Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bekæmper I trolls på Facebooksider?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har fået min første troll. Hvordan håndterer I dem på en Facebookside?

Jeg har en Facebookside til min bog om mine oplevelser som kampsoldat i Irak og Afghanistan - bogen udkommer til august. På siden har jeg en masse glade brugere, som jeg har en god dialog med.
Og så har jeg en troll; en bruger som poster links og kommentarer af politisk karakter - jeg har lagt mit forord til bogen, deri er det ret klart, at mit ærinde ikke er politik. Det er, at fortælle hvad der foregår blandt kampsoldaterne på jorden.
I går aftes gik jeg i fælden og forsøgte at have en dialog med troll'en. Det kom der ikke noget godt ud af - så jeg besluttede at slette det meste af tråden efterfølgende.

Jeg er med på at troll'en lever af opmærksomheden - og jeg burde måske bare trykke "blokér".

Jeg kan bare ikke lade være med at tænke: Der sidder da et menneske bag tasterne? Jeg har mødt meget negative personer før ude til mine foredrag - men der kan man i det mindste blive enige om at være uenige. Det her er noget andet; alt preller af. Jeg synes, at det er en underlig opførsel - men jeg synes også, at det er en underlig tanke at lukke mennesker af.

Hvordan håndterer I andre det her? Er der plads til alle og frit spil? Har I nogle retningslinjer, i følger eller finder I ud af det fra gang til gang?

Og er det kun den første troll, der giver en underlig fornemmelse at lukke ude?

Søren

Fra Nyborg
Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 214
Fra  Greatly Skrevet kl. 18:26

Hej Søren,

Jeg ejer også en Facebookside. Jeg har haft en del "Trolls" / "Spammers" som udelukkende
blot vil reklamerer for sit produkt etc.

Jeg har gjort det, at jeg har skrevet i "Oplysninger" at hvis det finder sted, bliver de udelukket med det samme.
Hvis de har noget imod det, kan de så sende mig en privatbesked. Hårdt og kontant, men det tror jeg desværre man bliver nødt til.

Det er garanteret folk der blot surfer rundt på Facebook og finder en passende gruppe med mange "Syntes-godt-om-tilkendegivere" og derefter går i krig med sit "spam" blot for at tjene penge, få nogle over på hans/hendes facebookside osv. 

Så kort sagt - Hvis ikke du er hård over for dem, bliver de irriterende over for DIG og DIN side.

Med venlig hilsen
Ken Lynggaard

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 19:31

Søren Sjøgren:

Jeg har fået min første troll. Hvordan håndterer I dem på en Facebookside?

Jeg har en Facebookside til min bog om mine oplevelser som kampsoldat i Irak og Afghanistan - bogen udkommer til august. På siden har jeg en masse glade brugere, som jeg har en god dialog med.
Og så har jeg en troll; en bruger som poster links og kommentarer af politisk karakter - jeg har lagt mit forord til bogen, deri er det ret klart, at mit ærinde ikke er politik. Det er, at fortælle hvad der foregår blandt kampsoldaterne på jorden.
I går aftes gik jeg i fælden og forsøgte at have en dialog med troll'en. Det kom der ikke noget godt ud af - så jeg besluttede at slette det meste af tråden efterfølgende.

Jeg er med på at troll'en lever af opmærksomheden - og jeg burde måske bare trykke "blokér".

Jeg kan bare ikke lade være med at tænke: Der sidder da et menneske bag tasterne? Jeg har mødt meget negative personer før ude til mine foredrag - men der kan man i det mindste blive enige om at være uenige. Det her er noget andet; alt preller af. Jeg synes, at det er en underlig opførsel - men jeg synes også, at det er en underlig tanke at lukke mennesker af.

Hvordan håndterer I andre det her? Er der plads til alle og frit spil? Har I nogle retningslinjer, i følger eller finder I ud af det fra gang til gang?

Og er det kun den første troll, der giver en underlig fornemmelse at lukke ude?

Søren

Your page, your rules. Herefter synes jeg, at det skal være op til den enkelte, at bestemme hvor large man er - eller ikke er, på sin egen facebook side.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:45

Blokér blokér blokér!

Det er virkeligt ekstremt sjældent jeg har haft problemer. Faktisk kan jeg kun huske to gange hvor to spader ikke har fattet en meter og fortsat. Forleden var det dog nødvendigt og jeg fandt endda ud af at man endda kan blokere på Twitter

Der er ingen grund til at forsøge at forstå en sociopat eller psykopat ligemeget hvad. Det er bare væk med dem.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 09:09

Tak alle tre for jeres input.

Jeg vil sidde klar ved blokér knappen næste gang en troll stikker sit hoved frem.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 09:28

Lige en ting mere inden du vælger at trykke "Blokér" eller "Anmeld" eller hvad der nu står på knappen.

Det kan give bagslag at anse en dygtig og stædig kritiker for en troll og behandle derefter. 

Jeg kender til en af slagsen, der tilsyneladende havde en livsmission om at overbevise Helle Thorning- Schmidt om at hendes overbevisninger var forkerte (på hendes Facebook-side). En dygtig debattør kunne have tacklet med modargumenter og ladet hans ivrige kritik drukne i mængden. I stedet trykkede de på "Anmeld" og han fik sin Facebook profil lukket ned. Det betød så bare at han spredte sin kritik vidt og bredt - endda fik presseomtale af samme grund. 

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 10:13

@Gita: Tak - det er den balance jeg forsøgte at spørge til.

Jeg er stor fan af debat og kritik. Jeg har været en del steder hvor store dele af en befolkning ikke havde ret til at sige noget - det er ikke ønskeligt.

Det sagt, så må debatten foregå sagligt og inden for rammerne.

Jeg forsøger at sammenligne min side som en fest. Der er det toastmasters opgave at sørge for at gæsterne hygger sig. Bliver en af gæsterne bliver for fuld og højrøstet, så beder man ham først om at dæmpe sig, derefter må man tage andre metoder i brug – for til sidst at sende ham hjem i en taxa. Alt sammen fordi en ikke skal have lov til at ødelægge aftenen for alle de andre.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 21:43

Gita Street:
Det kan give bagslag at anse en dygtig og stædig kritiker for en troll og behandle derefter. 

Det gav sig selv i dag. Trolden satte et direkte angreb ind på min person. Det var langt over min grænse. Så han røg ud.

Men der skal også være noget at grine af: Trolden mente bl.a. at jeg er draget af krigen fordi jeg er vokset op med voldelige computerspil. Trolden havde nok overset at jeg er 30 og primært vokset op med Giana Sisters og Bubble Bobble.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 21:50

Jeg har kun haft en troll på en af mine facebook sider og den blokerede jeg med det samme.

Trolls er personer du kun spilder tid på - så bloker dem med et samme! :-)

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:59

Ja, så er der ingen tvivl.

Jeg synes en god tommelfingerregel er at se efter om der bliver gået efter manden eller bolden. 

Jeg tror problemet med balancegangen opstår for folk der er helt grønne til at debattere. De kan tage stærke modargumenter som personlig kritik. Det har i hvert fald været mit indtryk igennem tiden. Det er måske ikke smart at sætte sådan en til at moderere et site eller en Facebook side for et stort publikum.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)