Hejsa Amino'er. Inspireret af SponsorKaffe konceptet af "Indkøberen/Fokus", fik jeg en lille ide, jeg har valgt at kalde StudieKaffe. Det er desværre ikke noget jeg selv har tid til at føre ud i livet, men sikkert noget jeg ville bruge hvis det blev til noget. Derfor tænkte jeg at jeg ville lægge selve ideen herud, i håbet om at nogen kunne se det geniale i det, og måske føre det ud i livet, hvis det kan løbe rundt. Selve grunden til at jeg kom på denne ide er at man som fattig studerende, skal spare hvor spares kan. Denne gruppe er typisk ikke særlig kræsne med blandt andet kaffe, og er ikke typen der drikker gourmetkaffe. Derfor tænkte jeg at det måske var muligt at finde noget billigt kaffe, der måske ikke var verdens bedste, men absolut kan drikkes, og så fylde en "masse" reklamer på, der henvender sig til målgruppen. Der er reklame plads på både pap-æsker og kaffe poser. Ideen er at sælge hele kasser kaffe (16 x 500g), da det er billigere at sende, og jeg forestiller mig at det er relativt nemt at administrere lager på. Jeg har endnu ikke fundet kaffe billigere end 28 kroner pr. pose, altså 448 (eksl. moms), men leder man og bestiller i de rigtige mængder kan det sikkert gøres noget billigere. Jeg har også fundet kaffefiltre til 20 kroner for 200 styk (stadig eksl. moms), og disse kunne evt. kombineres med kaffekasserne, der går ca. 100-120 filtre til en kasse. (16 poser * 7.5 kander pr. pose). Den målgruppe jeg kunne forestille mig er:
Jeg håber der er nogle der kan arbejde lidt videre med denne ide, da jeg ellers kommer til at savne den når jeg selv skal til at læse på universitet om et års tid. Dbh. |
Synes begge ideer er rigtig gode! - men tror du man kan få lov til at stille sådan en kaffemaskine op?