Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting panel

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg arbejder på at starte op med noget hosting af vores kunders sider men syntes ikke rigtig jeg kan finde et kontrolpanel vi kan arbejde med. Jeg har prøvet lidt forskelligt

ISP omega:

ok panel men det er meget nyt og der er mange huller i det endnu, så vi gik væk fra det da der ikke rigtig var nogen dokumention til det. 

ISP config 3:

Meget godt panel der kan en masse men det er som det ikke er målrettet at det skal være nemt at oprette et domæne på det da man skal ind manuelt og oprette DNS, WEB, FTP, MYSQL osv. for hver domæne.

DirectAdmin:

Ser meget godt ud, nogen der har erfaringer på den ?

Nogen der kan hjælpe mig lidt videre til at finde et godt panel, evt. komme med jeres erfaringer?

Mvh.
Jesper Have

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 09:20

Hej DirectAdmin er et fint produkt. Alternativt er der cPanel, som vel er det der mest ligner branchens de facto standard.

Alternativet er Kloxo, hvilket er gratis. Se anbefalingen af Kloxo som en venlig pointer, jeg er ikke helt ufarvet, da jeg selv er udvikler på det - men prøv det selv og vurder.

/Peter

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 09:30

jhave:

DirectAdmin:

Ser meget godt ud, nogen der har erfaringer på den ?

Jeg har mange års erfaring med DA, det er billigt, og hammer stabilt

Du er velkommen til at kontakte mig via PM for uforpligtende gode råd

Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 09:50

Hej Henrik

Jeg har været ved at kikke på DA men kan se den køre med nogle servere bla. exim som jeg ikke rigtig har de store erfaringer med. Er det bare at opsætte systemet og så køre det eller hvor meget vedligeholdelse af serveren er der?

Mvh.

Jesper

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 09:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en udpræget fejltagelse at antage, at blot man sætter et hostingpanel op er serveren sikker og stabil.

Find dig en managed host, altså en udbyder der tilbyder administration af server såvel license til hvilket panel du så måtte vælge.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:57

j1s:

Det er en udpræget fejltagelse at antage, at blot man sætter et hostingpanel op er serveren sikker og stabil.

Find dig en managed host, altså en udbyder der tilbyder administration af server såvel license til hvilket panel du så måtte vælge.

Kunne ikke have sagt det bedre selv :-)

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 10:12

jhave:

Jeg har været ved at kikke på DA men kan se den køre med nogle servere bla. exim som jeg ikke rigtig har de store erfaringer med. Er det bare at opsætte systemet og så køre det eller hvor meget vedligeholdelse af serveren er der?

Uden erfaring med servere, så hold dig langt væk fra hosting branchen, eller team op med en der har erfaringen og kan hjælpe dig videre. Vedligeholdelse af servere er et ongoing arbejde!

En god løsning kunne være at vælge en reseller hosting løsning , hvor en en webhost stod for teknikken og du selv for support af kunder, og her fungerer DA rigtigt godt

Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 10:48

Jeg var lidt uklar i min tidligere besked. Det jeg mente var jeg jeg har hørt lidt af omveje at der er nogle paneler der er rimelig onde ved konfigurations filerne og ødelægger mere end de gavner. Men jeg har arbejdet en del med servere bla. Redhat, Debian og FreeBSD, men da DA arbejder med exim istedet for postfix som MTA så er det jo lidt nyt der skal undersøges. 

Mvh.

Jesper

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 00:22

Hej

Nu har jeg fået lagt directadmin ind på en server, jeg har rodet lidt efter en dansk sprogfil og efter et andet template til det. Hvad er dine erfaringer på det område Henrik?

Jeg kunne ikke finde måden til at sende det som PM så skrev det her i stedet.

--

Jesper Have

Mvh.

Jesper

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)