Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tv skærm med salgstal, teknikken bag.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

I vores firma, som er meget salgsorienteret skriver vi alle vores salg op på en kalender. Vi har virkelig knald på i øjeblikket og vores nuværende løsning er ikke holdbar, simpelthen fordi vi sælger for meget og ikke har plads på vores kalender. Derfor vil vi nu have en løsning, hvor vores salgstal kommer op på en fladskærm, men hvordan laver man dette smartest?

Skal man koble den op til en computer, eller kan man gøre det trådløst med et tv der har wifi.

Er der nogen som selv har erfaring med samme løsning?

Mange tak.

Jesper

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi har en skærm kørende med salgstal og indtjening fra vores billetsystem hvor vi trækker tal direkte ud fra systemet og viser det i en browser der automatisk opdateres en gang i minuttet via lidt javascript.

Hvis I har et eller andet crmsystem må I kunne lave noget tilsvarende til at trække de aktuelle tal ud.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, jeg har bygget min egen løsning, som er koblet til min(e) webshop + portaler. Benytter webbrowseren i en Nintendo Wii. Du kan se mere her. Du kan ikke køre voldsomt høj opløsning, men det er støjsvagt og stabilt.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:43

Jeg har ikke selv prøvet den endnu, men den her:

http://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/Sony-32-LCD-TV-KDL-32CX520-2252672.html

Og så en hjemmeside der viser dine tal og automatisk opdatere hvert x'tende sekund :-)

Tilmeldt 3. Aug 09
Skrevet kl. 14:05

tak allesammen,

Det vi skal bruge er lidt mere simpelt. Vi sælger vores produkt via direkte kontakt med kunderne og ikke direkte via vores hjemmeside. Vi skal bare have et system hvor jeg via min computer kan styre tallene på en tv skærm på væggen. Der skal ikke trækkes noget ud automatisk, så avancerede er vi slet ikke:)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:08

Jesper Jensen:

Det vi skal bruge er lidt mere simpelt. Vi sælger vores produkt via direkte kontakt med kunderne og ikke direkte via vores hjemmeside. Vi skal bare have et system hvor jeg via min computer kan styre tallene på en tv skærm på væggen. Der skal ikke trækkes noget ud automatisk, så avancerede er vi slet ikke:)

Kig på mit link.

Tilmeldt 3. Aug 09
Skrevet kl. 14:17

Mikkel Mikjær Christensen:

Jesper Jensen:

Kig på mit link.

Jeg er ikke så teknisk, så jeg skal have skæret det lidt ud i pap. Som  jeg lige kan se det, så kan skærmen via wifi kobles til internettet? hvordan foregår det når man skal have noget fra min computer over på skærmen?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:25

Jesper Jensen:

Jeg er ikke så teknisk, så jeg skal have skæret det lidt ud i pap. Som  jeg lige kan se det, så kan skærmen via wifi kobles til internettet? hvordan foregår det når man skal have noget fra min computer over på skærmen?

Fair :-)

Køb den skærm, og et TV Vægbeslag, og smid skærmen op på væggen. Lav en hjemmeside (Frontpage el. lign) som du lægger på et hemmeligt sted på jeres website som kun du kender til, indsæt en html kode der for siden til at opdatere automatisk _eller_ læg fjernbetjeningen ved siden af din computer og opdater manuelt når du ændrer siden.

Alternativt brug 2500-5000kr på at få en til at kode et hurtigt lille script for dig der lader dig ændre indhold på én side uden kendskab til at lave hjemmesider selv :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 14:42

Vi leverer skærmløsninger til netop dette, jeg vurderer dog at vores løsning er lidt overkill i forhold til hvad du skal have.

Hvis du har en computer det kan køre på, så kan jeg hurtigt flække et program sammen til dig, der får det til at se fornuftigt ud, og hvor du kan rette i tallet nemt og bekvemt. Smid en PM, hvis vi skal snakke videre om dette.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 15:03

Hvis du "bare" skal have en skærm hvor du kan redigere noget tekst/tal, så værsgo:

http://www.greenweb.dk/salgstal.zip

Det kræver en Computer .NET framework 3.5 eller senere (fra Windows Vista og op som jeg husker det). Hvis du kan bruge det og har et fancy baggrundsbillede i stedet for en blå farve siger du bare til :-)

0. Slå din screensaver osv. fra (power mode også)
1. Start det (kører fuld skærm)
2. Tryk nede i venstre hjørne for at redigere teksten
3. Tryk igen på knappen for at sætte det
4. Afslut ved at holde ALT knappen nede og trykke F4 (Alt+F4)

Så er du kørende, giv et praj hvis vi skal finde ud af noget med at det læser data et sted fra.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)