Dansk Multi Have Service: Ja, jeg tror måske også det har meget med selvopfyldende profetier at gøre.. er jeg bange for de "billige" håndværkere så bliver det en udfordring for mig
Ja, man skal huske der normalt er sammenhæng mellem kvalitet og pris....;)
Dansk Multi Have Service: men hvis jeg holder fast i min filosofi om dansk kvalitetshåndværk, og hverken går på kompromis med kvalitet og pris så får jeg forhåbentlig en fast kundegruppe, der vil tale godt om mig i branchen og dermed vækste på den måde
Ja, men du skal så også være sikker på at levere dette, ellers bliver det hurtigt modsat, så pas på med hvem du hyrer ind, og lyt efter kundernes tilbagemeldinger, der skal ikke meget negativ omtale til at det går den modsatte vej, også er der sjovt nok hovedsageligt negativ omtale der spredes, frem for positiv omtale, så det kommer ikke sådan lige af sig selv, der skal arbejdes meget for det.
Det er sjovt nok de fleste der vil udtale sig om firmaer kompetencer hvis de er utilfredse, men langt fra tilfælde blandt tilfredse kunder desværre, har jeg måtte erfare her efter gentage gange at opfodre kunder jeg ved er meget tilfredse og har smidt mange kunder denne vej efterfølgende, men at få dem til at skrive en online anmeldelse af vores tømrer virksomhed, som alle kan se er altså et væsentligt større arbejde, end at aflevere et stykke arbejde som kunderne er tilfredse med.
Dansk Multi Have Service: Som det ser ud nu virker branchen til gerne at ville betale et sted mellem 240-260 eks moms for en håndværker med dansk svendebrev..men kan bare undrer mig over hvordan nogle vil gå for 150 ser det tit i div. annoncer.. men ja man må sætte tæring efter næring :)
Ja, det kommer jo helt an på hvilken virksomhed det er, og hvilket arbejde der skal udføres.
240-260,- i timen er ikke galt for en underentreprenør nej, men kan alligevel godt vise sig at være en dyr pris, da denne er timeløns afregnet arbejdet, og det meste arbejde udføres jo som fast tilbud, så er disse håndværkere til 240-260,- i timen, væsentligt langsommere til at udføre arbejdet end forventet, så kan man hurtigt miste mange penge alligevel, og så er 150,- i timen måske en mindre sats alligevel, der skal i hvert fald væsentligt flere timer til før det bliver underskuds forretning, men kommer som sagt ud på hvilket arbejde der skal udføres, og ikke mindst om det udføres som fast tilbud, eller om det er timeløns afregnet arbejde at håndværkerne går på.