Vi arbejder på to hjemmesider som skal sælge det samme produkt. Eneste forskel er at den ene henvender sig til professionelle og den andet til private. Problemet er at teksten i princippet vil være den samme på rigitig mange sider. Spørgsmålet er naturligvis hvor meget teksten skal skrives om. F.eks er der mange lister stillet op på punktform, der nævner navne på eksempelvis leverandører. Er det nok at bytte om på rækkefølgen eller skal der mere til? Er der andre som har været i samme situation og hvordan har I løst problemet? |
Duplicate content på to hjemmesider som sælger samme produkt.
- 1
Mener ca 50% af teksten skal være unik. Direkte kopiering af tekster skal man holde sig fra desværre! |
Duplicate Content kan ikke opgøres som en simpel procentsats. Så enkelt er det ikke. Det er heller ikke kun teksten der spiller ind, det er i høj grad også kontekst og linkprofil. Hvis du vil være sikker på ikke at løbe ind i problemer med at det ene eller det andet site filtreres ud, så bliver du nødt til at skrive unikke tekster på dine sider. Hvis du sørger for at de to website har helt forskellige linkprofiler, forskellige bruger kommentarer og/eller forskelligt tilhørende indholld kan de reducere risikoen for filtrering. |
Jeg skal gerne hjælpe med at skrive en ny version af teksten, hvis du får behov for det.
|
Altså du kan jo i princippet ikke gøre meget andet end flytte rundt på punkterne hvis det bare er leverandører m.v. Tilgengæld vil det nok være en god ide at få omskrevet/formuleret det tekst du har på siden udover punkterne. Træls men nødvendigt. |
Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng?