Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordele og ulemper ved Sponsorkaffe

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har jo kastet mig over et koncept om sponsorkaffe i de praktiserende lægers og speciallægernes venteværelser - dvs. at man som virksomhed kan give gratis kaffe til de ventende patienter. Nu har jeg så vendt konceptet og har formuleret nogle fordele og ulemper ved konceptet set med den sponsorerende virksomheds briller på:

Fordele:

Virksomheden får kontakt med forbrugeren i lang tid - i forhold til andre "medier/kanaler"

Dette til en lav pris pr. forbruger

Markedsføring i lang tid i forhold til udgiften

Markedsføring overfor alle i venteværelset - også dem, der ikke drikker kaffe

Man rammer bredt - alle bliver syge på et eller andet tidspunkt

Man rammer positivt ved at forære noget gratis

Ulemper:

Ingen kontrol med om markedsføringen er synlig i venteværelset

Ingen kontrol med forbruget. Sponsorerer man i virkeligheden lægens privatforbrug?

Man rammer muligvis ikke målgruppen

Det var de fordele og ulemper, jeg kan se, men jeg håber, at du vil give dit besyv med: Er der andre fordele og ulemper og hvordan fjerner jeg ulemperne?

På forhånd tak til Jer alle!

Michael

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 20:04

Du kunne jo vedlægge et lille spørgeskema samt en kuglepen, som kunderne kunne besvare..

Det kunne jo fx være multiple choice..

Så kunne du jo finde ud af hvor gamle de er, hvor meget kaffe de har drukket, osv osv.

Mvh Tobias.

Fra Køge
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 21:46

Hej Michael.

Sjov idé. Et par uddybende spørgsmål:

- som jeg læser det, er det dig som udbyder og sponsorerer kaffen gratis hos lægen, korrekt?

- hvordan når du fra gratis til at lave en forretning ud af det? hvornår begynder du at tage penge for kaffen? og hvem skal betale?

mvh, Lasse

http://www.facebook.com/lasse.borg1

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 08:12

Hej Lasse

Det er mig, som køber og sælger kaffen, finder sponsorerne og finder de steder, som vil have kaffen sponsoreret. Så det er sponsorerne, der betaler for kaffen og så tjener jeg en avance på det.

Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 08:18

Det bliver dog ikke eneste indtægtskilde. jeg er ved at forsøge at stable en abonnementsservice på benene, hvor man kan modtage kaffe på abonnement. Man bestemmer som virksomhed selvfølgelig selv mængde og tidsinterval mellem sendingerne. Desuden vil man kunne afbestille en sending, hvis man har sat sit forventede forbrug for højt, så man ikke opbygger et stort kaffe-lager.

Begge forretningsmodeller kræver en kaffeleverandør, som kan se perspektiverne i det, så det er første udfordring.

Michael

Fra Køge
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 20:33

Prøv at tjekke Zinzino.com ud - de har espressomaskiner og kaffe på abbonement, så setup'et er på plads.

Du skal vide, at det er network marketing, så hvis du ikke er til det, så lad være - men deres kaffe er god.

Ved ikke om det passer præcis ind i din idé, men du kan tjekke det ud.

Håber du får succes med det - lad høre hvordan det går.

mvh, Lasse

http://www.facebook.com/lasse.borg1

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 08:20

Hej Lasse

Tak for det link - er nok ikke den vej, jeg går, men jeg er altid åben for input og vil ikke afvise det.

Michael

Tilmeldt 3. Jun 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:13

Hej,

Jeg ser værdien i at du får skabt et netværk til lægerne. Dette netværk kan du gradvist opbygge med andre yderelser. Forslaget med spørgeskemaet var god.

Du bør dog har en klar ide om hvad lægerne vil gå med til.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)