Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CBB og Bibobs taktik.. Hov.. De er jo samme selskab

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i længere tid undret mig over den taktik CBB/Bibob bruger.

Som i måske er klar over fusionerede de for noget tid siden. De har nu samme CVR nummer og Bibob er nu et binavn til CBB Mobil A/S.

Som i måske har lagt mærke til ligesom mig, så reklamerer de begge samtidig på busser. CBB har den ene side og Bibob har den anden side. Der står intet om deres sammenslutning på deres hjemmesider:

www.cbb.dk
www.bibob.dk 

Deres vilkår er endda ikke ens (???). Bibob tøver med at fortælle om adresse og CVR nummer under kontakt siden på deres hjemmeside. Det gør CBB ikke. 

CBB har 3 pakker: 2 timer, 5 timer og 10 timer
Bibob har 4 pakker: 5timer, 10 timer, 15 timer og 20 timer.

Naturligvis koster 5 og 10 timers pakkerne det samme for "de to" teleselskaber. 

Det er også sjovt at bemærke at deres åbningstider på telefon er ens.

Jeg tror godt at vi nemt kan blive enige om at dette selskab udgiver sig for at være 2 forskellige selskaber. De prøver i hvertfald ikke på det modsatte. Hvis i ikke er enige i mig på dette punkt, så gå ud på gaden, spørg 100 personer og skriv ned hvor mange der ved at de har samme CVR nummer, bor på samme adresse og har samme personale.

Det skal lige siges at jeg overhoved ikke prøver at hænge nogen ud her. Jeg vil blot høre hvad jeres mening er til denne form for markedsføring.

Er det okay at registrere et CVR nummer, og lave binavne og køre 2 eller flere forskellige forretninger under disse binavne? Er det okay at udgive sig for at være 2 forskellige teleselskaber, men markedsføre og reklamere samme steder på busser, tog-perroner osv.? Er det virkelig i orden?

Bemærk at her er der i folks øjne tale om konkurrenter. Ikke om et samarbejde. Derfor spørger jeg igen: Er det okay at registrere et CVR nummer, og lave binavne og køre 2 eller flere forskellige forretninger under disse binavne?

Jeg håber ikke at jeg har fornærmet nogen, jeg prøver ikke at hænge nogen ud eller sætte nogen af selskaberne i dårligt lys. Jeg mener bare personligt at det er forkert.

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 11:18

Det kan være at de kører en splittest Big Smile

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 11:20

Det er telenor der ejer begge 2 :) Sådan er tele branchen.. De store køber de små op også vinder de markedsandel. :P

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan ærligt talt ikke se problemet.

Bibob og CBB var jo to helt forskellige selskaber med forskellige adresser, cvr numre og ejere. Først køber Telenor (dengang Sonofon) CBB, og senere køber de Bibob. De samler begge selskaber i CBB huset, og lader dem køre videre med to forskellige brands.

Du kan i øvrigt smide Colour Mobile (og Nano Mobil samt One Mobile) med i puljen, da disse også ligger i CBB huset. jeg har ikke tjekket om det er samme CVR nummer, og jeg kan faktisk ikke se hvilken forskel det gør.

På samme måde er Oister jo bare et 3's billigselskab. Det er samme adresse, samme CVR nummer osv. Oister blev dog ikke opkøbt af 3, men "fremstillet" af dem. Det er selvfølgelig to forskellige segmenter Oister og 3 henvender sig til, i modsætning til CBB og Bibob, men ellers er der ingen forskel.

Men som nævnt, kan jeg ikke rigtigt se problemet.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 11:25

Hvad med bilmærker, der bliver produceret af samme virksomhed?

Hvad med Cocio og Congo og Matilde Kakaomælk (alle 3 produceret af Arla, der har nok 80% af hele markedet)?

Selvfølgelig er det i orden at have adskillige brands.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 11:25

BruunMedia:

Det er telenor der ejer begge 2 :) Sådan er tele branchen.. De store køber de små op også vinder de markedsandel. :P

Telenor ejer ikke dem begge to. Det er det som er sagen. Telenor ejer CBB. Der er ikke to! Der er én!

At de store ejer de små kan ikke sammenlignes med det her. Det er ikke det samme.

Her er tale om et CVR nummer og to forretninger som faktisk konkurrerer imod hinanden.

Ville det være i orden at lave samme nummer som iværksættere? Udgive sig for at være to forskellige f.eks. webdesign forretninger for at få flere kunder, men så er det de samme som sidder og designer folks hjemmesider? Men når fakturaerne kommer så står der Webdesign ABC123 på halvdelen af dem og 321CBA Webdesign på den anden halvdel?

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 11:30

Jeg synes også det er helt i orden.. Om det er den bedste måde at gribe det an på ved jeg squ ikke helt.. Men det ved de sikkert en masse om :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 11:31

frespa:

Hvad med Cocio og Congo og Matilde Kakaomælk (alle 3 produceret af Arla, der har nok 80% af hele markedet)?

Nu har COCIO CHOKOLADEMÆLK A/S deres eget CVR nummer og på Matildes hjemmeside står der klart og tydeligt i bunden: Arla Foods Amba, Hovedkontor - Århus 

Hvordan havde det set ud hvis der stod i bunden af Bibobs hjemmeside: CBB Mobil A/S???

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 11:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lucky Charm:

frespa:

Nu har COCIO CHOKOLADEMÆLK A/S deres eget CVR nummer og på Matildes hjemmeside står der klart og tydeligt i bunden: Arla Foods Amba, Hovedkontor - Århus 

Hvordan havde det set ud hvis der stod i bunden af Bibobs hjemmeside: CBB Mobil A/S???

SÅ du syntes det er bedre at man skjuler at det er samme firma ved at have flere cvr numre/firmaer end at de gør det... mere åbenlyst at det er samme firma?

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 11:34

Lucky Charm:

frespa:

Tror ikke det havde betydet noget, men du har ret i, at de nok skjuler det med vilje.

Men havde det været i orden, hvis Bibob havde sit eget CVR, som var ejet af CBB A/S og det ikke stod oplyst på hjemmesiden?

Kan ikke rigtig se forskellen.

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)