Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal det indeholde? - Det perfekte iværksætter kontor

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Efter at have været iværksætter i mange år, så støder jeg stadig på den klassiske udfordring, nemlig bllig opstartskontorplads! Jeg har adgang til nogle erhvervslokaler som jeg overvejer at indrette til kontorfællesskaber, hvor hovedformålet er funktionallitet og billigst mulig leje. Men er der behov for det i København og hvis ja, vil min nedenstående pakke være interessant?

• Inspirerende lys udsigt
  • 15 min offentlig transport til/fra rådhuspladsen
  • Kontorbord med kontorstol
  • Varme og strøm inkluderet
  • Mødelokale til fri afbenyttelse
  • 50 Mbit internet inkluderet
  • Fri afbenyttelse af printer/scanner
  • Fri kaffe
  • Ugentlig rengøring

Leje: 1.750 kr. ekskl. moms pr. måned
Depositum: 1.750 kr. ekskl moms.
Bindingsperiode: Ingen
Opsigelsesvarsel: 1 måneds varsel
Opstartsgebyr: 4.000 kr. i  (refunderes ikke)

Jeg håber at få nogle gode inputs fra jer og tager gerne imod kritik og gode ideer. Formålet for mig med at skrive her er at finde "den gyldende nøgle" der vil giver os iværksættere lyst og råd til at have nogle professionelle omgivelser til vores projekter, uden at skulle investere for meget af vores sparsomme opstartskapital på kontor og administration.

Hvad siger i ? Smile

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:33

Der findes en del af den type i KBH og jeg har indtrykket af at det er lidt presset for tiden. Men er konceptet strikket godt sammen så er der muligheder.

Jeg undre mig lidt over at du tager 4000 i opstart, som man ikke får igen?

De fleste steder at betaler man kun lejen stort set med samme konditioner som du nævner men ikke noget med 4000 i opstart. Skal de dække dine etableringsomkostninger til møbler m.v.?

Hej fra Søren

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 22:37

Det lyder billigt i hvert fald ;)

Er det i åbent kontormiljø, eller er det i lukket kontore? Jeg tror det tiltrækker to forskellige typer af mennesker.

Måske en postadresse skulle være inkl. Derudover måske en frugt/kildevandsordning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47207
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:42

Er personen i eget kontor og i så fald hvor stort - eller har vedkommen et bord og en stol ude mellem mange?

Jeg ved at visse kontorfællesskaber har fælles omstilling - evt med mange linjer ind så omstilling kan svare med rigtigt firmanavn - men om det er et behov i dag med så mange mobil telefoner er måske tvivlsomt.

Fax derimod bruges mærkeligt nok stadigt i en del brancher.

Jeg tror da der kan være behov - men mangler lidt mere beskrivelse

vh

Fra Århus
Tilmeldt 19. Apr 11
Indlæg ialt: 17
Fra  Aarhus Vinduespudsning & Trappevask Skrevet kl. 08:50

Synes også umiddelbart det lyder billigt. Men pas på der ikke er nogen der misbruger "fri printer"

Men undre mig som andre også over de 4000,- i "opstart"?

Tilmeldt 11. Jun 10
Skrevet kl. 09:12

Kaffe & Co:

Der findes en del af den type i KBH og jeg har indtrykket af at det er lidt presset for tiden. Men er konceptet strikket godt sammen så er der muligheder.

Jeg undre mig lidt over at du tager 4000 i opstart, som man ikke får igen?

De fleste steder at betaler man kun lejen stort set med samme konditioner som du nævner men ikke noget med 4000 i opstart. Skal de dække dine etableringsomkostninger til møbler m.v.?

Hej fra Søren

Hej alle Søren, tak for dit indlæg.

Ja jeg oplever os at der er mange af dem i København, men fælles for alle har for mit vedkommende været, at når man får den udspecificerede kontrakt på leje, så koster det ofte en del mere.

