Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem er Varion Lavenergi Vinduer?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit navn er Klaus Hanten (52 år) og er, som nyeste skud på stammen, blevet hovedforhandler af højtisolerende vinduer / døre fra østrigske "Internorm" igennem mit nye firma "Varion" www.varion.dk . Der findes pt. ingen danske vinduesfabrikker, der kan nå ned på de Uw-værdier som de østrigske lavenergi vinduer kan. Desuden er kuldebroer nedsat til et minimum og der opstår derfor ingen kuldenedfald modsat vinduer af dansk produktion. Det er tid til lavenergi og komfort!

Derudover har jeg siden 2001 et andet, mere lokalt vinduesfirma "Aarhusvinduet" www.aarhusvinduet.dk og siden 2006 et tækkefirma ved navn "Torstedgaard Tækkefirma" www.nyt-straatag.dk, som lægger stråtag i hele Danmark.

Jeg har været selvstændig erhvervsdrivende siden 1992 med de første 10 år i Tyskland, hvor mine 13 ansatte og jeg solgte og monterede danske vinduer og døre. Igennem disse 20 år er jeg gået igennem byggebooms og finanskriser og oplevet to vidt forskellige købekulturer, specielt hvad kvalitetskrav angår. Min oplevelse i Danmark er, at de fleste kunder her er mere tilbøjelige til at gå på kompromis med kvaliteten sålænge varen er billig. I Tyskland havde jeg modsat oplevelse. I Danmark fik jeg derfor en kontrakt med et litausk firma, hvor vinduerne virkelig var billige. Men der gik ikke lang tid før de første kunder klagede over kvaliteten og jeg besluttede derfor kun at tilbyde kvalitetsvinduer med en god serviceafdeling i ryggen fra fabrikkens side. Nye tider med strengere kvalitetskrav, hvad energibesparelser angår, gjorde, at jeg fik en eneforhandlerkontrakt for Danmark med Europas største vinduesbrand "Internorm", da danske vinduesfabrikker pt. ikke er i stand til at producere lavenergi vinduer, som kan opfylde kravene uden at tykkelsen af ydermure og den dermed forbundne højere isolering blev forhøjet.

Jeg er af den generation, hvor man i starten gik rundt i villakvarterer med løbesedler og kunne rådgive til potentielle kunder ved døren. Reklamer i aviser/blade/gule sider og på firmabilerne var nok til at kunderne ringede. Internet kom for mit vedkommende først til i 1998 og det var svært og tidskrævende at sætte sig ind i den nye reklameform, mens man havde en velgående virksomhed kørende.

Med mit nye firma "Varion Lavenergi Vinduer" besluttede jeg at præsentere Varion på Amino, som jeg har været medlem af siden 2006. Jeg fandt dog hurtigt ud af, at der stadig ikke er en platform for salg af vinduer her, hvilket efter sigende dog skulle ændre sig snart. Jeg begik også nogle brølere herinde, fordi jeg øjensynligt lagde en historie det forkerte sted (Buzz), hvilket blev honoreret med latter og spydige bemærkninger fra enkelte Aminokyndige ungfolk. Jeg kunne ingen steder læse, hvad Buzz egentlig havde til formål. Jeg vil derfor vente til den nye platform for salg af bl.a. vinduer er på plads, hvor jeg også vil præsentere min nye hjemmeside, som egentlig allerede skulle have været klar. Indtil da vil jeg selvfølgelig følge med i debatter og komme med velmente råd til iværksættere ud fra min 20 års erfaring som selvstændig.

Min fb-side er, hvis nogen skulle have lyst til at "synes godt om": http://www.facebook.com/home.php#!/pages/Varion-Lavenergi-Vinduer-og-d%C3%B8re/225886120757935?sk=info

mvh. Klaus   

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 13:24

Varion Lavenergi Vinduer:
Der findes pt. ingen danske vinduesfabrikker, der kan nå ned på de Uw-værdier som de østrigske lavenergi vinduer kan. Desuden er kuldebroer nedsat til et minimum og der opstår derfor ingen kuldenedfald modsat vinduer af dansk produktion

Det var da godt nok noget af en påstand, og påstand kan du bakke op med ???

Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Skrevet kl. 17:02

Koludabyg:

Det var da godt nok noget af en påstand, og påstand kan du bakke op med ???

Prøv at finde et danskproduceret vindue, der uden brug af Kryptongas kan nå ned på en Uw-værdi på 0,63! Hvilket dansk vindue kan hamle op med 4 tætninger? Hvilket dansk vindue kan have en indvendig overfladetemperatur på 16 grader ved minus 10 grader udenfor? 

Tro mig! Jeg kender alle danske produkter og det kan endnu ikke lade sig gøre - desværre!  

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 17:11

Hvor skrev du uden brug af Kryptongas i første indlæg? Og hvis man når lavere Uw med krypton, hvorfor så ikke bare bruge det?

