Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uopdyrket forretningsområde - firstmover effekt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken type forretning skal man starte - eller hvilken type forretning skal man kaste sig over hvis man i forvejen laver forretninger?

Ansporet af et indlæg jeg lavede tidligere på ugen for at gøre opmærksom på min kammerats (gennem 30 år) ambitiøse projekt, så synes jeg det lige skal udvides til et idé-oplæg til iværksættere....

Samtidig har Amino-brugere en unik mulighed for at følge etablering og opbygningen af forretning fra første spadestik og frem til lanchering i foråret 2012.

En ny trend breder sig i det Jyske - og har angiveligt ikke fundet vej til Sjælland:

Fodboldgolf!

Men... fodboldgolf? Kan man lave en forretning ud af det? Det mener min kammerat - og har søsat en plan og er gået igang med etableringen af den 4. bane i det nordjyske - og når man er nummer 4 i rækken, så må man lægge sig i selen for at trække opmærksomhed:

Derfor er investeringen i denne bane skruet op på en højere remskive - og målet er at skabe den bedste bane - med fokus på at miljø og natur.

Der findes som nævnt allerede baner - bl.a. har en bane i Vadum 10.000 besøgende om året - og med sådan en platform kan kreative og iderige sjæle jo brygge flere forretningsområder på netop sådan en bane...

Følg etablering af Sørå Fodboldgolf bane på Facebook - og lad dig inspirere!

Mvh.

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 21:07

I MLM-folk forstår sgu at lave en overskrift.

Anyway, fedt nok koncept.

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 21:13

Magnus:

Har jeg misset noget, eller har indlæget intet med mlm at gøre?? :o)

Fodboldgolf... Virker egentligt ret genialt, og tror helt klart godt at det kan blive ret så udbredt!

Det lyder ret så sjovt, og hvis man har brug for at træne sine afleveringer, er det vel fodboldgolf vel også en mulighed for det :-D

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 21:15

Spændende projekt Yes
Glæder mig til at følge jeres udvikling.

Held & lykke

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 21:45

Magnus:

Du kan godt få et kursus... i overskrifter og indlæg ;-)

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 06:44

Det lyder til at blive rigtigt spændende!
Må hellere lige google mig til, hvordan sådan en fodboldgolf-bane ser ud... :-) 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 07:08

Hej Lasse

Det er super spændende med fodbold golfen, og det bliver spændende at se hvad din kammerat får ud af det.

First mover effekten er tvetydig for nogle har den betydet at de efterfølgende har haft en uindtagelig position, for andre har den ikke betydet noget.

En af de mest succesfulde first-mover introduktioner, som jeg kender til er sushi, som kommercielt blev indført af Sticks'N'Sushi i DK. Jeg synes du skal få din kammerat til at læse op på denne case, der er helt sikkert meget at lærer.

Det virker umiddelbart oplagt at han skal lave et Brand, med en genkendelig grafisk identitet og bestemte holdninger til kvalitet og etik etc. Selvom det koster lidt ekstra så tror jeg at det er vigtigt at han har Brandet, med fra starten, fordi han så hurtigt vil kunne skalerer efterfølgende evt. via en franchise model.

Det bliver spændende at se, hvorvidt han driver det! Og spændende om trenden kommer til Sjælland, ved man noget om hvordan det er gået i udlandet.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)