Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges: Affiliate-eksperter der køber Adwords/Facebook reklamekampagner

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du affiliate-haj, og køber du trafik gennem Adwords? Så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad der afgør hvilke shops du promoter?

Er affiliate netværket en afgørende faktor?

Vores ur shop UrKompagniet.dk, bliver nemlig snart tilgængeligt på ét af de største affiliatenetværk i Danmark, og jeg er naturligvis yderst interesseret i at skræddersy en løsning der passer til disse eksperters ønsker.

Så har du erfaringen indenfor affiliateverden, og har du iværksat omfattende kampagner via Adwords, må du meget gerne tage kontakt. Enten her, eller via PM. Jeg ved I findes :)

Er sådan set også interesseret i at høre fra selvsamme eksperter der benytter Facebook reklamekøb som trafikkilde.

Og for lige at slå fast, så leder jeg ikke efter bureauer, der skal varetage vores Adwordskampagner for os. Jeg leder efter affiliates, der foretager egne Adwords/Facebook køb.

Mange tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:47

Hej Troels

Der er flere ting som spiller ind, hvad bliver man betalt i kommission, er der et product feed tilgængeligt, er søgeords politik åben/lukket, direkte linkning tilladt.

Hvis det er et etableret program så kigger jeg også på epc og konvertering på programmet. 

Jeg kigger også på webshoppen om det er "let" at shoppe på den

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Skrevet kl. 09:31

Hejsa

Tak for tilbagemeldingen!

Jeg er helt på det rene med, at eftersom affiliaten tager risici ved køb af adwords/facebookads, så skal de også kompenseres ved udsigten til en gulerod.

Og det vil sige, at vi vil lade vor søgeords politik være (næsten) helt åben. Med undtagelse af firmanavn, vil alt andet være åbent. Ikke nok med det, vi vil ikke selv gå efter køb fra disse kilder, så affiliaten kæmper altså ikke mod os og vores højere profitmargin.

Derudover giver affiliatenetværket vi er tilknyttet, også mulighed for at lave differentieret indtjeningsmuligheder. Altså, højere affiliate% desto mere du sælger for. Så succes bliver belønnet.

Productfeeds er også inkluderet, men er det relevant for adwords/facebookads?

Er der ellers noget vi har misset? Hvad mere skal der til af tiltag, for at gøre vores shop til en lækkerbisken for adwords/facebookads købere?

/Troels

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 09:48

Jeg bruger denne formel:

Gennemsnitlig ordre * din afregning i procent * konverteringsprocent til at beregne om en kampagne er værd at bruge tid/penge på.

Jeg er nok ikke den eneste, hvorfor det kunne det være fint, hvis du kom med de oplysninger.

Mvh

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Skrevet kl. 10:01

Hej Kristian

Det skal vel så laves for hvert enkelt urmærke? De tal svinger jo utroligt meget afhængig af om du sælger 500kr mærker, eller 2000kr mærker.

2 af de variable du nævner, svinger i hvert fald utroligt meget fra mærke til mærke. Ikke engang afregningen i procent er nødvendigvis en konstant, grundet føromtalte trappetrins payoutsystem.

Derudover giver netværket mulighed for at differentiere % på mærkerne imellem. Altså, lavere % på de billigste mærker a la Mango, højere % for Casio Edifice modeller etc etc. Det er dog noget vi skal tweake i samarbejde med netværket og begge parters data.

Må jeg være så fræk at spørge, hvilket tal vi cirka skal ramme i ovenstående formel for at det er interessant for dig som affiliate?

Mvh,
Troels

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:11

Hej,

Hvis i dele det så meget op, så ja, så skal der bruges informationer på de enkelte.
Man vil jo lave forskellige kampagner alt efter, hvilken målgruppe man vil ramme og derfor har man behov for, at vide, hvor meget man har 'råd' til at byde for annoncerne.

Ja det må du da. Tallet skal for mit vedkommen være over 3 før det har interesse. 