Hvad er prisen i forhold til andre? Jeg har set nogen som kører med 0.72 som standard, dette virker ikke til fordyre prisen med mere end 10% i forhold til 1,1.

Jimmy

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:13

Dvs. Varion har patent på deres løsning, og ingen andre producenter i verden ville kunne producere det samme, eller i hvertfald ikke en eneste dansk producent.

Jeg nægter at tro på at ingen dansk producent ville kunne producere det samme som Varion, men tror mere at de ikke gør det fordi der ikke er marked for det herhjemme, der er en væsentlig forskel på de 2 ting.

De danske virksomheder er jo ikke så meget ringere, at de ikke kan producere det samme som de kan andre steder i verden, de vælger dog bare at producere det der er størst marked for, og det er ikke vinduer med lav Uw-værdi, det dette normalt ikke er en rentabel besparelse, i forhold til andre tiltag der kan laves i forbindelse med en efterisolering / energi forbedring, vi er helt enige om at deres berettigelse i passiv byggeri, men dem er der jo ikke mange af her i landet.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:28

Varion Lavenergi Vinduer:
Derudover har jeg siden 2001 et andet, mere lokalt vinduesfirma "Aarhusvinduet" www.aarhusvinduet.dk

Og den side skal du da lige have ros for, går ud fra det er dig selv der er forfatter på alt den tekst på siden.

Er helt klart en af de mere indholdsrige hjemmesider jeg har set i et stykke tid, og ikke bare fyldt med tekster der skal fange søgemaskinerne, men også kan give rådgivning og vejledning til de besøgende.

Thumb up herfra...Big Smile

Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Skrevet kl. 17:29

Dimsedut:

Hvor skrev du uden brug af Kryptongas i første indlæg? Og hvis man når lavere Uw med krypton, hvorfor så ikke bare bruge det?

Hvad er prisen i forhold til andre? Jeg har set nogen som kører med 0.72 som standard, dette virker ikke til fordyre prisen med mere end 10% i forhold til 1,1.

Jimmy

Krypton er en meget dyr gasart, man kan fylde imellem glassene i stedet for Argon. Internorm har vurderet, at det ikke er nødvendigt at indsætte det som standard til alment byggeri / passivhuse. Danske fabrikker bliver ofte nødt til at bruge krypton, da deres ramme/karmkonstruktion er for dårlige.

Vinduerne er ca. 20 % dyrere end f.eks. IdealCombi, som jeg har været forhandler for i 10 år. Er det u-værdien på glasset du taler om (0,72 og 1,1)?

Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Skrevet kl. 17:54

Varion har ikke patent på nogetsomhelst, men bliver nødt til at følge med tiden indenfor energirigtigt byggeri. Varion er forhandler for Internorm, som har 80 års erfaring indenfor vinduer og døre. Der findes fabrikker i Tyskland, der tilnærmelsesvis kan producere det samme. I Danmark findes der en lille virksomheder, der har prøvet sig frem med højtisolerende vinduer, men disse var/er desværre meget dyre og tilbyder ikke vinduer i vedligeholdelsesfri træ/alu.

En omstilling til højtisolerende vinduer, der kan certificeres af Passivhusinstituttet i Darmstadt er en meget bekostelig affære for fabrikkerne og de skyder det så langt frem som muligt. Vinduesindustrien har en stærk lobby i Danmark og Teknologisk Institut har derfor indført en Eref-formel, som man ikke kender noget til andre steder i Europa.  

For at kunne opfylde energirammen i et hus må man pgr. af de dårlige Uw-værdier kompensere med tykkere vægge og isolering, hvilket er en ekstraomkostning for bygherren. Problemet er, at fugten søger det koldeste punkt, som så er vinduet. Dette kan føre til fugtskader/skimmelsvamp ved manglende udluftning. Alt dette kunne have været undgået ved at få monteret højtisolerende vinduer med god ramme/karmkonstruktion.

I Danmark er der faktisk kun 2 af de større vinduesfabrikker tilbage, der er danskeget og som stadig producerer vinduer her til lands.

Der er et kæmpebehov for højtisolerende vinduer og vi erfarer flere og flere henvendelser fra arkitekter og entreprenører.   

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 17:56

Det er for glassene, det er vel svært at snakke Uw værdier hvis man ikke ved hvilke vinduer vi snakker om? Sprosser, tykkelse på karme, størrelse på vinduer etc.

Er det på alm. trævinduer at du har så lave Uw værdier?

Hvor lang leveringstid er der?

Udstilling i Danmark?

Jimmy

Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Skrevet kl. 18:00

Koludabyg:
Og den side skal du da lige have ros for, går ud fra det er dig selv der er forfatter på alt den tekst på siden.

Tak for det! Ja, det er mig der er ansvarlig for teksten, men min trofaste webmaster, der har sat den op.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)