Jeg har fået min første troll. Hvordan håndterer I dem på en Facebookside? Jeg har en Facebookside til min bog om mine oplevelser som kampsoldat i Irak og Afghanistan - bogen udkommer til august. På siden har jeg en masse glade brugere, som jeg har en god dialog med. Jeg er med på at troll'en lever af opmærksomheden - og jeg burde måske bare trykke "blokér". Jeg kan bare ikke lade være med at tænke: Der sidder da et menneske bag tasterne? Jeg har mødt meget negative personer før ude til mine foredrag - men der kan man i det mindste blive enige om at være uenige. Det her er noget andet; alt preller af. Jeg synes, at det er en underlig opførsel - men jeg synes også, at det er en underlig tanke at lukke mennesker af. Hvordan håndterer I andre det her? Er der plads til alle og frit spil? Har I nogle retningslinjer, i følger eller finder I ud af det fra gang til gang? Og er det kun den første troll, der giver en underlig fornemmelse at lukke ude? Søren |
Hej Søren,
Jeg ejer også en Facebookside. Jeg har haft en del "Trolls" / "Spammers" som udelukkende
blot vil reklamerer for sit produkt etc.
Jeg har gjort det, at jeg har skrevet i "Oplysninger" at hvis det finder sted, bliver de udelukket med det samme.
Hvis de har noget imod det, kan de så sende mig en privatbesked. Hårdt og kontant, men det tror jeg desværre man bliver nødt til.
Det er garanteret folk der blot surfer rundt på Facebook og finder en passende gruppe med mange "Syntes-godt-om-tilkendegivere" og derefter går i krig med sit "spam" blot for at tjene penge, få nogle over på hans/hendes facebookside osv.
Så kort sagt - Hvis ikke du er hård over for dem, bliver de irriterende over for DIG og DIN side.
Med venlig hilsen
Ken Lynggaard