Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor loyal skal man være?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her indlæg handler ikke om iværksætteri, men om at være ansat. Mit spørgsmål til jer derude er: Hvor loyal skal man være over for sin arbejdsgiver?

Hvis nu ens arbejdsgiver har et slogan, en målsætning el.lign. som de faktisk ikke heeeeeelt lever op til internt i virksomheden, og man har gjort direktøren opmærksom på det hvortil han svarede "Det er en svær balancegang, men vi tager dit forslag med i fremtidig planlægning" (og begrebet "svær balancegang" faktisk heller ikke stemmer med målsætningen), kan man så som medarbejder "tillade sig" at skrive om det på Twitter eller sin Facebook-profil, eller skal ens loyalitet altid ligge hos arbejdsgiveren så længe man er ansat? Hvad synes I?

Jeg lyder selvfølgelig lidt kryptisk (og skriver fra anonym profil) fordi der er sådan en sag som jeg, hvis jeg ikke havde været ansat i en bestemt virksomhed, uden at tøve havde skrevet om på Twitter i lettere hånlige vendinger, men fordi jeg er ansat, har jeg ladet være. Jeg har nemlig en formodning om at journalister kunne finde det vældig interessant, og det er jo ikke fordi jeg er interesseret i at få virksomheden hængt ud. Jeg er sådan set bare interesseret i at de lever op til deres egne flotte ord - fordi det for mig personligt er en sag jeg synes de burde gøre noget ved.

Hvis I har brug for et eksempel, kunne det være et kaffefirma der på deres hjemmeside skrev "Vi vil kun sælge bæredygtig kaffe da kaffebøndernes trivsel er vigtig for os", og så opdagede en medarbejder som mig at man godt nok levede op til det over for kunderne, men i alle virksomhedens interne kaffeautomater var der kun billig skodkaffe fra mishandlede og underbetalte bønder (for at spare penge, naturligvis).

Hvad siger I? Bør loyaliteten ligge hos den virksomhed man er ansat i, eller hos - i dette eksempel - kaffebønderne?

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 20:46

Hvis du skriver om det er det illoyalt og virksomheden er berettiget til at afskedige dig uden varsel og betaling. Det står noget anderledes hvis virksomheden foretager noget ulovligt.

Det rigtiger er at forlade virksomheden og så er du fri så længe du ikke bruger insider viden til skade for virksomheden.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:50

Hvis virksomheden bryder "code of conduct", og selv får leveret kaffe som de ikke selv kan stå inde for overfor kunderne synes jeg bestemt det er noget man skal gå videre med. At begynde at skrive det på Twitter og Facebook mener jeg er den forkerte vinkel, men som du selv skriver har du jo haft fat i direktøren.

Hvis det var mig ville jeg give det nogle måneders tid, også tage den med chefen igen. Hvis der stadig ikke skete noget, ville jeg i hvert fald overveje om det er i sådan en virksomhed jeg havde lyst til at arbejde.  

Mvh

Nikolaj

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)