Jeg vil gerne præsentere en hjemmeside, som har været under udvikling i lidt over en måned. Hjemmesiden fungerer som et redigeringssystem. En bruger af redigeringssystemet bliver registreret på sitet, og brugerens ”statiske design” bliver indlagt på brugeres mappe i redigeringshjemmesidens server. Når brugeren derefter redigerer i sit indhold på redigeringssiden, bliver disse ændringer eksporteret til brugerens egen side. Det er altså en envejskommunikation der sker fra redigeringssiden til brugerens side. Denne kommunikation foretages kun ved ændringer, og besøgene på brugerens hjemmeside vil derfor opleve hurtigere loading-tid, da ingen kommunikation fra hjemmesiden til redigeringshjemmesiden er nødvendig før sideindholdet kan vises. Brugeren er i billedet herunder betegnet som administrator.
Jeg har lavet en hurtig video, der viser redigeringen af en side. Jeg har taget udgangspunkt i en bagerhjemmeside, men denne sides design er blot et hurtigt (ikke så pænt) design jeg havde liggende. Desuden er redigeringssystemets design også midlertidigt, og der skal tilføjes mere funktionalitet samt gøre designet intuitivt. Link til videoen (på youtube, åbner i nyt vindue): " target="_blank"> Tak fordi du så tråden, smid gerne en kommentar , god eller dårlig :) |
Hej wolfie
Jeg er ikke helt sikker på meningen bag dit indlæg. Har du lavet dit eget CMS?
Hvad er forskellen fra dit CMS og et af de gængse systemer der anvender cache fx?