Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undgå flere URL'er til samme produkt i Magento.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 204
Fra  TEZZO Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.
Jeg sidder i øjeblikket og roder med en Magento webshop. Som nogle nok ved så kan samme produkt findes på forskellige URL'er, hvilket jo skaber en masse Duplicate content. Jeg ville jo mene det vil være mest optimalt hvert produkt kun findes på en URL.
Jeg har søgt lidt rundt omkring og fundet denne generelle guide til SEO i Magento fra Yoast. http://yoast.com/articles/magento-seo/

De har en løsning med deres canonical URL tag , men som jeg forstår det går den bare ind og fortæller hvad for en der er den oprindelige, men hvad så hvis folk linker til en af de andre url'er, og hvordan vælger den hvad for en der er den "rigtige"?

Det korte af det lange, så kunne jeg godt tænke mig en løsning på problemet, så mine produkter ikke for flere URL'er men kun en.

Med venlig hilsen
Patrick

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke lægge noindex på dem?

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Patrick,

Den letteste måde at håndtere det på, hvis du ikke vil ud at lege med canoncical tags - er at strippe kategorinavnet fra dine produktlinks, herved har dine produkter kun 1 link.

Dette gøres her: System > Konfiguration > Katalog > Søgemaskineoptimering


- Henrik

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 204
Fra  TEZZO Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg nu på et tidspunkt ønsker at lave canonical tags istedet og jeg har installeret yoast canonical modulet - hvor gør jeg så dette?

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Henrik Petersen siger, så er den optimale løsning at kategori strukturen ikke må være en del af url'en.

Husk at lave 301 redirects hvis du laver det om. Smile

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Andersen:
Som Henrik Petersen siger, så er den optimale løsning at kategori strukturen ikke må være en del af url'en

Den optimale løsning er at have  muligheden for at hver sides url kan skrives individuelt, med en automatisk tjek for at man ikke genererer samme url 2 gange. Det andet er den nemmeste og billigste løsning :)

Jimmy

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt ord igen. Du har naturligvis ret Jimmy.

Jeg skal vist snart holde for i dag. Smile

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Dimsedut:

Henrik Andersen:
Som Henrik Petersen siger, så er den optimale løsning at kategori strukturen ikke må være en del af url'en

Den optimale løsning er at have  muligheden for at hver sides url kan skrives individuelt, med en automatisk tjek for at man ikke genererer samme url 2 gange. Det andet er den nemmeste og billigste løsning :)

Jimmy

Hej Jimmy,

Jeg kan ikke se hvordan det kan være løsningen, når du har flere adresser til samme produkt, som er det som er trådstarters udfordring.

Ex:

http://www.domæne.com/kategorinavn/produktnavn
http://www.domæne.com/produktnavn

Samme produkt, på 2 forskellige adresser.

Eller misforstår jeg hvad du mener?

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke han henviser til at jeg beskrev udeladelsen af kategoritistien som den optimale løsning. Hvis man gjorde det, og samtidig automatisk kunne tjekke for om en url allerede eksisterede, er det jo en bedre løsning Smile

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du nok have ret i :0)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)