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Troels:

2 af de variable du nævner, svinger i hvert fald utroligt meget fra mærke til mærke. Ikke engang afregningen i procent er nødvendigvis en konstant, grundet føromtalte trappetrins payoutsystem.

Derudover giver netværket mulighed for at differentiere % på mærkerne imellem. Altså, lavere % på de billigste mærker a la Mango, højere % for Casio Edifice modeller etc etc. Det er dog noget vi skal tweake i samarbejde med netværket og begge parters data.

Må jeg være så fræk at spørge, hvilket tal vi cirka skal ramme i ovenstående formel for at det er interessant for dig som affiliate?

Hej Troels

Det der kan være svært at vurdere for affiliates er indtjeningen på det enkelte mærke i.f.t. hvor stor konkurrencen er på Google Adwords (dvs. hvor høj en klikpris der skal gives).

Derfor kigger de fleste på eCPC (dvs. den gennemsnitlige indtjening pr. klik beregnet som provision divideret med antal klik). En eCPC bør være minimum 2 kr. for at være konkurrencedygtig, men med 3 kr. som Kristian nævner er der bedre dækning hvis der er større konkurrence på diverse søgeord.

Jeg går ud fra at du kender din gennemsnitsordretotal og din konverteringsprocent (hvor mange % af klik bliver til salg)?

Hvis din gennemsnitordre f.eks. er på 1000 kr. og din konverteringsprocent f.eks. er på 2% i gennemsnit, så bør din gennemsnitlige provision være på minimum 10% for at ramme de 2 kr. i eCPC.

Hvis du kan tilbyde en højere provision på nogle mærker, så vil det øge interessen.

Du skriver bl.a. at I ikke selv vil konkurrere med affiliates på f.eks. urbrands. Hvis det holder stik, så tror jeg det vil være endnu mere interessant for affiliates.

Mvh. Ken

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Skrevet kl. 11:40

Tak til Jer begge for input.

Jeg havde troet at der var langt større detailstyring på de enkelte kampagner.

De gennemsnitlige  tal er jo netop bare gennemsnitlige, og med udgangspunkt i dem, kan forventninger og faktiske resultater jo afvige enormt.

Men ellers må vi jo se, om vi kan udarbejde mere detaljeret statistik for at tiltrække cpc køberne.

Ellers må vi nok revurdere planen og selv ordne adwords/facebook købene.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 12:04

Hej Troels

Man bruger de gennemsnitlige tal for at vurdere om det betale sig at starte noget PPC op for butikken, specielt konverteringsprocenten er vigtig for at vurdere butikkens potentiale.

Men det er klart at jo mere detaljerede oplysninger du giver og jo mere du kan differentiere satser (give højere satser hvor der plads til det), så giver det affiliate partneren et bedre værktøj.

Adwords kampagner er i høj grad detailstyret f.eks. på brand-niveau, så jo flere data du kan afgive des bedre.

Affiliates er nogle af de bedste til PPC, da deres indtjeningmargin er lavere og de derfor skal være dygtige for at tjene penge på det. Min anbefaling til dig er give los for affiliates brug af PPC og se om det ikke giver en effekt. Hvis ikke så kan du jo med et passende varsel selv overtage.

Mvh. Ken

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Skrevet kl. 12:11

Ken Schultz:

Affiliates er nogle af de bedste til PPC, da deres indtjeningmargin er lavere og de derfor skal være dygtige for at tjene penge på det. Min anbefaling til dig er give los for affiliates brug af PPC og se om det ikke giver en effekt. Hvis ikke så kan du jo med et passende varsel selv overtage.

Hej Ken

Helt enig - derfor ønsket om at imødekomme deres ønsker og krav til en samarbejdspartner.

Har faktisk også leget med tanken om at gi' 1-2 partnere eksklusivitet i forhold til adwords/facebookkøb, men er bange for at manglende konkurrence vil give bagslag. Nogle erfaringer med det?

Jeg tænker det måske vil lokke nogle større spillere ind.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)