" ... 

Folk (arbejdsgivere) gør alligevel som det passer dem, og de kloge af dem ved godt hvad de skal sige for ikke at komme klemme. 

Personligt har jeg intet imod folk med tatoveringer, de eneste mennesker jeg reelt har noget imod er uintelligente mennesker og racister - man kan argumentere for at det er dobbeltkonfekt, men historien viser det modsatte, personligt syntes jeg det er fedt at ekspedienten i caféen har horn i panden og et vers fra biblen tatoveret i panden ... min erfaring siger mig også at den slags mennesker er rigtig hyggelige at være sammen med og derfor ville jeg bestemt komme på den café ... men og ansætte en af dem som salgschef for min it-virksomhed ... nej nok ikke, som promoter for en festival? helt sikkert ... ville jeg ansætte den samme fyr som er salgschef for mit it virksomhed som promoter for min festival? Måske ... men det er bestemt ikke givet.

Min pointe er at vi har alle nogle pro's og nogle con's ... en stærk leder er en som kan se ud over personlige preferencer, og vælger den person han objektivt mener er den rette til opgaven (og så må han lige jonglere uden om diverse diskriminationslove mv.) ... 

Med andre ord, _jeg_ har intet imod at du er smurt ind i tatoveringer, du må nok forvente at jeg stirrer på dig men på den anden side set hvis ikke målet er at få opmærksomhed hvad er målet så?, men at jeg ansætter dig ukritisk bare fordi eg personligt ikke har noget imod dig kan du ikke regne med, jeg kan jo ikke tillade mig at køre biksen efter hvordan jeg ser verden ... jeg er desværre nødt til at tilpasse mig den måde verden ser ud på ligenu, ellers skulle jeg jo gå ind i politik el. lign :-)

Side 5 ud af 6 (59 indlæg)