Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af ApS

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Greve
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har netop købt nogle erhvervslokaler, med henblik på udlejning, og skal stifte et ApS, men er i tvivl om fremgangsmåden.

De 80.000 som jeg skal bruge til at starte et ApS, skal jeg efterfølgende bruge til at betale lokalerne med

Dvs. pengene for lokalerne skal jeg deponere i banken senest den 15/6, så jeg skal nå at stifte et ApS inden.

Er der nogle der kan give nogle gode råd

Venlig hilsen

Klaus

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 04:29

Du skal ikke have 80.000 "kontant" for at kunne stifte ApS. Du skal blot have 80.000 kr. i værdier, så om det er i bolig, depositum, bil eller hvad det end er. No need to worry. Men du kan jo også bare søge om ApS nu, hvor du har de 80.000 kontant også? Men bare det kan dokumenteres, at de 80.000 kr. ligger i firmaets navn, er der intet problem.

Vh
Jonas Goth 

Fra Greve
Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 08:54

Hej Jonas,

Kan jeg selv henvende mig på SKAT og få stiftet et ApS, eller skal jeg henvende mig til et ad de advokatfirmaer på nettet der tilbyder stiftelse af ApS for 2000-3000 kr.

De 80.000 som du skal bruge(dem har jeg) skal de indbetales til skat, eller skal de bare dokumenteres over for skat, og hvornår kan jeg råde over dem.

Som jeg skrev i min indledende tråd så var det tanken at de 80.000 skulle bruges til betaling for ejendommen, dvs. jeg skal have dem til rådighed senest den 15/6.

Ejendommen er på slutsedlen købt i mit navn, med mulighed for transport i et af mig stiftet selskab.

Selskabet skal i første omgang bruges til udlejning af erhvervslokaler(samt tilkøb af flere), men på sigt er det meningen at det også skal udøve mindre håndværks opgaver, samt salg fra netbutik

Hvad bruger du et holdingselskab til og vil det være en konstruktion som jeg vil kunne bruge

Håber det kan give lidt flere indput

Venlig hilsen

Klaus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:10

Klaus Lykke Skov:
Som jeg skrev i min indledende tråd så var det tanken at de 80.000 skulle bruges til betaling for ejendommen, dvs. jeg skal have dem til rådighed senest den 15/6.

Prøv at tage fat i Peter-Revisor her på Amino så kan du have dit ApS klar midt i næste uge.

/Henrik

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 18:14

Hej Klaus,

Du burde bare kunne henvende dig er jeg sikker på. Jeg har ikke stået i en situation hvor jeg selv skulle stifte et ApS, men jeg er ret sikker på at det også kan klares online. Tjek evt. Startvaekst.dk

Du skal ikke "indbetale" dem til SKAT, der er dine penge, og du beholder dem. :) Det skal blot dokumenteres at du har dem. Dog er der lige indført en ny lov om at det koster lidt at stifte ApS, men det var vidst en 800 kr. kun. Eller kun og kun, tjek evt. lige Martin Thorborgs "fuck folger" video ud på youtube. ;)

Du har dine 80.000 kr. kontanter til rådighed hele tiden, de skal ikke være inde i skattesystemet eller noget inde, så forstår ikke hvad du mener præcist der.

Men det begynder og blive lidt mere avanceret mht. boligen og det. Jeg vil tilslutte mig de andres råd og få en professionel på sagen for et beskedent beløb.

Lige med holdingselskabet, så kan det ofte være meget fordelagtigt. Holdingselskabet er feks. ejet af dig hvor du har alle anparter. (evt. Klaus holding ApS). Her er det Holdingselskabet der ejer anparter i andre virksomheder, f.eks. som den du er ved at stifte der. Holdingselskabet kan så også eje flere virksomheder/anparter, og alt overskud fra de virksomheder kommer til ejeren som er holdingselskabet. Holdingselskabet er jo også en virksomhed, som så skal betale sit overskud til dig. Fedusen er, at du frit selv kan bestemme hvornår du skal holdingselskabet skal betale overskuddet til dig. MEN det kan også gå til de andre virksomheder holdingselskabet ejer, så du på den måde kan flytte kapital mellem virk A og virk B, uden at betale personskat og whatever inden. Selvf. er der noget skattebeløb der skal betales, men det er langt mindre på denne måde.

Mht. videoer på youtube som martins, så er der vidst en mega god en på dansk om holdingselskaber du kan se derinde der er mega overskulig fortalt. :)

Med venlig hilsen
Jonas Goth 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Som jeg opfatter trådstarters indlæg, så har han et rimelig begrænset kendskab til forholdene omkring selskaber, hvorfor jeg kun kan anbefale, at der findes en kompetent rådgiver, advokat eller godkendt revisor, som dels kan vejlede og hjælpe med stiftelsen og andre relevante forhold.

Det kan blive væsentlig dyrere at fravælge denne rådgivning.

Tonny

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 18:25

Du skal have fat i en digital signatur. Der efter går du ind på virk.dk og finder web-reg. Her kan du indtaste alle oplysninger om de nye virksomhed. Nu går du i banken og får lavet en konto til "virksomhedsnavn under stiftelse" og får banken til at logge ind med deres digitale signatur og sige god for at der står 80.000 kr. på din konto. Derefter logger du selv på og gør oprettelsen færdig. Nogle få minutter senere dukker virksomheden op på cvr.dk og du er kørende.

Kontant indskud er klart det nemmeste og billigste. Ellers skal du have en revisor til at sige god for at der findes værdier for 80.000 kr.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:25

Hej.

Du skal sikre dig, at din bank godkender kapitalforhold via webreg., idet ikke alle banker har den

service.

MvH

Peter

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter - Revisor:

Hej.

Du skal sikre dig, at din bank godkender kapitalforhold via webreg., idet ikke alle banker har den

service.

MvH

Peter

Ja det er desværre langt fra at alle gør det.

Men det er i dag ukompliceret og lige til at stifte et selskab og det kan gøres på mange måder. Ofte kan det gøres inden for få timer. Der findes firmaer som kun lever at at stifte selskaber så som http://www.stakemann-as.dk/ som er et at de mere anerkendte de tager 3000 men det kan gøres billigere - http://www.nemreg.dk/ gør det for 1899,00 med levering indenfor 24 timer hos Starkemann er rekorden som jeg kender under 2 timer :-)

Men som det nævnes bør du søge hjælp fra en revisor og i den forbindelse skal du overveje nøje hvilken type revisor du har behov for. Mange revisorer tilbyder endda gratis et par timers opstarts hjælp i forhåbning om at du så bliver kunde hos dem.

Så du kan nemt komme i gang.

/Søren

Fra Greve
Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 12:07

Hej Søren,

Tak for info

Jo jeg skal have en revisor ingen tvivl om det, har du nogle du kan anbefale, gerne en med de første par timers gratis, men det er ikke det afgørende, han skal jo også være dygtig, og til en rimelig penge efterfølgende.

Hvis der sidder nogle revisorer der ude, som kan opfylde ovenstående profil, så kan i lige give besked, gerne på en PM

Venlig hilsen

Klaus

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)