Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg starte med et I/S selskab?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Vejen
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey guysBig Smile! Jeg er ny her. Jeg er for nylig uddannet fra Aalbrg Universitet, og nu kører flere salg projekter mellem Danmark og Asien. Disse projekter er fra forskellige virksomheder og jeg tror, ​​det kunne være bedre, hvis jeg kunne starte min egen konsulent firma til at køre disse projekter.

Spørgsmål er:

1. Da der ikke er varer, der passerer i min hånd, er det ikke korrekt at bruge I/S til ovennævnte projekter?
  2. Jeg fandt, at det kræver mindre end kr. 25.000 overskud årligt at være et I/selskab. Er det ikke rigtigt?
  3. Jeg forstår ligesom sådan: overskud af et I/S selskab kan deles af to partnere og skat betales fra indkomstskat. Er det rigtigt?
  4. Er der nogen krav om, hvor ofte en I/S selskab skal sammenfatte deres konto? Er det nødvendigt at gøre dette, hvis der ikke er nogen indtjening?
Jeg har kun   dumme spørgsmål lige nu, og jeg er sikker på det vil komme meresenere.
 forhånd tak for alle svarYes.
Mvh.
Fei
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 198
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 21:55

Hej :)

For at få det helt på plads, et I/S eller interssantskab er når 2 eller flere opretter et firma sammen.

Når i opretter et I/S hæfter i solidarisk, hvilket betyder at kreditorerne tager der hvor der er penge, hvis i er 2 der opretter det sammen og du har 1 mio. og han har 100.000 så tager de altså hvor der er penge.

Desuden er der ikke noget loft med hvor stort et overskud du må have, du må tjene så mange penge du har lyst til :D

De bedste hilsner

Emil

Få et gratis mac support tilbud. Helt uforpligende.

Vi kontakter dig med pris og tidsestimat. www.melping.com

Fra Vejen
Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 12:11

Tak for dit svar, Emil. Vi er faktisk to personer sammen, så jeg tror det passer tilkravene.

Så vidt jeg forstår, er alle udgifter og overskud regnet med os selv. Så der er ingen grund til at have en revisorEr det korrekt???Embarrassed og vi behøver kun at bare tale med SKAT, hvor meget vi tjener, og betaler for indkomstskat?

Tusind tak igen!

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 18:08

Hej igen :)

Ja i er 2 personer der opretter det sammen, så er det et I/S i skal lave, hvis i begge vil stå som ejere.

Altså i skal lave regnskab, uanset hvilken virksomhed man har, også i et I/S, men det skal IKKE offentliggøres, men stadig indsendes til SKAT.

Om i har brug for revisor, afhænger af om i selv vil kunne finde ud af at sætte et regnskab op.

Håber det hjalp - ellers skriver du bare igen! :)

De bedste hilsner

Emil

Fra Vejen
Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 20:01

Mange tak, Emil!!!

Jeg er stadig ikke klart: er vi forpligtet til at indsende regnskaber til SKAT hver måned / hvert kvartal / hvert halve år / hvert år, hvis der er sågar nogen indtjeningeller omkostninger?

Tak og undskyld til de dumme spørgsmål.Wink

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 20:05
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen :)

OG det var så lidt! :)

Der skal udarbejdes årsregnskab, altså skal i indsende regnskab hvert år, med alt hvad der er sket i firmaet det foregående år :)

Og det skal du ikke undskylde for, der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar, bare skriv hvis du er i tvivl :)

De bedste hilsner

Emil

Fra Vejen
Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 20:16

Tusind tusind tak, Emil! Jeg vil læse relevante regler og måske rådføre sig med en revisor.

Måske jeg vil skrive tilbage til dig senere og håber det er ok.Stick out tongue

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 20:25

Det var så lidt :)

Ja det er helt okay, du henvender dig bare hvis du har spørgsmål :)

De bedste hilsner

Emil

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:00

Emil:
Altså i skal lave regnskab, uanset hvilken virksomhed man har, også i et I/S, men det skal IKKE offentliggøres, men stadig indsendes til SKAT.

Dette er desværre ikke korrekt, men noget vrøvlTongue Tied

Der skal følgelig udarbejdes et årsregnskab pr. 31. december, som kan danne grundlag for selvangivelsens punkter omhandlende virksomhed.

Årsregnskabet skal ikke indsendes til SKAT sammen med selvangivelsen, men først fremsendes i tilfælde af, at SKAT beder om et årsregnskab.

Selvangivelsen skal følgelig indsendes/indberettes online.

Tonny

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 23:17

Tonny Skov Pedersen:
Dette er desværre ikke korrekt, men noget vrøvl

Hej Tonny :)

Ligefrem at kalde det noget vrøvl ved jeg nu ikke om det er, jeg gør ham bare opmærksom på at der skal udarbejdes et årsregnskab for hans virksomhed.

Detaljen med at det ikke er noget der indsendes vidste jeg faktisk ikke, men tak for kommentaren i den forbindelse det er rart at vide :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)