Ja ok hvis du vil lave en regel der udelukker administrationsbaseret URL's fra en regel der fjerner parametre så skal du tilføje 1 linje mere og så er det 3 linjer. Anyways der er klart en forskel på "native" problemer omkring DC og så kunstigt skabte - og for den alm. brugere (som vi har i tråden her der stiller et spørgsmål) så er løsningen klart at bruge SH404sef for det fjerner alle native problemer omkring DC + giver en hel stribe fordele på mange andre måder i forhold til SEO delen. |
Jep der er klart en forskel, men det er stadig noget man bør sikre imod, da det kan ske at folk vil skade deres konkurrenter, eller bare laver en fejl.Ronnikc:Anyways der er klart en forskel på "native" problemer omkring DC og så kunstigt skabte - og for den alm. brugere (som vi har i tråden her der stiller et spørgsmål) så er løsningen klart at bruge SH404sef for det fjerner alle native problemer omkring DC + giver en hel stribe fordele på mange andre måder i forhold til SEO delen.
Og samtidig som jeg skrev tidligere, har jeg oplevet at dette er sket ved en fejl i en crawler som postede linksne på nettet. Og det er jo ikke ligefrem med vilje fra den crawlers side, men fejlen skete og hjemmesiden havde 30.000+ sider med dobbelt indhold registreret på Google. Så det er absolut noget man bør sikre imod.
Og jeg tør væde med at Joomla modulet heller ikke tager hånd om fx store og små bogstaver, som Google også ser som 2 forskellige URL's. Altså man kan skrive den samme URL med store og små bogstaver og stadig få den samme side frem, altså dobbelt indhold der også.
Der er mange muligheder for dobbelt indhold. alt der skal til er en lille fejl hist og her fra andres side når de fx linker eller som før nævnt crawler og publicere links til de dobbelte sider.
MVH Kim