Hej alle sammen, Som nogen af jer måske ved, har jeg lavet en hjemmeside til mit inkassobureau. I den forbindelse er der mange af jer der har været super hjælpsomme til at svare på alle mine dumme spørgsmål indtil nu (og tak for det!). Jeg har dog en lille overvejelse om at lave en blog. Og mit første spørgsmål er - bør jeg det? Der er et par underspørgsmål til dette. Formålet med bloggen skulle være at give en bedre placering på google, men hvordan laver jeg en blog? skal jeg lave en helt ny hjemmeside og så sætte en blog op på den eller? Jeg læste noget med at skaffe backlinks fra ting som 123-hjemmesider og sende dem til en relevant blog der så linkede videre til mig egentlige hjemmeside. Er det en god idé? (Jeg ved at man via de gæstebogslinks skal skrive noget pænt til sidens ejer også ;) ) Dernæst tænker jeg, at de tekster jeg skriver på bloggen er jo så nogle tekster jeg IKKE skal lægge på selve min hjemmeside. Ville jeg ikke få mere ud af konstant at tilføje materiale på selve min side, eller får jeg mere ud af det ved at lægge nogen af dem på bloggen i stedet? Kunne man fx lave en "blog" der behandlede emnerne fra min hjemmeside rimelig kort og så linkede videre til min hjemmesides uddybende artikel om emnet, eller skal selve bloggen have hele den uddybende tekst? Det var en masse spørgsmål om at have en blog. Håber i kan svare på dem :) |
Hvad der er bedst i forhold til Google osv., kan jeg ikke svare på, men JA, du skal da have en blog. Jeg skrev et indlæg om det forleden: Blog, for pokker, blog! :-)