Hej Klaus,
Du burde bare kunne henvende dig er jeg sikker på. Jeg har ikke stået i en situation hvor jeg selv skulle stifte et ApS, men jeg er ret sikker på at det også kan klares online. Tjek evt. Startvaekst.dk
Du skal ikke "indbetale" dem til SKAT, der er dine penge, og du beholder dem. :) Det skal blot dokumenteres at du har dem. Dog er der lige indført en ny lov om at det koster lidt at stifte ApS, men det var vidst en 800 kr. kun. Eller kun og kun, tjek evt. lige Martin Thorborgs "fuck folger" video ud på youtube. ;)
Du har dine 80.000 kr. kontanter til rådighed hele tiden, de skal ikke være inde i skattesystemet eller noget inde, så forstår ikke hvad du mener præcist der.
Men det begynder og blive lidt mere avanceret mht. boligen og det. Jeg vil tilslutte mig de andres råd og få en professionel på sagen for et beskedent beløb.
Lige med holdingselskabet, så kan det ofte være meget fordelagtigt. Holdingselskabet er feks. ejet af dig hvor du har alle anparter. (evt. Klaus holding ApS). Her er det Holdingselskabet der ejer anparter i andre virksomheder, f.eks. som den du er ved at stifte der. Holdingselskabet kan så også eje flere virksomheder/anparter, og alt overskud fra de virksomheder kommer til ejeren som er holdingselskabet. Holdingselskabet er jo også en virksomhed, som så skal betale sit overskud til dig. Fedusen er, at du frit selv kan bestemme hvornår du skal holdingselskabet skal betale overskuddet til dig. MEN det kan også gå til de andre virksomheder holdingselskabet ejer, så du på den måde kan flytte kapital mellem virk A og virk B, uden at betale personskat og whatever inden. Selvf. er der noget skattebeløb der skal betales, men det er langt mindre på denne måde.
Mht. videoer på youtube som martins, så er der vidst en mega god en på dansk om holdingselskaber du kan se derinde der er mega overskulig fortalt. :)
Med venlig hilsen
Jonas Goth