Hej Amino! Sagen er den, at jeg er ved at udvikle et nyt system til konkurrencer. Det kommer til at køre på eksterne domæner, men det er integreret med facebook. Uden at gå for meget i detaljer, så logger man ind med sin facebook-konto, uploader billeder, og deler på facebook, og håber vennerne hjælper en med at vinde. Jeg ved at det er set før, men jeg håber og tror at mit system blive unikt. Jeg tror at det kan tiltrække en del sidevisninger. Spørgsmålet er så, hvordan jeg bedst får en smule indtjening på de forskellige sites (for ja, jeg vil selvfølgelig gerne tjene lidt penge): Skal man holde sig til én af delene (affiliate eller eksempelvis adsense), eller kombinere det? Findes der nogle rå statistikker/tommelfingerregler om, hvor mange folk der kunne finde på at trykke på et banner/en reklame pr 100/1000 besøgende? Kommer det meget andet på hvilket indhold der ellers er på siden? Jeg har en idé om at reklamerne på de enkelte sites skal være relaterede til konkurrencens emne, og da jeg selv hader at blive bombarderet med reklamer, så bliver de selvfølgelig også integreret ordentligt i designet, så man ikke mister lysten til at komme tilbage igen. På alle deltagere er der også mulighed for at hente lidt info, såsom by og køn. Det kunne også bruges til at målrette reklamerne lidt. Er det noget jeg skal arbejde videre med, eller skal man virkelig bare gå amok med forskellige affiliate-bannere, og håbe at folk trykker? Jeg ved ikke hvordan folk reagerer på sådan noget, er temmelig grøn, når det kommer til sådan noget. Jeg ved godt hvad der vil give mest mening for mig selv, men hvad siger I? Er der nogen af jer, der driver lignende sider, der tør at smide lidt statistikker op? Det behøver selvfølgelig ikke at være hele regnskaber - bare lidt cirka tal, og selvfølgelig hvilken niche det er indenfor. Håber det gav en smule mening - jeg skulle nok have valgt et bedre tidspunkt at skrive på, end klokken halv fem! :-) Råd, input og spørgsmål modtages gerne! Godnat/godmorgen! dbstr |
Konkurrencesites - indtjening på affiliate/adsense?
- 1
Er det muligt at få callback på diverse affiliate kampagner, så man kan tracke om folk deltager/svarer/trykker/køber/whatever? :-) |
Modtager desuden også gerne anbefalinger af gode affiliate-netværk (både danske og udenlandske), med lidt mere end de der "vind 25.000 kr"-kampagner :-) |
Hej, Jeg vil anbefale udelukkende at køre affiliate. Du kan følge min statistik for mit konkonkurrence site her Med venlig hilsen, Àsgeir Gunnarsson |
Stifter af SONNURMEDIA - Alt indenfor webudvikling
Det er to vidt forskellige koncepter, kan jeg se på det hele, men det kan vel give et lille indtryk af det alligevel. Tak for svaret! :-) |
|
Du bør A/B splitteste dig frem - det er den eneste rigtige metode til at opnå optimale resultater. SEO har intet med optimering af reklamer at gøre. /JG |
Okay, det må jeg jo prøve så. Tak. :-) Og mht SEO ville jeg bare lige høre - det kune jo være Google lagde vægt på et eller andet (i forbindelse med AdSense). Siden bliver selvfølgelig optimeret ordentligt, men regner med at den største tilgang af brugere vil være direkte fra facebook. |