Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd søges vedr. opstart som selvstændig tatovør

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis ikke du er udlært kan du godt glemme alt om den plan. Der er da Ingen med respekt før sig selv der vil tusses af en selvlært, medmindre manden er uhyggelig erfaren og dygtig. Har du tænkt over at folk skal være tilfredse ? Hvis du laver amatør tusser på dine venner, og de fortryder om ét par år, så har du balladen. Og hvad med det klientel der ikke er dine venner ?
Det kan meget hurtigt blive dine dyreste lærepenge.

Det kan godt være mit indspark blev lidt negativt.
Men jeg har ingen respekt før folk der vil "udsmykke" andres kroppe, kun før at tjene penge. jeg har set det så mange gange. Gå i lærer ét par år, så har du måske hvad der skal til.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:36

okay tak for svar. jeg tattovere ikke rigtig endnu - kun på mine aller nærmeste og familie. og SELVFØLGELIG skal jeg have div kurser og alt hvad jeg kan inden jeg skal åbne en butik . men mine planer ligger også langt væk . vi tænker måske om 10-15 år! derfor jeg bare ville vide hvad det krævede og hvor lang tid før man skal "gøre klar" til det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 18:28

Ha ha ha ha, ja så er du ude i god tid må man sige, hvis du regner med at starte op om 10-15 år...Cool

Anyway, for lige at vende tilbage til et par af de andre kommentarer.... Hvis du er dygtig til at tusse, og du har en kundekreds med, og du har udstyret, ja så behøves der sgu ikke nogen "forretningsplan", for så laver du dollars fra den dag du åbner...! Der skal ikke bruges de store penge for at starte op, ud over indskud til lejede lokaler, såfremt man er i besiddelse af udstyret... De par stykker jeg selv har haft åbnet og solgt, har aldrig kostet mere end ca. 50k at åbne, så det er da til at overskue, især som tatovør...

Mht. det med at gå i lære, ja så må jeg desværre fortælle at der ikke er nogen som er "udlærte" tatovører som sådan... Mange har gået nogle år i en shop og kigget andre over skulderen osv., men en descideret uddannelse er der ingen der tager... Langt de fleste er selvlærte, og når de mener de er parate, tager de kontakt til en shop, som så lader dem hænge ud og lave mindre tusser i et par år eller 4, og bum, så er den der sgu...

Har selv haft 2 shops, og været medlem af Dansk Tatovørlaug, men det er ikke ensbetydet med at det er en uddannelse, for det er det ikke... Nogle kalder det for en uddannelse, men der er ingen som har et eksamensbevis eller lignende. Der blir afholdt et hav af forskellige kurser osv., som kendte tatovører står for, men det er altså KUN kurser, og ikke uddannelser...

Håber du kan bruge det...

Held og lykke, her om 10-15 år....Wink

Dbh. Rasmus

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:37

Du kan godt blive uddannet tatovør, du skal i læremester hos en allerede uddannet. Mener det er 3 eller 4 år.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Skrevet kl. 18:54

NyIde:
Du kan godt blive uddannet tatovør, du skal i læremester hos en allerede uddannet. Mener det er 3 eller 4 år.

Korrekt, men stort set ingen gør det...! Jeg mener det er 2 eller 3 steder i DK de tager lærlinge ind, de fleste kører altså "selvlærer" modellen, og derefter direkte i shop, 2-4 år på "prøve", hvor ejeren ser dem an, og så fuld skrue der ud af...

Dbh. Rasmus

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Skrevet kl. 18:58

Der er ikke et krav i DK, om at man skal være uddannet, for at arbejde som tatovør. Det samme er sig gældende for Dansk Tatovørlaug, det kræver ikke en uddannelse for at blive medlem af det. Dog er der andre kriterier som skal opfyldes, så man skal til hver en tid gå efter de tatovører som er medlem der, efter min mening...

Dbh. Rasmus

Fra Randers
Tilmeldt 24. Apr 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:38

Folk skriver under på at de bliver tattoveret på eget ansvar og hvis man kan vise sine tidligere jobs er det ikke noget problem samt at prisen vil være halvdelen af hvad de kan finde det til andre steder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58

Tråden er 2 år gammel....

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)