|
Husk nu - i det mindste - hvis du vælger at placere dine penge, at tænke over risikospredning... Fast ejendom betragtes normalt på lige fod med fx råvarer som en aktivklasse. Mange aminoer er boligejere og er derfor godt og grundigt eksponeret mod netop denne aktivklasse. En ændring i renetstrukturen, hvadenten det er på langt eller kort sigt, kan have stor betydning for både ydelse og værdiansættelse. Så at "fylde op" i denne aktivklasse med en udlejningsejendom vil jeg kalde overeksponering. Selvfølgelig - "har man tid nok retter det hele sig", men så kan investeringsobjektet vel være ligegyldigt?! Min pointe er blot, at hvis du har fast ejendom i forvejen, er det måske ikke den aktivklasse du skal placere i - medmindre selvfølgelig du er til høj risiko...bevares. Mvh Christian ps hvis du absolut vil placere i guld, som nogle nævner, så køb guldmineaktier. |
Det er min første rundtur på Amino, kanon med dette forum.
Jeg må tilslutte mig at alle inversteringer er umiddelbart høj risiko i disse tider, så mit råd er del pengene i 3 portioner i 3 banker, spred risiokoen og bind evt nogle af pengene i op til 5 år, så du opnår lidt bedre forrentning. Det inflationen æder op er småpenge, iforhold til den gamling der er at inverstere på nuværende tidspunkt. Så giver du dig selv tid til at overveje nøje hvordan du for inversteret og få forsødet tilværelsen bedst muligt. Martin du lyder som en bitter iværksætter, du har bred erfaring positivt som negativt. Så kom med bred inspiration eller links til drengene.
Mvh Walter
Bliv gratis medlem