Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redesign af vores hjemmeside, samt nyt CMS

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian.J:

Hej Nicolai,

Kan man på nogen måde lave et redirect, så når man fra google trykker på vores nuværende side http://peak-marketing.dk/index.php?page_id=3  bliver mand dirigeret direkte hen til www.salgsmoeder.dk som vi har tænk os at ændre til et design ala det i themeforrest?

Det kan du sagtens.
Først og fremmest er det vigtigt at du får lavet 301 redirects. Denne "kode" fortæller Google at siden er permanent flyttet og at gammel værdi skal overføres til den nye side.
Når nu du laver din nye side, så vil du typisk oprette alt indholdet mens det ligger på et lukket testdomæne. Her bør du identificere hvilke sider på den gamle adresse som passer til de nye, således at du ikke bare redirecter din gamle side om "mødebookning" til forsiden af den nye side, men derimod til den korrekte underside om "mødebookning" på det nye domæne og nye system.

I WordPress er der nogle plugins som gør, at du selv manuelt kan sidde og klare meget af dette. Der er to, et som hedder "Redirects" og et som hedder "301 redirects" (hvis jeg husker korrekt).

Med de plugins så kan du basalt set selv, men når det kommer til Google og SEO, så vil jeg råde dig til at du som minimum har en erfaren seo mand med på sidelinjen til at kontrollere det du laver - hvis ikke du helt vil overlade det til en professionel. Et lille fejltrin kan koste dyrt i Google - og de råd du får her på Amino vil typisk være lettere overordnede for emnet og ikke bero på en ordentlig analyse af dit site og dine behov.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:58

Yes, som der så rigtigt er sagt skal du lave en 301 redirect. Den fortæller Google at sitet er permanent flyttet og at dine pageranks etc, skal flytte med.

I perioden efter flytning er det en god ide at holde øje med webmaster tools der viser om Google har problem med at finde nogle af dine sider. Ofte vil det være nødvendigt at tilføje 301er til enkelte sider efterfølgende.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SiteLoom CMS:

Yes, som der så rigtigt er sagt skal du lave en 301 redirect. Den fortæller Google at sitet er permanent flyttet og at dine pageranks etc, skal flytte med.

I perioden efter flytning er det en god ide at holde øje med webmaster tools der viser om Google har problem med at finde nogle af dine sider. Ofte vil det være nødvendigt at tilføje 301er til enkelte sider efterfølgende.

Jeg er ikke sikker på om jeg læser ovenstående korrekt, men hvis jeg gør, står der, at du kun skal lave én redirect til at starte med og at det så ofte efterfølgende vil være nødvendigt at tilføje redirects for enkelte undersider.

Det er ikke den rigtige måde at gøre det på.

Lyt til Nicolais råd: 

Nicolai Lønne:
Her bør du identificere hvilke sider på den gamle adresse som passer til de nye, således at du ikke bare redirecter din gamle side om "mødebookning" til forsiden af den nye side, men derimod til den korrekte underside om "mødebookning" på det nye domæne og nye system.

og 

Nicolai Lønne:
når det kommer til Google og SEO, så vil jeg råde dig til at du som minimum har en erfaren seo mand med på sidelinjen til at kontrollere det du laver - hvis ikke du helt vil overlade det til en professionel. Et lille fejltrin kan koste dyrt i Google - og de råd du får her på Amino vil typisk være lettere overordnede for emnet og ikke bero på en ordentlig analyse af dit site og dine behov.

Det er surt at tabe placeringer mere end nødvendigt, når man skifter platform og eller domæne, så det gælder om at gøre det hele rigtigt første gang, så tabet bliver minimalt. Og en af de vigtigste ting er netop at få lavet 301 redirects fra alle de gamle undersider til alle de rigtige nye undersider, så det hele passer sammen.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:25

Du er naturligvis nød til at lave en redirect for alle sider du ønsker at pege over.

Tilmeldt 20. Aug 09
Indlæg ialt: 80
Fra  Simpelside.dk Skrevet kl. 09:33

Ja det er noget af et arbejde, men kan godt lade sig gøre.

Som andre har skrevet skal du lave 301 redirect for at beholde din juice

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)