Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Laseroperation af øjne?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 16. Oct 09
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Tak for alle jeres svar, jeg er stadig meget i tvivl om hvad jeg skal gøre..

Jeg overvejer stærkt turen til tyrkiet og samtidig får lidt ferie ud af det!

Mvh Kim R

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 19:34
Fra Højer
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 156
Fra  WnB Skrevet kl. 19:48

Jeg havde engang en klasselærer, der fik det gjordt. Jeg tror nok det var noget med at han valgte at få det lavet på det ene øje først, bare for at have den tanke, at hvis det gik galt, så kunne han jo se med et øje.

Men det gik altsammen godt :)

/Jesper

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 20:06

Jeg har også kun hørt positive ting af venner, men der går nok nogle år inden jeg
selv får taget mig sammen til at turde.

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 20:41

www.skiltex.dk:
Håber i kan hjælpe mig med at træffe denne svære beslutning.

Øjenlægerne er generelt gode til refraktionskirurgiske indgreb, så der er med meget stor sandsynlighed ikke den store forskel mellem om du vælger klinik nr. 1, 2 eller 3. Samtidig skal du tænke på, at lægerne ikke bliver i den samme klinik til alt evig tid - sandsynligheden for, at du får den samme læge, som en kammerat har fået, er ikke særlig stor.

I udlandet skal man være påpasselig - der er mange fuplæger. Så medmindre man kender nogen der kender nogen, der er blevet opereret på et specifikt hospital/klinik (og som har fået det godt), skal man vide hvad man laver inden, at man bestiller rejsen. Når det er sagt, så plejer det at være sådan, af vores usikkerhed + det faktum at det er billigere i udlandet = vi vælger de bedste af de bedste i udlandet. Så - sålænge man bruger sund fornuft er der ikke noget galt ved det; jeg har hørt om flere danskere, som er blevet opereret i Indien, og det var både billigt og professionelt.

Nu ved jeg ikke helt hvad du fejler, men hvis det er almindelig nærsynethed, er risikoen for alvorlige synskomplikationer minimal. Normalt vil du kun få lidt tørre øjne, nedsat nattesyn og/eller dobbelt/sløret syn, som så går væk efter et lille stykke tid. Intet andet.

Når det er sagt, så kender man faktisk langtidsfølgerne af LASIK, da man ikke har brugt teknikken længe nok. Hvis jeg var dig, og briller generede mig, ville jeg tage operationen. Hvis jeg havde -5 på begge øjne, ville jeg i hvert fald gøre det. Jeg ville dog hellere beholde pengene, hvis jeg "bare" havde -1 eller lignende - men det er måske lidt smag og behag, da jeg ikke ved hvor irriterende det er at gå med briller.

Mht. offentligt tilskud, skal det siges, at der er noget med, at det offentlige betaler, hvis du har et stærkt nedsat syn. Jeg er dog ikke sikker.

Pøj pøj med det.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)