Jeg har efterhånden 11 forskellige sider, der alle er indsat Adsense på. Alle 11 sider er opsat på min Google Analytics konto, og al Adsense indtjening samles på min Adsense konto.
Som det er nu kan jeg på én af siderne se Adsense indtjeningen seperat. Det gøres via et Analytics plugin. Jeg kan altså se præcis hvor meget dén side har indtjent. Det vil jeg gerne kunne med alle 11 sider - og med alle dem, jeg laver i fremtiden.
Hvordan kan jeg tracke individuel Adsense på siderne? Skal jeg indsætte noget kode et eller andet sted, kan kontoerne linkes via Analytics, eller hvordan foregår det? Jeg har prøvet at søge mig frem til det, men det var nogle underlige guides jeg fandt, så jeg håber, at en af jer herinde har løsningen.
Jeg ved ikke hvordan man gør, præcist det du efterspørger, men personligt giver jeg annoncerne forskellige navne i AdSense afhængigt af, hvilken side skal placeres på. Alle annoncer på min svenske side navngives med SV foran navnet, og alle til den danske side navngives med DK foran navnet.
På den måde kan jeg nemt se, hvilke annoncer der tjener hvad, og på hvilken side de er placeret. Det er dog nok lidt omstændigt med 11 sider..
Der er kun 1 måde at løse det du skriver, så her får du de vise guldkorn, som Google selv gemmer ufattelig godt. Håber du smider lidt street credit i min retning, for jeg brugte selv en del tid på at finde løsningen ;)
Du skal samle alle dine sites under samme analytics konto. Du kan godt give dem forskellige profiler, med forskelligt UA nummer til sidst, men de SKAL være på samme konto. Derefter kan du aktivere Adsense og så skal du indsætte lidt ekstra adsense kode på alle sites. Bruger du Yoast "Google analytics for wordpress", så er det bare at klikke det til.
Og som det nævnes, så skal du så til sidst lave forskellige kanaler inde i AdSense interfacet. På den måde kan du få helt styr på sagerne. Du kan i øvrigt læse hvordan jeg øgede klikraten med 38% ved en lille test her: Test Adsense
Der er kun 1 måde at løse det du skriver, så her får du de vise guldkorn, som Google selv gemmer ufattelig godt. Håber du smider lidt street credit i min retning, for jeg brugte selv en del tid på at finde løsningen ;)
Du skal samle alle dine sites under samme analytics konto. Du kan godt give dem forskellige profiler, med forskelligt UA nummer til sidst, men de SKAL være på samme konto. Derefter kan du aktivere Adsense og så skal du indsætte lidt ekstra adsense kode på alle sites. Bruger du Yoast "Google analytics for wordpress", så er det bare at klikke det til.
Og som det nævnes, så skal du så til sidst lave forskellige kanaler inde i AdSense interfacet. På den måde kan du få helt styr på sagerne. Du kan i øvrigt læse hvordan jeg øgede klikraten med 38% ved en lille test her: Test Adsense
Uhh en guide til dette ville være alle tiders læsning. For os amatører så lyder din forklaring stadigvæk som rusisk :)
Lasse @ Det er faktisk ikke en dårlig idé, havde jeg ikke mange sider. Det bliver bare kompliceret, især da jeg regner med at udvidde. Men ellers mange tak for idéen!
Webanalytiker @ Haha, vi kan hurtigt blive enige om, at Google gemmer informationen godt. Mange tak fordi at du gad grave det frem, for det fejlede jeg da godt nok ved. Jeg har en smuel erfaring med Yoast, men det ser ud til, at jeg bare må knalde på det alle mine sites. Godt det samme, det er et udemærket plugin.
Jeg vil gå igang med at læse din test med det samme. Alt andet ser ud til at være både dumt og økonomisk uforsvarligt. Igen - tak, fordi at du tog dig tiden!
@Maelstrom: Jeg skal se om jeg kan få lavet en guide med mere udførlig beskrivelser.
@Halfdan: Du må aldrig overveje IKKE at dele op i kanaler bare fordi du har mange og får flere sites. Det er jo netop her det kommer på sin plads - at du kender effekten på hvert sit site, så du kan prioritere i forhold til effekt på hvert site. Ellers arbejder du derud af i blinde uden at vide hvad der er godt af skidt af alt det du laver. Så kom straks i gang med at sætte kanaler op til hvert site ;) Jeg har en kanal til hvert annonceformat, så jeg ved præcis hvad der sker og virker.