Hej, jeg har lanceret www.yelt.dk der bygger på samme forretningsmodel som Groupon, Downtown, Sweatdeal etc. Forskellen er at jeg har flyttet det over til B2B markedet indenfor serviceydelser og produkter. Jeg tror på at dette koncept kan være ret godt for leverandørere der: 1. Har et generelt højt dækningsbidrag 2. En høj kunde "aquisition" cost (det er dyrt at få helt nye kunder) 3. Har kunder der vender tilbage, når de først har prøvet produktet/servicen
Jeg ved jeg har lang vej endnu til konceptet står helt skarpt, men har valgt at lancere alligevel, da jeg ellers let kan ende med at analysere og analysere uden at komme nogen vegne. Jeg vil langt hellere have nogen slag fra kunder og potentielle leverandører så hurtigt som muligt. Som jeg ser det er der to kerneelementer i om dette bliver en succes. 1. Kan jeg tiltrække de rigtig gode leverandører/deals 2. Kan jeg formidle de tilbud jeg sender ud på en måde hvor virksomhedsejere/ledere/indkøbere har lyst til at læse dem Jeg stille f.eks. krav til mine leverandører om at deres tilbud SKAL indeholde 3-4 punkter man kan lære noget af. Igennem forløbet indtil nu har jeg været rundt en del for at få feedback, og feedback kan flyve til højre og venstre, og være mere eller mindre intelligent. Så jeg vil meget gerne have begrundelser for jeres holdninger, og det kunne være super hvis I havde mindst en negativ og mindst en positiv ting at sige J Ved godt det måske er meget at forlange, men det virker som om der er en del der har fået ret god feedback herinde. Mvh Filip Poulsen www.yelt.dk |
Og forresten, alle gode ideer til hvordan jeg kan speede processen med at opbygge min database over virksomheder der modtager rabatterne modtages gerne.
(Jeg kører PT google Ads, Linkedin Ads & Open adexchange ads på leverandørerne på YELT)