Vær opmærksom på, at ingen oplyser omsætningstal i de offentligt tilgængelige regnskaber.
Desuden kan jeg slet ikke se, hvad du vil bruge dem til?
Vil du juble over, at det går dig bedre end konkurrenten eller græde over, at han er bedre end dig?
Eller vil du vide, hvor meget han har i aktiver?
Faktum er, at regnskabstal fortæller visse ting om en virksomhed, men de fortæller ikke hele sandheden og de fortæller i særdeleshed ikke, hvad det er at konkurrenten gør rigtigt eller forkert i det daglige virke.
Jeg ville aldrig smide så meget som en bøjet femøre efter en konkurrents regnskab, da der absolut intet er jeg kan bruge det til.
Hvis du bare halser efter konkurrenten, så kommer du aldrig foran ham.
Hej Flemming
Der tager du nok munden lidt for fuld med de udtalelser 
I min optik er der ekstremt mange oplysninger at hente via regnskaber og for mig er det et af de helt faste punkter når et marked skal evalueres og der laves en SWOT analyse.
Regnskaber fortæller mig som minimum følgende:
1. Er det en aktivitet med en markedsværdi.
2. Tjenes der penge i det segment.
3. Hvad er EBIT pr. ansat i virksomheden.
4. Hvad er deres faste omkostningsniveau for opnåelse af aktiviteten.
5. Muligheden for at tilnærmelsesvis beregne omsætningen og andre nøgletal som ikke fremgår.
6. Sammenligne seneste 3 års tal for at se om det er et segment for virksomheden der er i vækst eller tilbagegang.
7. Se økonomiske dispositioner, såsom f.eks. udbetalt udbytte som giver indikation af hvad der i virkeligheden skal til for at drive forretningen, forstået derhen at jeg forventer at der kun udbetales forsvarlig størrelse udbytte.
8. Se om virksomheden kan være moden til overtagelse og hvad prisen bør være.
9. Fra aktiver og passiver, samt afskrivninger danne mig et overblik over eventuelle opstartsomkostninger.
osv osv osv osv..
Så hvis man starter op i det man kan betragte som et populært segment, så er det tvingende nødvendigt symes jeg.
Der findes så tilfælde, en af mine kommende projekter, hvor jeg ved at noget der ligner sparker røv f.s.a. indtjening, hvorfor jeg har udtænkt et koncept der kan sparke endnu mere røv. der bruger jeg ikke tid på regnskaber og andre informationer, da det er en "no brainer" og alene et spørgsmål om mølrettet effort og time-2-market accuracy.
Just my 10 cents..
/Jan