Hej Jeg har jo kastet mig over et koncept om sponsorkaffe i de praktiserende lægers og speciallægernes venteværelser - dvs. at man som virksomhed kan give gratis kaffe til de ventende patienter. Nu har jeg så vendt konceptet og har formuleret nogle fordele og ulemper ved konceptet set med den sponsorerende virksomheds briller på: Fordele: Virksomheden får kontakt med forbrugeren i lang tid - i forhold til andre "medier/kanaler" Dette til en lav pris pr. forbruger Markedsføring i lang tid i forhold til udgiften Markedsføring overfor alle i venteværelset - også dem, der ikke drikker kaffe Man rammer bredt - alle bliver syge på et eller andet tidspunkt Man rammer positivt ved at forære noget gratis Ulemper: Ingen kontrol med om markedsføringen er synlig i venteværelset Ingen kontrol med forbruget. Sponsorerer man i virkeligheden lægens privatforbrug? Man rammer muligvis ikke målgruppen Det var de fordele og ulemper, jeg kan se, men jeg håber, at du vil give dit besyv med: Er der andre fordele og ulemper og hvordan fjerner jeg ulemperne? På forhånd tak til Jer alle! Michael |
Du kunne jo vedlægge et lille spørgeskema samt en kuglepen, som kunderne kunne besvare..
Det kunne jo fx være multiple choice..
Så kunne du jo finde ud af hvor gamle de er, hvor meget kaffe de har drukket, osv osv.
Mvh Tobias.