Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangs- lukning, salg eller udtrædelse af ApS?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har et ApS sammen med en enkelt partner.

Vi har hver 50/50. Der er ingen ejeraftale imellem os.

Selskabet har ikke eksisteret længe men har ikke lavet overskud som forventet. Selskabet laver i øjeblikket kun underskud, og der er ikke lys forude for mere indtjening. Jeg har givet op og vil gerne afvikle selskabet så det ikke stifter yderligere gæld. Det vil min partner ikke. Jeg har så tilbudt at han kan købe min andel for 1 kr. Det vil han heller ikke. Jeg har tilbudt at købe ham ud og tage alt administration af regninger og forpligtelser på mine skuldre. Det vil han heller ikke, og ønsker derfor ikke sige en pris til mig hvad han skal have for at træde ud. Der er ingen aktiver i selskabet, kun en mindre gæld.

Hvordan kan jeg tvinge ham til at overtage, hvis jeg ikke ønsker at fortsætte?

eller...

Hvordan kan jeg tvinge selskabet til lukning, for der kommer kun mere gæld til selskabet, og sure kreditorer?

(eller...)

Hvordan tvinger jeg ham til at sælge til mig, så selskabet måske har en chance for overlevelse, med kun en enkelt bag roret?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:08

Tja..der er kun 1 ting at gøre.

I må sætte jer sammen og finde ud af, hvad der skal ske.

Der findes mange modeller, og i er nødt til at blive enige.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:27

Må sige, at det er en fatal fejl, at i ikke har aftalt spillereglerne i en anpartshaveroverenskomst.

MvH

Peter

Tilmeldt 27. May 11
Skrevet kl. 14:32

Hej Peter

Tak for din respons.

Ja det var jo det jeg havde håbet på, at vi kunne blive enige. Men det kan vi ikke, og derfor må jeg tage bolden i mine egne hænder.

Så jeg er nok ude i et worst-case-scenario hvor vi ikke bliver enige.

Men skal jeg så bare lade tingene ligge, og se hvad der sker?
Kan jeg underrette kreditorer om de ikke får betaling?
Kan jeg underette banken om at de ikke må udbetale penge til min partner?
Kan jeg underette vores kunder om at de ikke kan forvente at få mere hjælp fra det nuværende selskab (for det er kun mig der kan hjælpe dem)?

For at komme videre i livet, så starter jeg lign. firma op selv. Vi har ingen samarbejdsaftaler, klausuler, ejeraftaler, så jeg ser ingen problem i at køre videre i mit eget setup?

Men det andet selskab spøger i baggrunden.

Hvad har jeg af muligheder for at komme ud af selskabet?

MVH
Peter

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 14:40

Umiddelbart lyder det jo ikke til at I kan snakke sammen, måske kunne en neutral person flytte problemstillingen mellem jer.
Nu fortæller du jo ikke meget om hvorfra virksomheden har sin indtægt og på hvilken måde gælden opstår, så af den vej kan det blive svært at give dig nogle råd her  og nu.
Men da der jo ikke foreligger nogen overenskomst mellem jer kunne du jo evt. forklare din partner, at du evt. vil sælge dine 50 % til 3. mand for 1. kr., hvorvidt han vil synes om at få en ny partner må jo så komme an på en prøve, men det afhænger jo noget af om I personligt hænger på noget af gælden.
Men er du interesseret i at få en mellemmand på opgaven for at få en dialog igang kan du kontakte mig på 29924519. Du kan se mere om mig på www.sag-partners.dk.

Mvh
Bertil V. Thomsen

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 14:45

Nej til det første spørgsmål.

ja til de øvrige.

Du kan indkalde til en ekstraordinær generalforsamling, hvor du inviterer revisor og bankforbindelse med-

Mvh
Bertil V. Thomsen 

Tilmeldt 27. May 11
Skrevet kl. 15:57

Hej Bertil

Tusinde tak for dine svar.

Jeg tager nok fat i dig i næste uge, hvis ikke jeg får tvunget noget igennem henover weekenden.

/peter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)