Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælger du parfume?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Så var det måske en ide i at komme på Parfume priser . Vi sammenligner priser fra de tilkoblede webshops. Når først din webshop er tilkoblet, vil systemet automatisk (en gang døgnet) gå ind og hente priserne på varene. 

Du betaler enten en fast pris pr. klik, eller en procentdel af den omsætning vi skaber (der er tilkoblet et trackingsystem på Parfume Priser, så der er ingen udgifter til tredje part).

Trafikken kommer fra parfume relaterede søgninger på Google.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:20

Hey Casper.

Af ren og skær nysgerrighed: Hvordan går systemet ind og henter priser én gang i døgnet? Grunden til, jeg spørger, er, at jeg overvejer at skabe et niche-rejsesite (dvs. kun ét land), hvor man netop skal kunne gå ind og via en søgemaskine hente de billigste priser fra rejsebureauerne. Så tænkte om du har et særligt feed product, en crawler, eller hvad benytter du?

Hilsen

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har lavet en central database som med tiden gerne skulle indeholde alle produkter.

Webshopejerne har et login, og så angiver de deeplinks til de produkter de har i deres webshop (lige nu gør vi selv det, men med tiden er det meningen de selv skal holde databasen opdateret).

Tricket er en fil som hedder getdata.php - den bliver åbnet af en computer hvert 15 sekund, og henter HTML koden fra de 5 deeplinks der sidst er blevet opdateret.

Hver enkel webshop har forskellige HTML output, men jeg ved f.eks at prisen ved en af de tilkoblede butikker, står i mellem <div class="selling-price"> og </div>. Så fjerner systemet først alt kode der står før <div class="selling-price">, så tager den resten koden og fjerner alt det som står efter </div>. Resultatet er prisen. Det er ikke alle websites, hvor denne metode er egnet... men det fungere her.

Det er i øvrigt samme metode som også benyttes her,

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 19:39
Ellers kan det gøres via shoppens XML feed hvis du kan få adgang til det.
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:46

Ja... men det kræver stadigvæk noget arbejde med at kæde  data i de forskellige feeds sammen, så de udgør noget central data, du kan bruge i din sammenligning.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:46

Puha, det lyder som smågenial, Einstein-snak i mine alt andet end teknisk-anlagte ører. Jeg er jo tekstforfatter Wink

Så lad mig lige omformulere mit spørgsmål: Ved du noget om, hvordan informations-indhentningen nemmest foregår på rejsesites? Tror du - eller ved du - om jeg muligvis kan nøjes med at benytte et "partner-program" fra - eksempelvis - Expedia.com i forbindelse med indhentning af priser på flybilletter og hotelophold indenfor et bestemt land?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:51

Jeg scrapper med andre ord de data jeg skal bruge (på samme måde som Google). Jeg tror i nogen udstrækning det fungere på samme måde, men jeg kunne godt forestille mig de havde et samarbejde på en eller anden måde, så Expedia.com får de data leveret på en måde, så det er nemt at gå til for dem.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:12

Ok, tak. Nu skal jeg ikke "belemre" tråden mere med mit eget projekt. Wink

Dbh

Thomas

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:57

Ingen problemer. Håber det gav lidt klarhed, så du kan få gang i dit rejsesite.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)