Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvor finder man konkurrerende virksomheds regnskab?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Vær opmærksom på, at ingen oplyser omsætningstal i de offentligt tilgængelige regnskaber.

Desuden kan jeg slet ikke se, hvad du vil bruge dem til?

Vil du juble over, at det går dig bedre end konkurrenten eller græde over, at han er bedre end dig?

Eller vil du vide, hvor meget han har i aktiver?

Faktum er, at regnskabstal fortæller visse ting om en virksomhed, men de fortæller ikke hele sandheden og de fortæller i særdeleshed ikke, hvad det er at konkurrenten gør rigtigt eller forkert i det daglige virke.

Jeg ville aldrig smide så meget som en bøjet femøre efter en konkurrents regnskab, da der absolut intet er jeg kan bruge det til.

Hvis du bare halser efter konkurrenten, så kommer du aldrig foran ham.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 3 person

Flemming:

Vær opmærksom på, at ingen oplyser omsætningstal i de offentligt tilgængelige regnskaber.

Desuden kan jeg slet ikke se, hvad du vil bruge dem til?

Vil du juble over, at det går dig bedre end konkurrenten eller græde over, at han er bedre end dig?

Eller vil du vide, hvor meget han har i aktiver?

Faktum er, at regnskabstal fortæller visse ting om en virksomhed, men de fortæller ikke hele sandheden og de fortæller i særdeleshed ikke, hvad det er at konkurrenten gør rigtigt eller forkert i det daglige virke.

Jeg ville aldrig smide så meget som en bøjet femøre efter en konkurrents regnskab, da der absolut intet er jeg kan bruge det til.

Hvis du bare halser efter konkurrenten, så kommer du aldrig foran ham.

Hej Flemming

Der tager du nok munden lidt for fuld med de udtalelser Smile

I min optik er der ekstremt mange oplysninger at hente via regnskaber og for mig er det et af de helt faste punkter når et marked skal evalueres og der laves en SWOT analyse.

Regnskaber fortæller mig som minimum følgende:

1. Er det en aktivitet med en markedsværdi.

2. Tjenes der penge i det segment.

3. Hvad er EBIT pr. ansat i virksomheden.

4. Hvad er deres faste omkostningsniveau for opnåelse af aktiviteten.

5. Muligheden for at tilnærmelsesvis beregne omsætningen og andre nøgletal som ikke fremgår.

6. Sammenligne seneste 3 års tal for at se om det er et segment for virksomheden der er i vækst eller tilbagegang.

7. Se økonomiske dispositioner, såsom f.eks. udbetalt udbytte som giver indikation af hvad der i virkeligheden skal til for at drive forretningen, forstået derhen at jeg forventer at der kun udbetales forsvarlig størrelse udbytte.

8. Se om virksomheden kan være moden til overtagelse og hvad prisen bør være.

9. Fra aktiver og passiver, samt afskrivninger danne mig et overblik over eventuelle opstartsomkostninger.

osv osv osv osv..

Så hvis man starter op i det man kan betragte som et populært segment, så er det tvingende nødvendigt symes jeg.

Der findes så tilfælde, en af mine kommende projekter, hvor jeg ved at noget der ligner sparker røv f.s.a. indtjening, hvorfor jeg har udtænkt et koncept der kan sparke endnu mere røv. der bruger jeg ikke tid på regnskaber og andre informationer, da det er en "no brainer" og alene et spørgsmål om mølrettet effort og time-2-market accuracy.

Just my 10 cents..

/Jan

 

Køb ren argan olie her

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Nu blander jeg mig lidt i tråden...

@Flemming - Jeg er helt enig i, at de oplysninger som skaffes gennem CVR er totalt uanvendelige i.fm. analyser m.v. ligesom mange af regnskabsoplysningerne efterhånden er slørede til ukendelighed.

Det er egentlig imponerende, hvor mange selskaber der i dag er omfattet af en niche/konkurrence, som nødvendiggør, at omsætning, vareforbrug og endda eksterne omkostninger ikke oplyses.

@Jan - Jeg er principielt enig i, at de oplistede forhold er korrekte, men dette er ikke muligt med de oplysninger, som er tilgængelig online, hverken hos CVR eller BIQ eller andre, idet de kun har adgang til de samme oplysninger.

En henvendelse til et selskabs revisor giver ikke noget svar, udover en henvisning til de offentliggjorte regnskaber (Håber jeg). I modsat fald vil det være en klar overtrædelse af revisors tavshedspligt.

Tonny

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
@Jan - Jeg er principielt enig i, at de oplistede forhold er korrekte, men dette er ikke muligt med de oplysninger, som er tilgængelig online, hverken hos CVR eller BIQ eller andre, idet de kun har adgang til de samme oplysninger.

I de seneste 9 rapporter som jeg har købt er der de ting jeg har brug for at vide i forbindelse med at få et rimeligt retvisende billede af om aktiviteten er god eller dårlig.

Men kan medgive at hvis man ikke har flair for tal eller forståelse for nøgletal og regnskaber i almindelighed, så er det ikke sikkert man kan bruge det til så meget.

Men jeg vil fastholde, at i enhver fornuftig analyse om hvorvidt man skal bevæge sig ind i et segment, der er det en god idé.

Oplysningerne på aktiv/passiv siden ligesom lønninger samt af-/nedskrivninger af anlægsaktiver holdt op i mod finansieringsindt./udg giver mig et helt klart billede af tingenes tilstand når det sammen med de øvrige informationer sættes i kontekst.

Det kan så være ændret meget da oplysningerne oftest er op til 6 måneder gamle og i store virksomheder er de bedre til at "skjule" tingene. Men der kan altid læses noget ud af et regnskab.

Køb ren argan olie her

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Faldt over denne tråd, da jeg søgte noget helt andet i Google. Og tænkte at jeg ville give potentielle nyhede som jeg har kenskab til på området med folk der tydeligvis har interesse for det. Skulle det være 100% uinteressant så er i mere end velkomne til at ignorer mit indlæg :)

Jeg ved tilfældigvis (da det er et firma jeg kender) at søge oplysninger på firmaer og det lyder til at det er hvad i søger. samtidig ved jeg at de har en genial app til regnskabs opslag mm.

Men skulle det ikke have interesse så ignorer mig blot :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

synes da den APP er rimelig smart, man får da lige lidt oplysinger "on the road" men jo ikke regnskaber som skal købes. 

Vil lægge til at abonnenter på Børsen har adgang til regnskaberne som de ligger hos Virk samt til D & B 5 års tal for registrerede firmaer. Som alle ved, at det ikke muligt at få tal fra personlige selskaber

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Og nu blander jeg mig også lige i en gammel tråd ;-)

Det har i mere end et år nu, været muligt, på denne adresse: http://www.proff.dk/ at se hovedtal m.v. for alle danske selskaber. Det er et rigtigt godt og gratis værktøj til lige at få det hurtige overblik, også f.eks. ved nye kundehenvendelser.

Hvis man vil vide mere, så kan man altid gå videre og købe regnskabet på en af de måder, der ellers er anvist her.

Det kunne også være via ens revisor, som jo også kan hjælpe med den rette fortolkning af regnskabet.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Afhænger af virksomhed med ved hjælp af virksomhedsnavn og regnskab fik jeg mig googlet frem: eks. Vestas regnskab er at finde her http://www.nnmarkedsdata.dk/regnskab/vestas-manufacturing-a-s/201988013/

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)