Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godt navn til en webshop er ledigt - det gælder måske om at være hurtig!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 332
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg sad og surfede efter et godt domænenavn i går og faldt over sigg.dk

Navnet er ledigt, og der burde være et godt potentiale for en webshop hvis man kan få lavet en god aftale med flasker fra sigg.com

mvh

Lars Kristensen

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 09:51

Ja, det er faktisk mærkeligt at firmaet ikke selv har taget det. Nu er et godt navn ikke helt nok i sig selv, det kræver/koster meget hvis man skal lave en ordentlig webshop. Men dette produkt er ikke så dårligt at handle med selv om det lyder dyrt for en flaske vand 169kr.

Mvh. Jens 

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Skrevet kl. 10:28

Jens Stæhr:
dyrt for en flaske vand 169kr.

Når nogen siger noget er for dyrt, så spørger jeg ofte "i forhold til hvad?"

For 169 kr. får du vel ca. 5 liter vand købt i engangsflasker på tanken.

her er priserne vel 10-15 kr. pr halve liter for vand der kan være op til et halvt år gammelt.

Jens Stæhr:
kræver/koster meget hvis man skal lave en ordentlig webshop.

Ja, der er selvfølgelig en del arbejde i at få en shop i gang.

Nu kender jeg ikke kostpriserne på sigg flasker, men jeg kan forestille mig at avancerne er forholdsvis gode.

Udover flasker kan man som tilbehør sælge ekstra propper, drikketude, neopren isoleret hylstre, etc.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:33

God ide :-)

Men har tvivlen på salget af dem..

Melder man sig i fitnesscenter får man dem jo smidt i nakken og kan købes mange steder i spejder butikker

Mikkel

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Skrevet kl. 11:17

Mikkel :
Men har tvivlen på salget af dem..

Det er ikke sikkert du kan tjene en anstændig årsløn, men det kunne være en mulighed som shop nr. 2.

ang. at få dem smidt i nakken, og køb i butikker, så har jeg altså adskillige gange købt varer på nettet som jeg ellers kunne have fået andre steder. enten for at spare tid eller penge.

Mikkel :
får man dem jo smidt i nakken og kan købes mange steder i spejder butikker

Ud fra dit udsagn burde, så burde det jo slet ikke være muligt at sælge varer på nettet i DK.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Skrevet kl. 12:32

Lars, jeg ved godt det ikke er dig der står bag sigg og dit indlæg er ment som en "hey, se lige her..." så du behøver ikke at forsvare sigg. Nu er det så ikke vand de sælger men flasker og jeg mener bare at 169 for en flaske vand jo er dyrt i for hold til alle andre vandflasker som koster mellem 3 og 20 kr.

Man kan som godt lave en webshop med sigg produkter for små penge hvis man kan designe lidt selv og så undlade at medtage dankort så er man igang hurtigt, så det er en god idé til hende der bare gerne vil igang med egen forretning nu. Men når man laver et shop projekt så skal man også tænke på markedsføringen bagefter og det er det der er dyrt... nå nej ikke dyrt men koster mange penge.Smile

Mvh. Jens

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Skrevet kl. 21:34

Hej Jens

Det er nu altid godt med en frisk lille diskussion her på amino.

Ja, formålet med indlægget var at kaste en bold op som kunne gribes af andre.

Du er nok ikke med i målgruppen af sigg flasker, for det kan faktisk godt lade sig gøre at sælge en vandflaske for 169 kr, ligesom det er muligt at sælge cowboybukser til 1.000-1.500 kr. pr. par.

Du har ret i at der kan være en del omkostninger ved at starte en webshop, og jeg vil anbefale en evt. iværksætter at undersøge mulighederne for omsætning og indtjening inden det sættes i gang.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Skrevet kl. 21:48

Ja det er altid muligt at sælge vare der er dyrere end andres men det er så bare spørgsmålet hvormeget man kan sælge. Så kan man begynde at regne på hvor mange flere man sælger hvis man sænker prisen eller hvor meget salget dykker hvis man sætter prisen op. Jeg tror som også man kunne tage en alm. ting og ændre udseende lidt og så sætte prisen til det dobbelte ellet 3 dobbelte og så ville der stadig være nogen der ville købe det fordi så må det jo være godt og/eller specielt.

Men vi er enige om at Sigg sælger flasker, ikke vand?

Mvh. Jens

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Skrevet kl. 15:15

Jens Stæhr:

Men vi er enige om at Sigg sælger flasker, ikke vand?

Jo, sigg er aluminiumsflasker og kendt for kvalitet og design.

Fra Colbjørnsensgade 3, 2tv
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 15:27

I skal bare huske at hvis de kræver navnet får de det som regel pga. generel mærkevarer rettighed.

stig

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)