Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankerne igen igen... Findes de ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

nu har jeg de sidste halvandet års tid ledt efter en bank der ville værre villig til at give mig en kassekredit. 

Nogen har måske læst nogle af mine indlæg herinde. hvor svært det er .. 

Findes der en bank der tror på unge iværksætter

Jeg har talt med følgende :

Danske Bank - Deres rådgiver sagde at jeg var alt for ung, uerfaren, og ikke havde forstand på at drive virksomhed. så der sagde de nej.

Jydskebank - De kunne ikke hjælpe mig.. da de ikke havde penge de kunne "risikere"

Nordea - De kunne ikke se min privatøkonomi løbe rundt.

Sparbank - os et nej, det er begyndt at gå meget godt, men de er bange for at de pludselig kan gå dårligt og det tør de ikke at risikere.. 

Mercur Bank - Os et nej da de ikke tror på at en ung gut som mig vil kunne klare det og ikke hurtigt ændre mening igen. 

mht. Privatøkonomi - Jeg startede mit firma da jeg var 16 og derved boede jeg hjemme, idag, 3 år efter, bor jeg stadig hjemme så jag kan fokusere mest på min virksomhed, og ikke skulle finde ekstra penge til mig selv også. 

omsætning: i 2009 da jeg åbnede havde jeg en oms. på 30K i hele 2010 havde Jeg en omsætning på 280K og 1. kvartal 2011 lå den på 230K så sådan jeg ser på det ser talene fint ud. 

I butikken er der vare for små 210K hvor 140K er betalt så der er en gæld i varelagret på ca 70K 

Der er en fuldtidsmedarbejder nu, da der ikke var penge til to. og der er altid penge sat af til løn til ham. i det arbejde han udføre tjæner han penge ind til firmaet og der har aldrig været underskud i den del af firmaet. 

Jeg er meget tæt på at hejse det vide flag. hvad angår banker og lån.. da det i dag er umuligt/meget svært at drive en detail butik uden en kassekredit. det har jeg så gjort noget tid nu siden jeg åbnede den fysiske butik i august '10 

Findes der nogle iværksætter venenlige banker herhjemme ? 

Vi taler altså om et beløb på 60-100K 

Vh. Jakub Slusarek 

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakub,

Ud fra det du skriver er der jo udmærket gang i din forretning og du er jo også ved at være en erfaren købmand. Du har også lavet en masse forarbejde, så det kan virke helt mærkeligt at ingen banker ønsker at tjene penge ved at stille en kassekredit til rådighed for dig.

Har du undersøgt 'Kom-I-gang-Lån' hvor staten stiller sikkerhed på 75% af lån op til 1 million, hvis dit cvr nr er under 3 år. Se her http://www.vf.dk/For%20virksomheder/Kom-i-gang-laan.aspx Jeg ved ikke om det også kan arrangeres som kassekredit, men hvorfor skulle det egentlig ikke... Nogle af de banker du allerede har besøgt er med i ordningen, så de burde måske have nævnt det.

Ellers er det måske din præsentation de ikke kan li'. Din forretningsplan er måske sjusket, grimt sat op eller fyldt med stavefejl? Det kan være du bander for meget eller ikke har vasket hår før du besøger bankerne ... ?

Det kan du jo heldigvis alt sammen gøre noget ved selv - måske med lidt ekstern konsulentbistand fra en forældre eller tilsv.

Held og lykke med dit forehavende og med forretningen. Desværre driver jeg ikke selv bank - det lyder ellers som et område som trænger til noget mere konkurrence. De eksisterende banker er tydeligvis ikke særlig sultne.

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Sydbank fungerede for mig :-)
Prøv evt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare rolig. Det skal nok komme, hvis du fortsaetter som du har begyndt.

Den mindste del af financiering i virsomheder kommer fra banker.
Organisk vaekst ved indtjeningen og finansiering via underleverandoerer ved altid at 
at betale til tiden er en stor financieringskilde. Det er ogsaa det billigste og mest effektive.

Du burde som sagt umiddelbart eller ret hurtigt kunne kvalificere dig for et VF stoettet banklaan,
men det koster gebyrer, stempel, garantiprovision, rente og en masse tid.

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes så godt som ingen banker, der uden videre tror på en ung iværksætter. Især ikke i øjeblikket, hvor bankerne i større eller mindre grad er blevet afskrækket af finanskrisen og dens følger. Hvordan de enkelte rådgivere vurderer din sag kan variere, men grundlæggende må du forvente, at de fleste banker i disse tider fungerer på nogenlunde samme påholdende og skeptiske måde. Ingen bankrådgiver bliver fyret eller kritiseret for at sige nej til en ung iværksætter som dig. Dette er virkeligheden. 

