Hej Jeg ville lige høre om i kan regne ud hvordan de forskellige "video share sites" tjener penge. Jeg kan ikke se at der er nogle som helst reklamer på hverken yuotube.com eller break.com så det undrer mig hvordan de kan tjene penge på at udbyde så store nogle services. |
Youtube.com, break.com osv. - hvordan tjener de penge?
- 1
Dvs de kunne nok tjene lidt på reklamer der afspilles foran videoerne, sætte reklamer ind på siderne når de får brug for pengene, eller sælge specielle kampagnesider for filmpromoveringer osv. Men for det meste så lever den slags firmaer på at investorpenge og håbet om at der kommer en endnu størrer spiller og køber dem inden de løber tør for penge og skal til at bruge tid på at tjene dem selv. I youtubes tilfælde lykkedes det jo så at finde en sugar-daddy i Google. :-) |
Det vil sige at Google faktisk har "købt" YouTube. Hvad får Google ud af det, og hvad for YouTube ud af det? Det forstår jeg ikke. |
Dem der stiftede Youtube får penge - mange penge - ud af det Google får udvidet deres sortiment, og med en så stor service som youtube (som allerede er world wide) kan de let begynde at implementere klip fra youtube i søgninger - som de så småt er begyndt på |
Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard
Er glad for spørgsmålet kom frem. Har selv tænkt overraskende meget over overstående, men svaret må jo så være, at de slet ikke tjener penge på nuværende tidspunkt ? Her tænker jeg på youtube |
Google har købt dem for at få adgang til kundedatabasen :) - og ja det er millioner værd |
Nej det er milliarder værd :O) |
Jeg ved ikke om YouTube.com tjener, men Break.com tjener rigtig mange penge......
Hvis man har fulgt siden side Big-Boys.com som den startede med og hedde, så vil man kunne se deres udvikling... De har reklamer ved alle film, De har Special reklamer som hovedtemaer (normalt nye film i bio)... Break.com startede også som et hyggeprojekt mellem nogle venner og er nu et anderkendt medieselskab, som bla. holder kendisfester hvor kendte kan møde dem som er på deres mest hentede film. Break.com har også stået for nogle af de fedeste film udgivet på nettet.... Mentors/ cola light filmen (orginalen) var først på break.com... og for ikke og glemme nok verdens mest hentet film med Drengen som synger Numa Numa sangen.... |