De 4.000,- var ment til at skulle dække noget af investeringen, borde stole lamper osv. Men jeg kan sagtens følge jer i, at eftersom andre ikke gør det skal der være noget ekstraordinært for at sådan et gebyr ikke skræmmer lejere væk. Jeg bør nok sløjfe det, og så eventuelt sætte lejen op til 2.000,-/md, men begynder jeg så at nærme mig de andre kontorfællesskaber for meget?

Det er netop den sammenstrikning jeg prøver at blive klog på. Jeg ved hvad jeg selv gerne vil have, og jeg fornemmer at jeg ikke ligger langt fra jer andres ønsker. Men jeg vil gerne kunne sætte prikken over "i'et" med en eller anden for for service, der ikke trækker økonomien ud af konceptet.

Tilmeldt 11. Jun 10
Skrevet kl. 09:18

Aarhus Vinduespudsning:

Synes også umiddelbart det lyder billigt. Men pas på der ikke er nogen der misbruger "fri printer"

Hej, ja det kan være at fri printer en en dårlig ide. Jeg bør måske undersøge om man kan finde en løsning hvor der bliver lavet en begrænsning, så hver lejer har x antal kopi tilrådighed pr. måned. - Godt input!

Tilmeldt 11. Jun 10
Skrevet kl. 09:18

Aarhus Vinduespudsning:

Hej, ja det kan være at fri printer en en dårlig ide. Jeg bør måske undersøge om man kan finde en løsning hvor der bliver lavet en begrænsning, så hver lejer har x antal kopi tilrådighed pr. måned. - Godt input!

Tilmeldt 11. Jun 10
Skrevet kl. 09:22

cookie2000:

Er personen i eget kontor og i så fald hvor stort - eller har vedkommen et bord og en stol ude mellem mange?

Jeg ved at visse kontorfællesskaber har fælles omstilling - evt med mange linjer ind så omstilling kan svare med rigtigt firmanavn - men om det er et behov i dag med så mange mobil telefoner er måske tvivlsomt.

Fax derimod bruges mærkeligt nok stadigt i en del brancher.

Jeg tror da der kan være behov - men mangler lidt mere beskrivelse

vh

Kontoret er 200 kvm fordelt i et langt bredt lokale så folk ikke sidder så koncentreret. Der er vinduer ud til fin inspirerende udsigt langs hele kontoret, så lokalet er meget lyst og indbydende. Der er budgetteret med 15-20 pladser, alt efter om der er plads og at det ikke bliver klemt.

Telefonpasning og reception er der desværre ikke mulighed for til den tilbudte leje, så skal jeg igang med nogle væsentlige større investeringer med flere pladser og en receptionist ansat.

Jeg forestiller mig at bygge et lille IKEA the køkken med kaffeautomat og et køleskab til madpakkerne.

Det kunne ligeledes arrangeres at et catering firma leverede mad til de som ønskede at komme på en madordning.

Jeg håber det giver dig en lidt bedre beskrivelse af mine tanker.

DBH

Tilmeldt 11. Jun 10
Skrevet kl. 09:29

Mark MK:

Det lyder billigt i hvert fald ;)

Er det i åbent kontormiljø, eller er det i lukket kontore? Jeg tror det tiltrækker to forskellige typer af mennesker.

Måske en postadresse skulle være inkl. Derudover måske en frugt/kildevandsordning

Hej Mark,

Det er i et åbent kontormiljø, dog sådan indrettet, at man ikke sidder ved siden af hinanden, men over for i par.

Et andet erhvervslokale jeg har ved hånde er der mulighed for lukkede kontorer ude i siden til en højere leje og så også fællespladser ved den åbne plads i midten.

Kildevand er måske en god ide, eller eventuelt en af de "fadølshaner" hvor man får kølet vandet fra hanen. Ellers er jeg bange for at det kan bliver dyrere end konceptet kan holde til, hvilket jo er, at man sparerer lidt af luksus'en væk, men får tilgengæld en god arbejdsplads hvor man kan starte sin forretning op fra.

Tak for dit indlæg.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)