Jeg har i længere tid undret mig over den taktik CBB/Bibob bruger. Som i måske er klar over fusionerede de for noget tid siden. De har nu samme CVR nummer og Bibob er nu et binavn til CBB Mobil A/S. Som i måske har lagt mærke til ligesom mig, så reklamerer de begge samtidig på busser. CBB har den ene side og Bibob har den anden side. Der står intet om deres sammenslutning på deres hjemmesider: Deres vilkår er endda ikke ens (???). Bibob tøver med at fortælle om adresse og CVR nummer under kontakt siden på deres hjemmeside. Det gør CBB ikke. CBB har 3 pakker: 2 timer, 5 timer og 10 timer Naturligvis koster 5 og 10 timers pakkerne det samme for "de to" teleselskaber. Det er også sjovt at bemærke at deres åbningstider på telefon er ens. Jeg tror godt at vi nemt kan blive enige om at dette selskab udgiver sig for at være 2 forskellige selskaber. De prøver i hvertfald ikke på det modsatte. Hvis i ikke er enige i mig på dette punkt, så gå ud på gaden, spørg 100 personer og skriv ned hvor mange der ved at de har samme CVR nummer, bor på samme adresse og har samme personale. Det skal lige siges at jeg overhoved ikke prøver at hænge nogen ud her. Jeg vil blot høre hvad jeres mening er til denne form for markedsføring. Er det okay at registrere et CVR nummer, og lave binavne og køre 2 eller flere forskellige forretninger under disse binavne? Er det okay at udgive sig for at være 2 forskellige teleselskaber, men markedsføre og reklamere samme steder på busser, tog-perroner osv.? Er det virkelig i orden? Bemærk at her er der i folks øjne tale om konkurrenter. Ikke om et samarbejde. Derfor spørger jeg igen: Er det okay at registrere et CVR nummer, og lave binavne og køre 2 eller flere forskellige forretninger under disse binavne? Jeg håber ikke at jeg har fornærmet nogen, jeg prøver ikke at hænge nogen ud eller sætte nogen af selskaberne i dårligt lys. Jeg mener bare personligt at det er forkert. |
Det kan være at de kører en splittest