Du får næppe noget ud af at turnere rundt til en masse banker, og grundlæggende har du to muligheder. Den ene mulighed er, at du finder noget kapital, får nogen til at stille sikkerhed eller selv tjener nogle flere penge. Det sidste er så afgjort at foretrække, men har du stort behov for hurtig finansiering, kan det være en løsning af få familie eller leverandører til at hjælpe dig. Nøgleordet er tillid - dem der kender dig, har alt andet lige bedre forudsætninger for at træde til. Men undgå at fedte familien ind i din økonomi, hvis du kan. Det er sjældent nogen fordel i længden.

Er banken din eneste mulighed, er der kun en vej, og det er at gøre dig fortjent til deres tillid. Det gør du bl.a. ved at lave et ordentligt materiale på din virksomhed (forretningsplan, budgetter mv.) ligesom du f.eks. kan invitere banken til et møde hos dig (hvor tingene selvfølgelig præsenterer sig godt). Er du utilfreds med din nuværende bank, eller har der på et tidspunkt være knas i samarbejdet, er det fornuftigt at flytte. Start stille og roligt med en indlånskonto, få en god kontakt til din rådgiver, og opbyg tilliden. Det behøver ikke være særlig kompliceret - det drejer sig om, at banken får et godt indtryk af dig. For 50-100.000 i ønsket kredit behøver den kun tage få måneder - især hvis du kommer med noget godt materiale. Når det - trods alt - er så små penge, så synes jeg ikke besværet ved "Kom-i-gang-lån" osv. giver mening.

Vælg en bank som har "ro på bagsmækken" og er i god økonomisk form - der er inden grund til at bruge krudt på de banker, som stadig er mere fokuserede på egne problemer end potentialet i kunderne. Gode valg kunne f.eks. være Arbejdernes Landsbank, Nordea, Sydbank eller Handelsbanken. Den sidste er særligt interessant fordi den er verdens 2. stærkeste bank og stort set ikke kender til krise. Derudover er Handelsbanken bl.a. kendt for sin kundetilfredshed og for ikke at have nogen kreditafdeling, hvilket betyder at du har muligheden for at gøre indtryk overfor den person, som bestemmer. 

Ud fra de tal du anfører, burde du stå med et rigtig godt udgangspunkt. Du har tilsyneladende fået pænt med medvind i din virksomhed, og derfor bør det ikke tage dig forfærdelig lang tid, at skabe et godt forhold til en fornuftig bank.

Held og lykke :-)

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske skulle du prøve Hobro Sparekasse. Jf denne artikel http://borsen.dk/nyheder/finans/artikel/1/208954/dansk_sparekasse_kom_og_laan_penge.html har de masser af penge og leder efter nogen som ønsker at låne dem

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hobro Sparekasse er ganske rigtig også solide, men man kan roligt gå ud fra, at årsagen til at de og andre gode banker netop er solide, er fordi de er meget selektive med, hvem de låner penge ud til. Der er ingen vej uden om tillidskontoen :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange gode guldkorn, 

Jeg vil tage kontakt til nogle af de banker der er bleven nævnt, og så håber jeg at de ser på det med lidt andre øjne. 

Mht. forretnings plan er der blevet læst korrektur på den, budgetterne holder, og er ærlige. 

Kom i gang lån har der altid været tale om når jeg snakkede finansiering hos bankerne. da jeg kun kunne stille garati på 50K som er betalt som depositum på lejemålet jeg har. 

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld, men du har jo allerede talt med en række banker allerede? Du kender deres holdning. Det lyder på mig lidt som om, at du er alt for fokuseret på at finde en bank, som uden videre vil finansiere dig. Du spilder din tid; jo før du får lagt strategien om, jo før får du det, du ønsker :-)

Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob.

vi er også igang med at starte. lidt anderledes dog - vi køber og udvider en solid overskudsgivende virksomhed med idag 2 ansatte.. Vi mangler 380tkr og har søgt lån på netop det beløb samt en kassekredit om 100tkr. I første svar vi fik, lød afslagets begrundelse " om i stiller med yderligere 400tkr , så kan vi tale om resten" vil lige sige at vi skubber 550tkr i selv kontant i virksomheden i forvejen. Så op på hesten igen; og tab ikke humøret!!! der er MANGE bankfolk du vil møde på din vej, som hverken kan regne læse eller stave rent!!

held og lykke

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)