Hejsa Aminoer Jeg håber at der er nogen herinde, som kan hjælpe mig. Min kone laver i sin fritid en del billeder ved hjælp af bla. programmet Poser Pro. Hun får af og til henvendelser fra folk, som gerne vil købe nogle af hendes billeder som plakater. Indtil nu har hun koncentreret sig om at lave billederne og sagt nej, når folk har spurgt om de kunne købe en plakat. Jeg har foreslået hende at lave en webshop, hvor man kunne bestille hendes billeder som plakater. Hun mener dog at det er for besværligt og dyrt. Nu har jeg så besluttet at finde ud af, om det er besværligt og dyrt at få trykt og indrammet billederne, for derefter at sælge dem via en webshop. I den forbindelse har jeg lige nogle spørgsmål: Det nemmeste vil selvfølgelig være, hvis man kunne finde en, som kunne trykke, indramme og sende plakaterne direkte til kunden efterhånden som ordrene kommer ind i webshoppen, men er der nogen der tilbyder den service? Skal jeg satse på at finde en som trykker plakaterne, en som indrammer og så selv sender dem ud til kunden? Det giver jo en del mere arbejde og kræver vel at man bestiller større mængder af hver plakat, for at prisen bliver fornuftig og hvem vil i anbefale? Hvilke størrelser skal man satse på? Jeg vil mene at 50x70 og 70x100 er de mest solgte størrelser eller tager jeg fejl? Jeg håber der er nogen, som kan hjælpe, så vi kan få afklaret en gang for alle om det er realistisk at fortsætte med. Kirawo |
Hejsa,
For kort at udpege nogle tal.
For 8.000-10.000 kr. er I oppe at køre med en webshop klar til at tage imod Dankort og kreditkortbetaling. Det kan gøres billigere hvis ikke I er så kræsne.
At trykke og indramme plakaterne er ikke umiddelbart svært at få nogen som kan. Men hvis I kun skal have trykt 1 plakat hver gang der kommer en ordre, bliver det en relativt dyr løsning. Ikke fordi det ikke kan lade sig gøre, men der vil være et lavere afkast på det i forhold til at man investerede i 100 eller bare 50 af gangen.
Så kommer der et dilemma med levering. Fordi en stor ramme er jo skrøbelig, og store, skrøbelige ting er dyre at transportere.
Jeg kender ikke så meget til alle de forskellige transportøre, men I skal nok lede efter nogen som kan varetage denne opgave til en o.k. pris.
Ellers skal kunderne selv komme og afhente, i så fald kan i tage imod kontanter og spare nogle tusinde kroner på dankortbetaling og fragt.
Håber det hjælper.
Venlig hilsen,
Sune Westphalen