Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tandbørste på abonnement?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Som så mange andre herinde, drømmer jeg om at skabe og drive min egen virksomhed. Jeg er i øjeblikket studerende, og tid er derfor en knapfaktor. Derfor har jeg fået en idé, der måske kan fungere sideløbende med mit studie, som ikke stjæler for meget tid.

Baggrunden for ideen er at danskere generelt er for dårlige til at skifte deres deres tandbørste (er dokumenteret og beskrevet i flere artikler). Benyttes en tandbørste for længe, er den fyldt med farlige bakterierne og funktionaliteten er nedsat. Deraf stammer min idé, der sørger for, at der dumper en ny tandbørste ind ad brevsprækken, når det er tid til at skifte. 

Man køber et abonnement i webshoppen, og vælger hvilken tandbørste man ønsker, og hvor ofte man ønsker en ny tandbørste tilsendt. 

Hvad siger I til ideen? Hvis omkostningerne kan holdes i bund, så børsterne kan sælges til samme pris som i detailkæderne, ville det så være interessant for dig?

Jeg kan umiddelbart ikke se andre tilbyde denne service - omend der er offentliggjort en pressemeddelse om en lignende idé - den er bare ikke aktiv og deres domæne er dødt.

En sidste bekymring herfra:

Er der nogen af jer, der har et link til et muligt sted, hvor der kan importeres tandbørster fra?

På forhånd mange tak for jeres respons!

Venlig Hilsen

Jonas Jacobsen

Tilmeldt 11. Dec 08
Skrevet kl. 17:19

Igen der har input til min idé?

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 332
Skrevet kl. 18:17

Det er ikke en service jeg savner i min dagligdag.

Her i huset bliver der af og til købt et lille lager af tandbørster når de er på tilbud, og så bliver børsten ellers udskiftet efter behov.

Udbuddet på markedet er stort, man kan købe tandbørster blandt mange forskellige butikker.

Jeg tror også det vil blive svært for dig at opnå en særlig stor bruttoavance, men på den anden side, så ville det ikke være dårligt at sælge 500.000 tandbørster og tjene 1 kr. pr stk.

Ideén med et abonnement er god men jeg tror det skal være et andet produkt.

Du skal sørge for at kunden sparer tid, besvær, penge eller modtager en vare man ikke kan få andre steder.

Hvad med at lave en eller form for klub? Der var engang(og findes sikkert  stadig) bogklubber hvor man over tid samlede en hel serie.

Det kunne fx være en bestiksæt til 12 personer, og hver måned modtager kunden ét sæt med kniv, gaffel, ske etc. I løbet af et år har kunden så samlet hele sættet.

Det kunne i princippet være alt muligt der findes i serie og sætform.  legetøj, brugskunst, haveredskaber, værktøj, smykker, hobby udstyr etc.

Jeg håber der er flere der har nogle gode råd til dig

Husk ikke at tage kritikken al for alvorlig, der var fx mange der ikke gav årstiderne en chance da de begyndte at sælge abonnementer på frugtkasser.

mvh

Lars Kristensen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:23

Abonnementer er geniale og har selv tanken om at sælge et-eller-andet på abonnement. Jeg har bare ikke fundet det rette produkt og ved heller ikke, om tandbørster er det rette. Jeg tror det dog ikke - ville ikke selv tage den ihvertfald - men abonnementstanken er rigtig god. Keep searching!

Michael

Tilmeldt 11. Dec 08
Skrevet kl. 14:59

Nej, jeg frygter også lidt, at det er en service danskerne ikke savner. Personligt har jeg også selv tandbørster liggende i mit skab, som jeg bruger når der skal skiftes. Problemet er bare, at jeg er ikke særlig god til at få det gjort i rette tid - jeg kan heller ikke huske hvor længe jeg har brugt min tandbørste når jeg endelig skifter den. Så servicen skulle gå på, at man jo bliver mindet om, at tandbørsten skal skiftes. Men det kan godt være et projektet er opad bakke?

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 22:21

Hej Jonas.

Tjenesten findes allerede - min kære nabo har netop lanceret denne side, hvor man kan abonnere på tandbørster og tandpasta.

Jeg har dog endnu ikke fået en update på salget :o)

Mvh Troels.

Tilmeldt 11. Dec 08
Skrevet kl. 23:24

Troels Kjems:Spændende! Og lidt skræmmende/spøjst. Det var præcis sådan en side jeg havde i tankerne, og for det ikke skal være løgn, havde jeg overvejet netop hans domænenavn. Man kan ikke vinde hver gang - jeg lader den for mit vedkommende liggende her, og ønsker ham held og lykke med konceptet. Dog kunne det være fedt, hvis du ville give mig en opdatering omkring hans salg om en måneds tid - Det vil være spændende at høre om det er en idé det kan indbringe et rimeligt overskud:) Ved du i øvrigt hvor han har fået fat i tandbørsterne? er det direkte ved forhandlerne, eller er det import fra Asien?

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 07:40

Hej Jonas.

Hvis han på et tidspunkt fortæller mig om salgsresultater og leverandører og jeg så bagefter udbasunerer det på Amino, så tror jeg, at naboskabet ville blive en smule anstrengt :o/

Så du må nok nøjes med at følge med i kommende årsrapporter på CVR.dk for at vurdere, som det er et område, som er værd at kaste sig over :o)

Mvh Troels.

Tilmeldt 11. Dec 08
Skrevet kl. 08:42

Det var ikke for at skulle have indgående kendskab til hans virksomhed. Det var bare nærmere om det var noget der fungerede for ham, og om han kunne skabe noget omsætning på ideen. For mit vedkommende så lader jeg ideen ligge. Jeg tror ikke der er plads til særlig mange udbydere af denne service - så jeg må kaste mig over noget andet:)

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 09:08

jonasjaco:

Det var ikke for at skulle have indgående kendskab til hans virksomhed. Det var bare nærmere om det var noget der fungerede for ham, og om han kunne skabe noget omsætning på ideen. For mit vedkommende så lader jeg ideen ligge. Jeg tror ikke der er plads til særlig mange udbydere af denne service - så jeg må kaste mig over noget andet:)

Hej Jonas

Som det står andetsteds så er abonnements ideen super god, men tandbørster tror jeg simpelthen ikke på. Jeg mener mere du skal hen på et område hvor abonnementet giver folk et produkt de er glade for...og en tandbørste er jo bare en tandbørste som man formentlig handler det sted der er billigst.

Så du skal finde noget hvor abonnementet gør at kunden ikke blot kigger på bedste pris, så kan du hurtigt miste de trofaste kunder.

Hvad er målet med dine planer, at du har en hobbyforretning ved siden af studierne eller at du vil bygge noget op som du så har når studierne er færdige?

Mvh. Martin

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)