Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Norsk pille-flop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Stenløse
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg sidder og skal lave en opgave om markedsføring på tværs af kulturer, og kan erindre noget med et norsk medicinalfirma, der skulle reklamere for deres hovedpinepiller i Mellemøsten.

De lavede en god, gammeldags plakat med billeder for at vise hvordan pillerne virkede. De lavede bare en større fejltagelse, for de havde nemlig glemt, at folk dernede læser fra højre mod venstre, så for araberne lignede det, at man fik ondt i hovedet af at spise dem.

Mit problem er, at jeg ikke kan huske hvad dette firma hed. Jeg kan kun huske, at jeg havde læst en artikel om det for et par år tilbage. Det ville være super lækkert hvis nogen kunne nævne virksomhedens navn! :)

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender den ikke, men hvis du ikke kan finde den.

Så kan du måske bruge Carlsberg som reklamerede for sig selv i Asien med "Maybe the worlds greatest beer" men pågrund af kultur forskelle, så forstod en stor del ikke budskabet og tvang Carlsberg til at skifte.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Stenløse
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Tak for inputtet :) har du et godt link til en artikel eller lignende?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også hørt den historie flere gange. Jeg har dog altid anset den for blot at være en god historie brugt til at illustrere en pointe omkring vigtigheden af at sætte sig ind i de lokale forhold før man foretager sig noget

Fra Stenløse
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

@Lasse: tak for linket :) nu kan jeg komme rigtigt i gang, og det er vist ret heldigt da den skal afleveres torsdag :D

@Sigurd: Så er jeg i hvert fald ikke den eneste som har hørt det :) antyder du, at det bare er opdigtet? Jeg aner nemlig ikke om det er en rigtig historie, eller som du siger: bare en god historie for at understrege pointen

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kultur er en sjov størelse ... se f.eks. hvad der pryder siden af et varetegn for et af verdens mest populære øl-mærker :-)

http://multimedia.pol.dk/archive/00443/Carlsberg_443346a.jpg

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimmy Carlsen:

Og det er vel egentlig ikke helt forkert, da symbolet betyder "det, som bringer lykke" Wink og var Carlsbergs logo frem til ca. 1940 (ifølge Wikipedia).

Thans for proving my point :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)