Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress og SEO hver for sig?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en bekendt som gerne vil have lavet sit statiske site om til Wordpress. Jeg har lovet at hjælpe ham med at finde kvalificeret hjælp til Wordpress og SEO.

Der er ikke benhård konkurrence i Google på de hotteste keywords i hans branche, men konkurrence er der selvfølgelig alligevel.

Uden at have lavet nogen dybtgående analyse - så tror jeg at konkurrencen mest går på at de sites som ligger på side 1 Google har mellem 5 og 11 år gamle domæner.

Det site som i Google ligger nummer 1 på side 1 er en Flash fil - når jeg tjekker under Googles cache - for at se hvad Googles robot egentlig kan læse på siden - så viser det sig at Google ikke kan læse så meget som et eneste bogstav. Men domænet er 11 år gammelt.

Min bekendtes domæne er 3 år gammelt og har en kummerlig Google pladsering nede på side 4 på de hotte keywords. Der er næsten ikke lavet noget SEO arbejde på sitet - kun en Google Places placering og tilmelding til et par kataloger.

Mit spørgsmål går på om jeg skal råde min bekendte til af finde en som kan lave hans site om til wordpress og samtidig lave SEO.

Eller om jeg skal have fat i et firma som kan lave Wordpress delen og så bare sørge for at det er let for et andet firma at gå igang med SEO ?

Findes der der mon et firma som er rimeligt skrappe til både Wordpress og SEO ?

Eftersom det kun drejer sig om et wordpress site til et lille enmands konsulent-firma og konkurrencen i Google inden for hans branche ikke er benhård - så tror jeg ikke at det er nødvendigt med SEO arbejde i DeMib eller Rosenstand klassen.

Vil det ikke være at skyde gråspurve med kanoner at vælge et af de store og dyre SEO firmaer til denne type opgave?

Når min bekendtes site er færdigt vil jeg råde ham til at få Mikkel Demib til at løbe sitet igennem og komme med råd om hvad han kan forbedre den dag at en af hans konkurrenter skulle være så fræk at overhale ham som nummer 1 på side 1 i Google.

Det ville være det nemmeste for mig hvis jeg kunne henvise min ven til et firma som både kan stå For Wordpress og SEO og Linkbuilding - og som har kontakt med en skribent som kan levere en bunke artikler til sitet.

Men er det en god ide? Gode råd modtages.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 332
Skrevet kl. 21:36

Her vil jeg referere til en tråd jeg startede, hvor jeg undrede mig over at min side kom på googles forside efter en lille måneds tid.

se: http://www.amino.dk/forums/t/124815.aspx

min side ibuster.dk er lavet i wordpress, siden er udvidet med et seo-plugin kaldet 'platinium seo pack'

Jeg har lavet lidt seo arbejde ud fra gode råd her på siden og læsning på nettet.

Min side vises højt på specielle søgeord hvor konkurrence er meget lav - fx 'lyserød plæneklipper' som omtales i tråden.

Hvis der ikke er særligt meget konkurrence på området tror jeg i vil være i stand til at gøre det samme.

Jeg vil derfor anbefale at i selv installerer wordpress + et seo plugin.

Derudover kan i komme langt ved at læse på nettet.

Spørg evt. her på amino om der er noget der vil komme hjem til jer og give et lynkursus i at skrive søgemaskine venlige overskrifter, tekster og links.

Jeg tror i kommer langt for 1000 - 3000 kr. konsulenttid , og i kan spare jer for mange timers læsning på nettet.

Derudover kunne i overveje affiliate marketing og få andre til at gøre arbejdet for jer.

Her kan konceptet sættes sådan sammen at markedsføringen kun koster penge hvis i har et salg, så i kan spørge jer selv hvad i vil give for at få en omsætning på fx. 10.000 kr.

Hvis annoncerne ikke giver omsætning har i heller ingen udgifter.

håber dette kan hjælpe jer lidt på vej

mvh

Lars Kristensen

Fra Froðba, Færøerne
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 180
Fra  Polarskelti Skrevet kl. 03:08

I forlængelse af forrige indlæg vil jeg også råde jer til at få lavet en Wordpress og installeret en SEO pack plugins.

Hvis alt det her er nyt og komplet forvirrende, skal jeg gerne hjælpe jer lidt på vej.

Jeg kan hjælpe jer med et layout, rimelig SEO optimering og vil sikkert også kunne hive en skribent frem i min kreative hjernehalvdel med forståelig tekst til glæde for Googles søgerobot og fornøjelse for de menneskelige øjne.

Kast en mail mod min mailserver som blandt andet lystrer navnet info@skipper.fo - og prøv om jeg kan hjælpe jer på rette vej uden at det skal koste en masse 0'er efter et 1 tal.

Hvis jeres side er oppe at kæmpe mod en flash side hvor Googles søgerobot ikke fandt noget, skulle der være rimelige gode chancer for at selv den mindste vellugt til Googles næse vil få jeres side helt op at ringe i toppen.

Mvh

Thomas Skipper

Hvad sker der mon på Polarskelti.com? 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 07:46

SEO grund viden er en god ting at have og husk viden er magt som iværksættere til at vælge rigtigt her i livet.

Husk læs SEO bøgerne af Thomas rosenstand http://www.seo-lex.dk

og af Mikkel Demib http://seo.demib.dk/

kombinere dette med lidt SEO hjælp kommer man langt, der er masser af gode skrinberter her på amino.dk opret gerne et indlæg når tiden passer og find måske den rette hjælp, en god aktivt her på portalen kan også være frem både viden og til sidste du giver viden videre

En selv er normalt bedste selv til ligge nyheder egen side husk nyt løbende vigtigt

blogge dagligt eller ugentligt på siden omkring om dit emme , jo mere tekst på siden jo mere indhold er der til søgemaskinerne

lidt tips og råd gav jeg og nogle andre i denne her tråd http://www.amino.dk/forums/t/110067.aspx#731757

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17

Brian Brandt kan klare Wordpress-migrering, seo-tjek & linkbygning. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)