Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jeg har 1.5 mio

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk nu - i det mindste - hvis du vælger at placere dine penge, at tænke over risikospredning...

Fast ejendom betragtes normalt på lige fod med fx råvarer som en aktivklasse.

Mange aminoer er boligejere og er derfor godt og grundigt eksponeret mod netop denne aktivklasse. En ændring i renetstrukturen, hvadenten det er på langt eller kort sigt, kan have stor betydning for både ydelse og værdiansættelse. Så at "fylde op" i denne aktivklasse med en udlejningsejendom vil jeg kalde overeksponering.

Selvfølgelig - "har man tid nok retter det hele sig", men så kan investeringsobjektet vel være ligegyldigt?!

Min pointe er blot, at hvis du har fast ejendom i forvejen, er det måske ikke den aktivklasse du skal placere i - medmindre selvfølgelig du er til høj risiko...bevares. 

Mvh

Christian

ps hvis du absolut vil placere i guld, som nogle nævner, så køb guldmineaktier.

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:42

Det er min første rundtur på Amino, kanon med dette forum.

Jeg må tilslutte mig at alle inversteringer er umiddelbart høj risiko i disse tider, så mit råd er del pengene i 3 portioner i 3 banker, spred risiokoen og bind evt nogle af pengene i op til 5 år, så du opnår lidt bedre forrentning. Det inflationen æder op er småpenge, iforhold til den gamling der er at inverstere på nuværende tidspunkt. Så giver du dig selv tid til at overveje nøje hvordan du for inversteret og få forsødet tilværelsen bedst muligt. Martin du lyder som en bitter iværksætter, du har bred erfaring positivt som negativt. Så kom med bred inspiration eller links til drengene.

Mvh Walter

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:04

Man må jo næsten regne med du kan lide iværksætteri, siden du befinder dig på dette forum. Hvis jeg var dig, ville rejse USA rundt i en måned og slutte af med en halv måned i New York og San Francisco - og den sidste måned i Los Angeles. Få skabt kontakter og få tænkt igennem en rigtig god ide til at starte op med med herhjemme. Evt. smutte forbi Canton Fair-messen i Kina. Efter det har du forhåbentlig en god ide plus lidt gode kontakter, og så ellers komme igang og skab dit drømmefirma.

Mvh. Mads Hansen
Fra Vig
Tilmeldt 15. Jul 05
Indlæg ialt: 42
Fra  e-moms ApS Skrevet kl. 11:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Niels,

Det synes jeg lyder som en glimrende ide. Jeg vil gerne donere vores online regnskabssprogram til dig til du fylder 18 år.

Danmark har brug for flere unge iværksættere, og det er noget vi gerne vil slutte op om at støtte og udvikle. Skriv til mig hvis du er interesseret.

Med venlig hilsen

Sean

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:33

hej Malik Hansen 

der er mange gode bud og den sikreste er self. sy dem ind i sofaen, men er du iværksætter er 1,5 mio kr helt klart et super fundament, som rigtig mange ville ønske at have når de skulle starte noget op. 

du er velkommen til at kontakte os for en GRATIS start rådgivning om hvad der kunne ud fra dine behov være interessant. 

Alleugensdage.dk 

Jens Rasmussen

Akkumulator A/S

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Walter Schmidt:
Martin du lyder som en bitter iværksætter, du har bred erfaring positivt som negativt. Så kom med bred inspiration eller links til drengene.

Bitter???
Slet ikke, men jeg har blot mistet en hver tro på banker og konsulenter inden for den branche.
Og jeg står selv med samme udfordring, at jeg har et beløb i kontanter som jeg bare ikke hvad jeg skal gøre ved.
Alt virker farligt i øjeblikket og jeg ingen bud overhovedet på hvad an skal gøre, andet end at smide pengene i banken.

Og velkommen til :-)

De bedste hilsner

Martin

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 15:25

Michael Haahr:

Din punkt 3. holder ikke helt vand. Er det ikke kun op til 15.000kr. pr. person man kan trække fra, under sit ligningsfradrag?

Det kan du ikke bygge nyt hus for. Men derimod renovere et gammelt hus

Måske har du lidt ret men en familie som bygger et hus over 2 år må kunne få 60.000 det er da også en slags penge.

Renovering af udlejningsegendom ved jeg ikke om det giver tilskud men jeg tror det ikke det er jo erhverv.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I går var det ½ mill en bruger lige havde på kontoen, som han ikke viste hvad kan skulle bruges til.... i dag er det 1,5 mill. som en anden "heldigt", fatter jeg ikke, har arvet... oooggg mon ikke der imorgen er en der vinder i lotto, og skal bruge 10 mill, men ved ikke lige til hvad. 

Disse tråde for masser af respons, knap så meget feedback fra trådstarter, trods de mange råd der gives.

Måske man skulle oprette et amino svar, med råd til "penge i overskud".

Men ok, det er jo altid sjovt at drømme... og tænk hvis det var mig :) 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:26

Hej Malik,

Paradokser der nok af her i livet nogen har for meget og flere for lidt.

Det bør ikke være et problem for dig - for så ville jeg foreslå at du gave dem til nogen der trænger til det - dem er der mange af ind som udlands!

Men det er nok ikke sådan du tænker så det jeg violle gøre nu er at indsætte dem på låst konto i en årrække og der få ca. 3-4 % - !

Jeg ville ikke pt. investere i noget som helst da der er usikkerhed over hele banen. Men hvis du er risiko villig - dvs. grådig nokn så er der aktier og asndet godt - men der er også store tab!

Hvor mange af de 1.5 mio kr. er du villig til at tabe?

malikhansen:
Men er så uheldig at jeg ikke ved hvad jeg skal bruge alle de penge på..

Underligt ikke ?

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 20:16

Hør nu her...det der med at "alt er risikabelt" - det betyder ikke så meget hvis man har de langsigtede briller på..

Det er nu de profesionelle investorer ligeså stille tanker op. Tror man på demokrati, vestlig økonomi og verdenssamfundets beståen, ja så er aktiver i alle former en god ide. Og ja, spred investeringerne.

Det er klassisk markedspsykologi at når alle almene småinvestorer, journalister og onkel Hans til familiefesten har opdaget at "nu kører markedet", "køb aktier", osv. - så topper markedet snart. Det samme når alle har opdaget at "det hele går skidt", "der er intet der er værd at investere i".

Så kan det da godt ske, at det stagnerer eller falder lidt de næste par år, men om 10 år vil mange formentlig ønske at de havde samlet op "der tilbage omkring 2008-12, da kurserne var lave"

Bare for at ta' et meget nært og nærmest folkeligt eksempel: Tror I at Vestas er billig NU, hvis man ser 5 år tilbage og 5 år frem?  

Er Duponts ledelse (ja, jeg ved det er simplificeret) nogle lalleglade amatører, når de køber Danisco nu? Det er nu rabatten er der...

Eller: Vi kunne jo lave en poll herinde på amino, og se hvor mange der tror deres egen virksomhed (en aktieinvestering med max eksponering) giver overskud i 2012, 2013, 2014, 2015 og endelig om 5 år, i 2016...?

Det er klart, at ved man, at man skal bruge en sum på x antal kroner om fx 2 år, så skal man ikke løbe nogen risiko, og selvfølgelig sætte dem i banken til en lfast rente.

Mvh

Christian

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)