Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny måned - ny algoritme?? (øv-øv)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 332
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Så blev det juni måned, med sol, sommer, og søgemaskineoptimering.

Det ser ud til at google har valgt at fejre overgangen til d. 1 med en ny indeksering af min side hvilket har betydet en meget drastisk nedgang i besøg.

Jeg har det sidste stykke tid rundet 100 besøg inden middag, men i dag har der været 5!

Hvis jeg søger på de udtryk hvor siden før lå på side 1, så er siden nu faldet til side 4-5.

Er det den såkaldte 'PANDA' opdatering der er blevet rullet ud i DK, eller er det kun mig det er gået ud over?

Har i andre oplevet store ændringer i besøg?

mvh

Lars Kristensen

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 16:49

nu kender jeg ikke din målgruppe, men husk at tage højde for at det idag er helligdag og derfor ikke er særligt mange på arbejde som kan sidde og google.

Herudover er det godt vejr, det hjælper heller ikke på antallet af søgninger i Google.

Nu nævner du selvfølgelig at du er faldet i søgeresultaterne, så det kan også være den er gal, men det er måske lidt svært at konkludere noget ud fra én dags måling, medmindre altså mange andre kan berette det samme. Jeg har ikke selv oplevet dette med mine sites du her omtaler.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Skrevet kl. 16:58
Vejr og helligdag har selvfølgelig en vis indflydelse, men siden er rykket langt ned på søgeord hvor jeg i fredags lå på side et, så et eller andet er der sket.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:11

for at bevare en rimelige stabil placering i google kræver det normalt mere end 220 back links som yahoo site seach viser , vis det er den side som du har i fodnote herpå amino.dk

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Skrevet kl. 20:03

Nu har jeg researchet lidt på sagen og fundet ud af at jeg havde installeret et 'dofollow' plugin i wordpress.

Dette plugin har lavet alle interne links til dofollow, og i alt er der ifølge google webmaster tools over 150.000 links fra min side til min side!

Det giver vist lidt for meget dublicate content, så det er nu slået fra.

Nu er det vist lidt op ad bakke mht. til at komme tilbage på sporet.

Se billeder

mvh

Lars

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 23:10

Lars Kristensen:

Jeg har det sidste stykke tid rundet 100 besøg inden middag, men i dag har der været 5!

Hvis jeg søger på de udtryk hvor siden før lå på side 1, så er siden nu faldet til side 4-5.

Er det den såkaldte 'PANDA' opdatering der er blevet rullet ud i DK, eller er det kun mig det er gået ud over?

--

Nu har jeg researchet lidt på sagen og fundet ud af at jeg havde installeret et 'dofollow' plugin i wordpress.

Dette plugin har lavet alle interne links til dofollow, og i alt er der ifølge google webmaster tools over 150.000 links fra min side til min side!

Hej Lars

Hvad er det for en side det handler om? Er den relativt ny? Hvis den er ny er det helt normalt at den først får en lidt høj placering i søgeresultaterne for derefter at ryge langt ned i et godt stykke tid eller for altid.

Om pandaen er kommet til danmark er et godt spørgsmål. Jeg tror det ikke - dels fordi jeg ikke har set den endnu og dels fordi Google nu selv siger det direkte. Se noget debat om sagen og linket til Googles kommentar her . (husk at læse kommentarerne med)

Mht dofollow på egne links, så lyder det lidt forvirrende i mine ører. Normalt er det en super idé at have dofollow på alle sine interne links, og det modsatte er ikke en øvelse for nybegyndere i hvert fald. 

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 23:13

Mikael christiansen:
for at bevare en rimelige stabil placering i google kræver det normalt mere end 220 back links som yahoo site seach viser , vis det er den side som du har i fodnote herpå amino.dk

Hej Mikael

Det er nok et lige lovligt præcist tal at slynge ud om en så kompliceret ting som placinger i Google ;-)

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:53

Anders Saugstrup:

Mikael christiansen:

Hej Mikael

Det er nok et lige lovligt præcist tal at slynge ud om en så kompliceret ting som placinger i Google ;-)

Mvh Anders

Selvfølgelige stor forskel på kvalitet af links , jeg ved dog ikke hvilken hjemmeside det er , men jeg regner med det der er i fodnoten her på amino.dk i hans indlæg

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Skrevet kl. 21:36

Ja, det er ibuster.dk

Siden er ikke mere end et par måneder gammel, så det er nok det der er forklaringen.

Det undrede mig bare lidt at det skete ved overgangen til en ny måned.

Jeg er lidt forvirret mht. nofollow / dofollow idet jeg havde opfattelsen af at det kunne være en ulempe at have dofollow på de interne links, men nu kommer der modsatrettede meldinger.

mvh

Lars Kristensen

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 23:03

Med så ny side er ingen ting stabilt.

Så bare fortsæt arbejde med linkbuilding og nyt indhold, så skal den nok finde sin rette plads på google over tid...:)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)